Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@23:37:32 GMT

مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به ۲۲ هزار هکتار رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۶۷۲

مبارزه با ملخ صحرایی در هرمزگان به ۲۲ هزار هکتار رسید

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان روز دو شنبه گفت: تاکنون ۸۳۰ هزار هکتار از مزارع و باغ های استان برای مقابله با این آفت مورد پایش و ردیابی قرار گرفته است.
اشرف منصوری افزود: مبارزه با ملخ های صحرایی در شهرستان های بشاگرد، جاسک، میناب، سیریک، بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، پارسیان، بستک و جزیره های قشم و کیش انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تاکنون ۵۴ تن از از انواع سموم مورد تایید سازمان حفظ نباتات کشور و تامین تجهیزات عملیات مبارزه شامل ماسک، لباس ضد شیمیایی، کلاه و دستکش برای مبارزه با این آفت تهیه شد.
 مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی هرمزگان اظهار کرد: همچنین ۱۴ دستگاه سمپاشulv پاش پشت وانتی به همراه ۱۰ دستگاه سمپاش توربینی و یک فروند هواپیمای سمپاش در استان تهیه شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: با وجود شیوع بیماری خطرناک کرونا و بارندگی های سیل آسا در  هرمزگان، فعالان بخش کشاورزی به عنوان مدافعان امنیت غذایی، ردیابی و مبارزه شبانه روزی با ملخ صحرایی را انجام می دهند.

نخستین دسته ملخ‌های صحرایی در هرمزگان چهارم بهمن ماه پارسال در بندرنخیلو از توابع بندرلنگه درغرب هرمزگان گزارش و علت مهاجرت آنها نیز نبود بارش و غذای کافی در سواحل دریای سرخ و عربستان اعلام شد که از طریق خلیج فارس و دریای عمان وارد خاک ایران شده بودند.

 اسفند ماه سال ۹۷، نیز شاهد هجوم دومین دسته از این ملخ ها در شرق هرمزگان (بخش سندرک از توابع میناب) بودیم که با عبور از کشورعمان و همچنین آبهای دریای عمان به جنگل ها و مراتع سواحل مکران حمله کردند.

در اطلاعات منتشره سازمان حفظ نباتات ایران با اشاره به حمله ملخ ها به ۱۰ استان کشور درسال کشاورزی گذشته(مهر۹۷تا شهریور۹۸) از هرمزگان به عنوان موفق ترین استان در زمینه مبارزه با این آفت خطرناک نام برده شده است.

وسعت زمین های کشاورزی هرمزگان ۱۶۲هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و ۴۰۰هزارتن محصول (با محوریت محصولات سبزی و صیفی خارج از فصل) اعلام شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان کشور ایران بخش کشاورزی قشم ماسک بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفظ نباتات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت گندم آبی شهرستان ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار و گندم دیم ۴۵ هزار هکتار است که تا به امروز حدود ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و حدود ۱۱ هزار هکتار از گندم دیم علیه آفات و علف‌های هرز سم‌پاشی شده است.

تأیید کارشناس مسئول حفظ نباتات جهادکشاورزی مهاباد هم به کشاورزان توصیه کرد، با توجه به اینکه در چندسال اخیر از دو سم توفوردی و گرانستار بیشتر استفاده شده، برای استفاده بهتر از سم‌های دیگری که تأیید شده سازمان حفظ نباتات هستند استفاده کنند.

وی افزود: مرحله پنجه‌زنی تا گره دوم ساقه بهترین زمان مبارزه با علف‌های هرز است.

 مبارزه با آفت‌ها که از چالش‌های مهم بخش کشاورزی است کمک بزرگی است به توسعه کشاورزی پایدار و تضمین امنیت غذایی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • آغاز مبارزه با آفات و علف‌های‌هرز در گندم‌زار‌های مهاباد
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • پاکسازی ۱۴۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی لرستان در برابر بیماری قارچی زنگ زرد
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • تا کنون خسارتی از آفت «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشده است