Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- حماسه باشکوه و میلیونی روز ۲۲ بهمن ۹۸ مردم ایران، نخستین راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در گام دوم انقلاب و به مثابه تجدید مطلعی برای انقلاب اسلامی بود؛ مردم ایران در این روز بار دیگر عزم خود را برای پیمون قدرتمندانه‌تر مسیر ادامه‌دار انقلاب به رخ کشیدند. تاریخ انتشار: 08:02 - 11 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۱۶۵۹

گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ روز ۲۲ بهمن ۹۸، دماسنج‌ها در اکثر نقاط کشور درجه‌ای نزدیک صفر و حتی زیر صفر را نشان می‌دادند؛ وضعیتی که اکثر مردم را بر آن می‌دارد چنانچه ضرورت و تعجیلی وجود ندارد، گرمای خانه را رها نکنند؛ اما مردم ایران امروز همه در میادین و خیابان‌های شهر‌های خود حاضر شدند؛ گویی قرار و میقات و میثاقی داشتند؛ ساعت‌هایشان را به وقت انقلاب تنظیم کرده بودند؛ غالبا ذکر بر لب داشتند؛ سرافراز بودند؛ دست‌هایشان بالا بود؛ پرچم‌های‌شان هم افراشته بود؛ سربند‌های عزت و غیرت بر پیشانی داشتند؛ سلیمانی‌نشان بودند؛ آمده بودند با نایب امام زمان‌شان تجدید عهد کنند؛ آمده بودند تا شکر نعمت انقلاب اسلامی را بجا آورند؛ تا بر آزاد و مستقل و عزتمند بودن خود ببالند و غریو شادی سر دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:
فرود «ضربه کوبنده» به سیاست‌های دشمن

تاریخ‌نگاران و ثبت‌کنندگان وقایع و وجدان بیدار همه دادگران و آزادیخواهان، ۲۲ بهمن ۹۸ برابر با ۱۶ جمادی‌الثانی ۱۴۴۱، ۱۱ فوریه ۲۰۲۰ را در اوراق و حافظه خود ثبت و ضبط کردند؛ همه ۲۲ بهمن‌های این ۴۱ سال متفاوت بوده است؛ اما روز ۲۲ بهمن ۹۸ طعم متمایز دیگری داشت؛ مردم ایران امروز با حضور میلیونی خود در راهپیمایی گرامیداشت انقلاب اسلامی حقیقتا حادثه‌ای بزرگ خلق کردند.

بیشتر بخوانید:
تهران به وقت ۲۲ بهمن ۹۸؛ مردم در راهپیمایی فجر انقلاب چه گفتند؟

گرگ‌های کمین کرده بین‌المللی، با انواع و اقسام توطئه‌ها و پول خرج کردن‌ها مترصدند تا عرصه انقلاب را خالی از مردم ببینند؛ اما مردم ایران این آرزوی آن‌ها را به حسرت‌شان بدل کرده‌اند؛ مگر می‌شود پای آبروی نظام و انقلاب در میان باشد و مردم شهید داده در خانه بنشینند؛ آن هم مردمی که در زمره قدرشناس‌ترین انسان‌های تاریخ‌اند؛ قدر گوهر انقلاب را می‌دانند و معدود ناخالصی‌ها و بی‌عیاری‌ها را پای انقلاب‌شان نمی‌نویسند؛ شاید بواسطه برخی بی‌تدبیری‌های اجرایی، زخم معیشت داشته باشند، اما صلابت و عزت و مقاومت‌شان هیچگاه نمی‌شکند.

بیشتر بخوانید:
قدرت نظامی ما از یک‌سال پیش به مراتب بالاتر است/ همه زیر پرچم جمهوری اسلامی و رهبری معظم انقلاب، یکپارچه ایستادگی می‌کنیم

سخن فوق یک گزاره تهییجی و مجامله و مداهنه نیست؛ تردیدکنندگان اگر چشم یا قلبشان بیمار نیست می‌توانند تصاویر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ۹۸ را نظاره کنند؛ آن‌ها مردمی عادی را خواهند دید با ظواهری متفاوت و احتمالا با آراء و سلیقه‌های متضاد؛ مردمی که در ظاهر مغایر، اما در باطن یگانه‌اند؛ قدر مشترک وحدت دارند؛ وحدت پای ایران‌شان؛ پای انقلاب‌شان؛ پای رهبرشان؛ پای امنیت‌شان؛ پای امنیت‌آفرینانشان؛ پای شهید سلیمانی‌هایشان؛ پای عزتشان ...

بیشتر بخوانید:
حاج قاسم؛ زاهد شب و شیر روز/ درباره اربعین مالک‌اشتر زمان

روز ۲۲ بهمن ۹۸ اگرچه جای محبوبترین سردار ایرانی یعنی حاج قاسم سلیمانی در جمع راهپیمایان یوم‌الله ۲۲ بهمن خالی بود، اما همه راهپیمایان امروز، خود را از لشکریان حاج قاسم عزیز می‌دانستند و  دست‌نوشته‌هایی با این مضمون در دست داشتند: «شاگردان سلیمانی؛ سربازان قاآنی».

حضور میلیونی روز ۲۲ بهمن ۹۸ مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در یک کلمه، دشمن‌شکن بود؛ دشمنانی که هیچگاه تصور نمی‌کردند مردم ایران در چله دوم انقلاب‌شان، همچنان محکم پای آن ایستاده باشند؛ یکی از همین دشمنان احمق ما، دو سال پیش در اجتماع تروریست‌های منافقین در پاریس شِکر خورده بود که ایرانیان چهل سالگی انقلاب‌شان را نمی‌بییند؛ این احمق امروز منزوی شده و مردم ما ۴۱ سالگی انقلاب‌شان را هم در سرمایی شدید با گرمایی حرارت‌بخش جشن گرفتند.

مردم انقلابی ایران، روز ۲۲ بهمن ۹۸ در خلال راهپیمایی باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن، تابوت شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و تروریست‌پرور را حمل کردند و به سردمداران ابلیس‌صفت واشنگتن پیام دادند که اگرچه نفس‌های آخرشان را می‌کشند اما انقلاب اسلامی مردم ایران پایان ناپذیر است و به انقلاب جهانی مهدی موعود(عج) متصل می‌شود. 

بیشتر بخوانید:
سرلشکر سلامی: با اخراج كامل آمريكايى‌ها از منطقه، انتقام سخت كامل می‌شود

حماسه باشکوه و میلیونی روز ۲۲ بهمن ۹۸ مردم ایران، نخستین راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در گام دوم انقلاب و به مثابه تجدید مطلعی برای انقلاب اسلامی بود؛ مردم ایران در این روز بار دیگر عزم خود را برای پیمون قدرتمندانه‌تر مسیر ادامه‌دار انقلاب به رخ کشیدند و اعلام داشتند آماده‌اند در فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی، مجاهدت‌های بیشتری برای خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راهپیمایی 22 بهمن ایران اسلامی یوم الله ۲۲ بهمن انقلاب اسلامی بیشتر بخوانید مردم ایران انقلاب شان حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو

به گزارش ورزش سه، پرسپولیس لیگ پانزدهم با نمایش های چشم نواز و هجومی خود حسابی دل هواداران این تیم را برده بود. تیمی که فصل را به شکل فاجعه باری آغاز کرد اما از هفته پنجم و کسب پیروزی دو بر صفر مقابل فولاد در اهواز بود که روند خوب این تیم آغاز شد.

تیمی که با ستارگان کم سن و سالی مانند مهدی طارمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده،‌احمد نوراللهی و محسن مسلمان و البته علی علیپور حسابی دل از هواداران پرسپولیس ربوده بود.

یکی از به یاد ماندنی‌ترین نمایش های پرسپولیس برانکو در لیگ پانزدهم برتری پرگل‌ و دو از انتظار این تیم مقابل استقلال در شهرآورد هشتاد و دوم بود. دیداری در کنار برتری شش بر صفر سرخپوشان در سال ۵۲، تبدیل به پرگل ترین شهرآورد تاریخ سرخابی ها نیز شد. بازی ای که اگر درخشش رحمتی درون دروازه آبی ها نبود شاید تبدیل به یکی از عجیب ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران نیز می‌شد.

شرح بازی:
میل به حمله بالای تیم برانکو در آن فصل اصلی ترین محرک هواداران پرسپولیس برای تماشای بازی های تیم محبوبشان بود. برای پرسپولیسی ها فرقی نمی‌کرد حریف شان استقلال باشد یا یک تیم ته جدولی چرا که از همان ابتدای کار جوری بازی می‌کردند که انگار بازی را با گل خورده آغاز می‌کنند. استراتژی برانکو در بازی مقابل استقلال نیز جواب داد و سرخپوشان خیلی سریع با گل مهدی طرامی‌روی ریباند شوت تماشایی احمد نورالهیی در هفتمین دقیقه بازی به گل رسیدند تا سیلی اول را بر خلاف دربی رفت به صورت آبی ها بزنند.

این گل زودهنگام شاگردان مظلومی را به شوک فرو برد هرچند در پاسخ به آن حملات جسته و گریخته ای روی دروازه پرسپولیس شکل دادند که یک بار لوکا ماریچ کروات توپ را از روی خط دروازه برگشت داد و بار دیگر‌ نیز آرش برهانی در مصافی تک به تک مقابل سوشا مکانی توپ را به بیرون زد. در این بین ضدحملات مرگبار پرسپولیس نیز ترس را به جان هواداران استقلال می انداخت اما درخشش مهدی رحمتی مانع از گلزنی سرخپوشان می‌شد تا اینکه در سی مین دقیقه بازی یک ارسال بی نقص از فرشاد احمدزاده با ضربه سر غیرقابل مهار طارمی تبدیل به دومین گل مهاجم بوشهری و پرسپولیس در این بازی شد.

حالا هواداران پرسپولیس سر از پا نمی‌شناختند و از تیم شان تقاضای زدن گل های بعدی را داشتند. اتفاقی که در آخرین دقیقه نیمه نخست با خطای عمران زاده روی محسن بنگر در محوطه جریمه آبی ها در حال رخ دادن بود اما مهدی رحمتی فریب مهدی طارمی را نخورد و پنالتی اش را مهار کرد تا نیمه اول با همان برتری دو بر صفر پرسپولیس به پایان برسد.

در آغاز نیمه دوم بود که شوت سرکش خرسندنیا توسط مکانی‌راهی کرنر شد تا آبی ها کمی امیدوار به جبران مافات در نیمه دوم باشند اما شاگردان برانکو خیلی زود این حمله را با زدن گل سوم توسط رامین رضاییان پاسخ دادند. این بار ارسال محسن مسلمان با دفع ناقص رحمتی مقابل سر رامین قرار گرفت و او هم راحت ترین کار ممکن را با باز کردن دروازه خالی استقلال انجام داد تا نتیجه عجیب و غریبی تا پایان دقیقه پنجاه و پنج رقم بخورد.

بلافاصله بعد از این گل بود که سانتر خسرو حیدری با چاشنی باد، گلر پرسپولیس را دچار اشتباه کرد و توپ مقابل پای جابر انصاری افتاد تا یکی از گل های خورده توسط استقلالی ها پاسخ داده شود. بازی تماشایی دو تیم یه قدری پر موقعیت بود که فرصت تماشای صحنه آهسته را به کارگردان تلویزیونی نمی‌داد.

بعد از گل استقلال بازی تا حدی آرام دنبال شد تا اینکه در هشتاد و سومین دقیقه بازی یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه پرسپولیس نصیب آبی ها شد. ضربه کاشته ای که با برخورد شوت ابراهیمی به دیواره دفاعی سرخ ها تبدیل به ضد حمله ترسناک پرسپولیس شد و مهدی طارمی و محسن مسلمان را با مهدی رحمتی دو به تک کرد. لحطه ای که همه انتظار هتریک مهدی طارمی‌را داشتند اما مهاجم باهوش قرمزها با یک پاس ساده محسن مسلمان را مقابل دروازه خالی استقلال قرار داد تا نتیجه عجیب چهار بر یک برای پرسپولیس رقم بخورد.

نتیجه ای که منجر به خدشه دار شدن عدد ۴ آبی ها نیز شد و روی سکو های قرمز توسط هواداران پرسپولیس به نمایش درمی‌آمد. یک پنالتی در آخرین دقایق بازی منجر به گلزنی امید ابراهیمی برای آبی ها شد تا در پایان بازی با نتیجه ۴ بر ۲ به سود پرسپولیس به پایان برسد و یکی از تاریخی ترین دربی های پایتخت را در یک روز بارانی در استادیوم آزادی شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • راهپیمایی مردم گیلان درحمایت از مقاومت مردم مظلوم غزه و عملیات «وعده صادق»
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • برگزاری راهپیمایی حمایت از غزه و عملیات سپاه
  • ارتش قدرتمند و مجهز به فناوری‌های نوین و سامانه پیشرفته است
  • روایتی از توسل سردار شهید حجازی به حضرت زهرا (س)/ هرجا بود، روضه فاطمیه را می‌گرفت
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • غرورانگیز‌ ترین برد پرسپولیس با برانکو
  • راهپیمایی موتوری و خودرویی مردم صالح آباد به مناسبت حمله ایران به اسرائیل + فیلم