Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:24:46 GMT

بیش از ۸۰ درصد مهابادی‌ها در خانه مانده‌اند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۷۰۴

بیش از ۸۰ درصد مهابادی‌ها در خانه مانده‌اند

امیر بهزاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ۲۰ درصد دیگر نیز درخواست می‌کنیم به پویش مردمی ماندن در خانه بپیوندند و از تردد در اماکن عمومی خودداری کنند زیرا رفتار آنان ممکن است زحمات همه را خنثی کند.

وی اضافه کرد: روند بیماران مبتلا به ویروس کرونا این هفته نسبت روزهای قبل در این شهرستان کاهش یافته و امیدواریم با رعایت و مشارکت شهروندان این رویه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از همکاری و همراهی مردم با طرح مردمی قرنطینه خانگی به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از بامداد هشتم فروردین اشاره کرد و ادامه داد: شهروندان طی روزهای آینده نیز با ماندن در خانه و امتناع از ترددهای غیر ضروری در سطح شهر چرخه انتقال ویروس کرونا را قطع کنند تا هرچه سریعتر روال جامعه به حالت عادی بازگردد.

بهزاد با بیان اینکه بسیاری از مغازه‌داران به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای صنفی خود کرده‌اند، بیان کرد: انتظار داریم همه واحدهایی که از طرف ستاد مقابله با کرونا فعالیت آنها لغو شده، اقدام به این کار کنند زیرا در غیر این صورت ناچار به پلمب خواهیم شد.

سخنگوی ستاد مقابل با کرونا در مهاباد خواستار جدی گرفتن کرونا و همکاری مردم برای قطع زنجیره این ویروس شد و گفت: واحدهای صنفی مانند نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها، واحدهای عرضه گوشت و مایحتاج مردم و جایگاه‌های سوخت فعال هستند و مردم از این لحاظ نگرانی نداشته باشند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری در آذربایجان‌غربی ۶۴۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌ و ۵۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت ویروس کرونا مهاباد بهداشت و سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان

سید عماد شاهرخی،  در نشست طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، گفت: ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان در قالب طرح جهش تولید زیر کشت رفته‌است.

او با بیان اینکه ۳۲۶ مهندس کشاورزی در بخش خصوصی و دولتی مجری طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان هستند، اضافه کرد: ۶۹ شبکۀ مراقبت با ۴۲۰ نیرو کار رصد و پایش بیماری‌ها را در سطح مزارع انجام می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه ۲۴ درصد از اراضی کشاورزی این استان آبی و ۷۶ درصد اراضی دیم است، تأکید کرد: ۳۱۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سامانۀ دیمزار‌ها ثبت شده‌است.

شاهرخی بیان کرد: سطح زیر کشت گندم در امسال ۱۰۴ درصد، جو صددرصد، نخود ۷۳ درصد، عدس ۶۲ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد، دانه‌های روغنی ۱۰۶ درصد و گیاهان دارویی ۷۱ درصد تحقق پیدا کرده‌است.

او یادآور شد: ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان تحت‌پوشش بیمه است و حفظ ۳۰ درصدی بقایای گیاهی ۱۳۵ درصد تحقق یافته‌است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: کشت عمود بر جهت و شیب ۱۰۲ درصد، کشت مستقیم بدون شخم ۷۱ درصد، تبدیل آیش به کشت ۱۱۵ درصد، رعایت تراکم بهینه ۱۳۰ درصد و مصرف ۸۰ درصد اوره به پایه صددرصد در لرستان تحقق پیدا کرده است.

او شرح داد: بذور اصلاح‌شدۀ گندم ۹۳ درصد، جو ۵۵ درصد، نخود ۵۴ درصد، عدس ۸۰ درصد، دانه‌های روغنی ۴۵ درصد، گیاهان علوفه‌ای صددرصد و گیاهان دارویی صددرصد تحقق پیدا کرده است.

شاهرخی با اشاره به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل علف‌های هرز در سطح ۱۱۳ هزار هکتار گندم و ۵۴ هزار هکتار جو انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در سطح ۴۰۰ هکتار از اراضی این استان، یادآور شد: مبارزه با آفات در سطح ۱۵ هزار هکتار در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها انجام شده است.

او با اشاره به اجرای دو پایگاه نوآوری در راستای ارتقای بهره‌وری و انتقال دانش نوین به مزارع کشاورزی لرستان، اضافه کرد: این دو پایگاه در راستای تراکم غلات و حبوبات در خرم‌آباد و کوهدشت مستقر است.

شاهرخی گفت: میزان مصرف کود‌های پتاسه ۳۰ درصد و فسفاته ۲۰ درصد در سال زراعی جدید افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۴۷ سری جهیزیه به نوعروسان مهابادی اهدا شد
  • اجرای طرح ملی واکسیناسیون رایگان طیور بومی در خمینی‌شهر
  • تماس با کپک کشنده است؟
  • تماس با کپک چه خطراتی برای سلامتی دارد؟
  • ساز ناکوک آلرژی در بهار