Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@16:08:26 GMT

سازمان تبلیغات اسلامی در تحقق شعار سال پیش قدم می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۱۷۹۳

سازمان تبلیغات اسلامی در تحقق شعار سال پیش قدم می شود

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت الاسلام حسین ورمقانی اظهار داشت: نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید در شرایط کنونی یکی از مهمترین تدابیری است که از سوی معظم له برای سامان دادن به وضعیت اقتصاد و خروج بسیاری از بنگاه های تولیدی از بن بست اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این جهش اگر به صورت کامل در کشور شکل گیرد نه تنها شکوفایی اقتصادی با موضوع تولید ملی ایجاد خواهد کرد، بلکه با مشغول کردن نیروی کار در بنگاه های اقتصادی بزرگ و کوچک زمینه را برای رفاه اقتصادی و اجتماعی شهروندان فراهم می کند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره ادامه داد: الزام تولید و جهش آن تقاضا و عرضه در بازار است تقاضایی که از سوی قشرهای مختلف جامعه باید صورت گیرد و عرضه ای که تولیدکنندگان با محور کیفیت آن را باید به دست مردم و بازار فروش برسانند، عرضه و تقاضا در کنار رقابتی کردن تولید داخلی می تواند در این جهش نقش بی سابقه داشته باشد.

حجت الاسلام ورمقانی یادآور شد: اما این اتفاق در بخش فرهنگی و قرآنی چگونه رخ خواهد داد؟ بدون شک یکی از بخش‌هایی که می‌تواند به صورت جدی در جهش تولید نقش اساسی داشته باشد بخش فرهنگی و قرآنی کشور است؛ چرا که بخش عظیمی از سرمایه‌ها به صورت سرگردان در دست دلالان است، اگر ما بتوانیم با گفتمان این بخش را وارد کارهای تولیدی کشور کنیم در کوتاه ترین مدت نتیجه آن را خواهیم دی.

وی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با زیرمجموعه‌های فرهنگی و قرآنی عظیمی که در اختیار دارد باید در تحقق شعار جهش ملی پیشقدم باشد. درست است زمانی که از تولید سخن به میان می‌آید تمام ذهن‌ها به سمت و سوی بخش اقتصادی خواهد رفت؛ اما این تولیدکنندگان تا زمانی که بازاری برای فروش در سطح جامعه نداشته باشند فعالیت مقرون به صرف‌های ندارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دیواندره گفت: سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند با برگزاری کارگاه‌ها، گفتمان‌ها و غیره در سطح کشور و ترغیب مردم به خریدن کالای ایرانی و پرهیز از خریدن اجناس خارجی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود تریبون خوبی برای خریدن کالای ایرانی در بین مردم ایجاد کند و این کار الزامه اصلی جهش تولید است.

حجت الاسلام ورمقانی اظهار داشت: قاریان، حافظان، نخبه های فرهنگی با تبلیغ تولید داخل می‌توانند به جهش تولید کمک کنند. زیرا هواداران و بسیاری از اقشار جامعه که از آنها به‌عنوان الگو یاد می‌کنند به دنبال آن هستند که در بسیاری از زمینه‌ها خود را با این الگوهای دینی و فرهنگی برتر کشور هماهنگ کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی تولید ملی ذهن نیروی کار بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی تبلیغات اسلامی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان شمالی؛ مرتضی بهزادفر با حضور در نخستین برنامه زنده رصد شبکه اترک در سال جاری، با بیان اینکه طی سال‌های اخیر مقام معظم رهبری نامگذاری شعار سال را با نگاه عالمانه با محوریت اقتصاد قرار داده اند، گفت: مشارکت مردم و مردمی سازی اقتصاد بسترساز جهش در اقتصاد خواهد بود.
وی افزود: براساس ابلاغ سیاست‌های کلی در هر دو مورد بر موضوعات کلیدی نظیر پیشرفت اقتصادی توام با عدالت و مردمی سازی اقتصاد به عنوان هسته‌های اصلی و نقش مردمی به صورت ویژه تاکید شده است.

تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد
بهزادفر با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه توجه به سهم تعاونی‌ها به عنوان الگوی اصلی مردمی سازی اقتصاد تاکید شد، اما توفیق زیادی در این حوزه وجود نداشته است، ابراز امیدواری کرد: با سیاست‌های کلان و برنامه ریزی‌هایی که اکنون در زمینه مردمی سازی انجام شده و تاکیدات مقامات عالی رتبه کشور بر تدوین سند اجرایی یکساله زمینه تحقق این مهم در استان و کشور فراهم شود.

رشد اقتصادی استان بر اساس شعار
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به ابلاغ بخشنامه در قالب تدوین سند از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور به استان‌ها برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: در این برنامه بر رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال، شیوه‌ها و راهکار‌های مشارکت حداکثری مردم، فعالان اقتصادی و نخبگان، برنامه رشد اقتصادی، حفظ محیط زیست، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناور‌های راهبردی، توجه به زنجیره‌های ارزش صنایع استان و توجه به نقش آفرینی پارک علم و فناوری و ظرفیت نخبگان و صنایع خلاق و... تاکید شده است.

احیای واحد تعطیل و توسعه تعاونی‌ها
وی ادامه داد: در این سند بر احیای واحد‌های راکد و نیمه تعطیل، توسعه تعاونی ها، مشارکت صندوق ها، بانک‌های خصوصی، بیمه‌ها و ابزار و شیوه‌های نوین تامین مالی و اتمام طرح‌های نیمه تمام که نقش پیشران اقتصادی در استان دارند نیز توجه ویژه شده است.

تهیه هشت بسته، محور اساسی جهش تولید در استان
بهزادفر اضافه کرد: برنامه رشد اقتصادی استان بر اساس شعار سال و همسو با سیاست‌های کلی برنامه هفتم پیشرفت و سند آمایش در برنامه اولیه پیشنهادی و عملیاتی این سازمان در قالب ۸ بسته، محور اساسی جهش تولید در استان تهیه شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: رویکرد سازمان برنامه و بودجه، برنامه ریزی برای انجام اقداماتی است که قابلیت اجرایی یک ساله داشته باشد تا نتیجه این اقدامات زودتر به منصه ظهور برسد.
توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان
بهزادفر در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه توجه به توانمند سازی جوامع محلی در روستا‌های استان به صورت ویژه در دستورکار قرار گرفته است، افزود: ۳۰ درصد اقتصاد مردم استان وابسته به روستا است و فعالیت بخش کشاورزی برای استان یک محور مهم رونق اقتصادی و زمینه مشارکت مردم با رویکرد تحقق شعار سال است.
وی تصریح کرد:در همین راستا توسعه اشتغال و اجرای طرح توان افزایی جوامع محلی مورد توجه جدی قرار گرفته است و تاکنون سند توسعه اشتغال برای ۵۰۰ روستای استان اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • بانک‌های دشتی در تحقق شعار سال مشارکت و همکاری لازم داشته باشند
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • مسوولان برای مشارکت مردم در تولید طرح بدهند
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • تحقق شعار سال در گرو نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای