Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@03:43:27 GMT

مرگ پدر و ۲ فرزند در سیل استان فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۵۶۹

مرگ پدر و ۲ فرزند در سیل استان فارس

به گزارش «تابناک»، رییس اداره امور عشایر شهرستان کازرون شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر اختصاصی به ایرنا گفت: پدری همراه با پسر و دختر خود برای چرای دام به مراتع این شهرستان در منطقه سرمشهد بخش جره و بالاده رفته بودند که هنگام بازگشت دچار سیل شدند.

مهرداد جعفری افزود: تعداد نامشخصی دام همراه این افراد نیز در سیل از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اعزام امدادگران هلال احمر برای امدادرسانی به این افراد، گفت: جسد هر سه نفر در دو کیلومتری محل مفقود شدن پیدا شده است.

وی تاکید کرد: قبل از این به عشایر منطقه، هشدار لازم درباره خودداری از چرای دام با توجه بهووضعیت آب و هوا داده شده بود.

بنا بر اعلام هواشناسی کازرون، طی یکساعت در زمان و محل حادثه حدود ۴۰ میلیمتر باران باریده بود.

روز یکشنبه، همچنین دختر ۱۸ ساله عشایر در شهرستان زرین دشت که برای تماشای سیلاب به کنار رودخانه فصلی رفته بود، بر اثر ریزش دیواره رودخانه، در سیلاب سقوط کرد و جان سپرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس پیش از این با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی کنونی تا فردا دوشنبه ۱۱ فروردین، بر تداوم هوشیاری مردم و مسوولان برای پیشگیری از آسیب‌های احتمالی ناشی از سیلاب تاکید کرد.

رحیم آزادی در گفت و گو با ایرنا افزود: این سامانه تا فردا دوشنبه در فارس خواهد بود و عمده بارش‌ها را نیز در جنوب شرقی استان خواهیم داشت.

پیش از این سامانه بارشی روزهای نخست فروردین ماه جاری در استان فارس موجب فوت هفت نفر و خساراتی افزون بر ۶ میلیارد ریال شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز استان فارس کازرون سیلاب عشایر خسارت تلفات امدادرسانی کروناویروس نوروز 99 مسعود مولوی جهش تولید طرح فاصله گذاری اجتماعی روز جانباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم

کریمی مدیر کل امور عشایر فارس با بیان اینکه کوچ بهاره عشایر از قشلاق در مناطق جنوبی فارس و استان بوشهر از اوایل فروردین آغاز شده است، اظهار کرد: ۲ و نیم تا ۳ درصد جمعیت استان فارس را عشایر تشکیل می‌دهند که این جمعیت در فصل بهار، مناطق گرمسیری را به مقصد مناطق سردسیر استان در شمال فارس ترک می‌کنند.

او گفت: ۵۰ درصد عشایر کوچنده فارس را ایل قشقایی تشکیل می‌دهند که از مناطق جنوبی به مرکز و غرب استان فارس کوچ می‌کنند.

کریمی افزود: ۱۵ درصد جمعیت کوچنده فارس ایل لر بویر احمد و ممسنی هستند و بقیه عشایر کوچانده فارس را ایلات خمسه تشکیل می‌دهند که از لار، زرین دشت و داراب به سمت بوانات و خرمبید و سرچهان کوچ می‌کنند.

او با بیان اینکه این جمعیت نقش ارزنده‌ای در تولید فرآورده‌های دامی و صنایع دستی دارند، ادامه داد: این جمعیت کوچ رو که این روز‌ها به سمت مناطق ییلاقی در حرکت اند ۲۵ تا ۲۸ درصد گوشت قرمز استان فارس و کشور و ۴۷ درصد صنایع دستی استان را تولید می‌کنند و سهم بسزایی در تولید فرآورده‌های لبنی دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره عشایر فارس از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • کوچ بهاره عشایر از قشلاق به ییلاق + فیلم
  • نمره قبولی مدیریت بحران سیل
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • سه مفقودی درباران و سیلاب عنبرآباد
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • ۳۰ فروردین مهلت آخر ثبت‌نام بیمه رایگان ویژه آینده زنان خانه‌دار
  • ثبت نام رایگان بیمه روستایی ویژه مادران دارای سه فرزند