Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر جلیل مشاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدا تصور می شد که بیماری کرونا کودکان و نوزادان را درگیر نمی کند و بیشتر سایر سنین به آن مبتلا می شوند ولی بر اساس تحقیقات بعدی احتمال ابتلای اطفال در همه گروههای سنی به این بیماری وجود دارد و اگر به مسایل پیشگیرانه توجه نشود این ویروس به هیچ فردی رحم نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بیماری کرونا تا سنین کمتر از ۱۴ سال به صورت خفیف تر بروز می کند و مرگ و میر در این گروه سنی در سطح جهان کمتر از سایر گروههای سنی بوده است ولی با توجه به حساسیت نوزدان و کودکان باید خانواده ها و والدین با دغدغه بیشتری با رعایت مسایل پیشگیرانه از ابتلای آنها به بیماریهای حاد تنفسی و کرونا جلوگیری کنند.

این متخصص کودکان و نوزادان گفت: علائم بیماری کرونا در نوزادان به صورت مشترک در یک سری بیماریهای مختلف بروز می یابد و ممکن است با علائمی مانند تب و کاهش دمای بدن و سرفه و تنفس تند و یا بیش از ۶۰ تنفس و دم و بازدم در دقیقه همراه باشد.

مشاری عدم تمایل به شیر خوردن و سیاه شدن لبها را از جمله علائم بیماری های ویروسی تنفسی نظیر کرونا در نوزادان ذکر کرد.

وی ادامه داد: علایم بیماریهای تنفسی و مشکوک به کرونا در کودکان هم به صورت سرما خوردگی ساده و آبریزش بینی، تب، اسهال و استفراغ بروز می یابد و در این صورت باید در سریع ترین زمان ممکن به نزدیک ترین مرکز درمانی مراجعه کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: برخی اشخاص در سنین مختلف در صورت بروز موارد نخست ابتلا به بیماری به مراکز درمانی مراجعه نمی کنند و بعد از آنکه علائم به شدت آزار دهنده شدند به این مراکز می روند در حالی که هر چه درمان به تاخیر بیفتد به تبع، درمان آن هم طولانی تر می شود.

دکتر مشاری افزود: تعدادی کودک در سنین دو تا پنج سال به دلیل ابتلا به بیماریهای حاد تنفسی وکرونا در بیمارستان بهلول گناباد بستری و درمان شدند و با تلاش کادر پزشکی یک نوزاد ۳۵ روزه مبتلا به کرونا در این شهرستان از خطر قطعی مرگ نجات یافت و تحت درمان قرار دارد.

وی افزود: یکی از راهکارهای مهم مراقبت از کودکان و نوزادان در برابر بیماری کرونا افزایش حضور خانواده ها در منزل و حضور نیافتن در معابر عمومی و اجتماعات و مهمانی و دورهمی هاست.

با ثبت دو مورد جدید بیماری کرونا تعداد مبتلایان کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان به ۵۲ نفر افزایش یافت.

یکی از این دو مورد نوزاد یک ماهه اهل تربت حیدریه و بیمار دیگر اهل گناباد است.

تاکنون ۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در شهرستانهای گناباد و بجستان تحت درمان قرار گرفته و ۹ تن نیز فوت کرده‌اند.

۳۸ بیمار هم با علائم بیماری‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های گناباد و بجستان بستری و تحت درمان هستند.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب مشهد و تحت پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا ابتلا به بیماری خانواده سرما کودکان مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گناباد و بجستان بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی

 محمد نصیری در نشست هم اندیشی طرح مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان، اهمیت دادن به طرح میزبان و اولویت قرار دادن در تحویل به موقع و زودهنگام کودکان و نوجوانان به خانواده واجد الشرایط را حائزاهمیت برشمرد و گفت: براساس آمار سال گذشته بهزیستی استان تهران در اجرای این طرح، ۷۰ فرزند به خانواده میزبان تحویل داده شده است که در مقایسه با سایر استان‌ها رقم قابل توجهی است.

وی از همکاران مجری طرح میزبان خواست که تمرکز خود را بر تحویل کودکان و نوجوانان گروه سنی ۱۲ الی ۱۸ سال به خانواده بگذارند.

کودک با تجربه خانواده از بهداشت روانی بهتری برخوردار است

علیرضا محمدی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران نیز در این نشست درباره اجرای طرح میزبان گفت: اجرای موفق اینطرح در گروی همگرایی، هم افزایی، وحدت رویه و یکپارچگی عمل در سطح استان تهران بین بهزیستی و موسسات مجری است.

وی اضافه کرد: کودکی که خانواده را تجربه می‌کند از بهداشت روانی بهتری برخوردار است.

کوتاهی در انتخاب خانواده، طرح میزبان را به چالش می‌کشد

فرحناز محمدی از کارشناسان طرح میزبان نیز در این نشست ضمن خرسندی از اهمیت، دغدغه مندی و تلاش همکاران و کارشناسان بهزیستی استان تهران و شهرستان‌های تابعه در اجرای طرح میزبان در زمینه دقت نظر در اجرای طرح گفت: کوتاهی در انتخاب خانواده ممکن است اهداف طرح را به چالش بکشد.

وی در ادامه افزود: اهداف بلند مدت طرح این است که کودکان و نوجوانان بدون اینکه وارد مرکز شوند، بلافاصله به خانواده میزبان تحویل داده شوند.

 طرح میزبان، تکمیل کننده سایر طرح‌های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است و به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید و پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

خانواده‌های متقاضی می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه ملی فرزندپذیری به آدرس http://adoption.behzisti.net بخش «خانواده میزبان» مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • در اکثر خانواده‌های ایرانی یک مورد ابتلا به سرطان دیده می‌شود | ابتلای مردان به این سرطان بیشتر شده است
  • تغییر سبک زندگی، بهترین درمان کبد چرب / این بیماری تنها مختص افراد چاق نیست
  • جزییات تازه از اسم بیماری که ترانه علیدوستی به آن مبتلا شده است
  • جزئیات بیماری ترانه علیدوستی؛ ابتلا به یک سندروم خاص؟!
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟/ جزئیات
  • بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / آخرین وضعیت درمان
  • آغاز واکسیناسیون «پنوموکوک» برای نوزادان در آبادان
  • آغاز واکسیناسیون پنوموکوک نوزادان در آبادان
  • اجرای طرح واکسیناسیون علیه عفونت تنفسی و گوش در بوشهر
  • اختصاص یکی از خطوط تلفنی صدای مشاور به مراقبت موقت از کودکان بهزیستی