Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: رودیدادها و تحولات مهمی در سال ۹۸ با کردستان همراه بودند و علاوه بر اینکه چندین رویداد مهم در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این استان روی داد که چندین اتفاق تلخ و ناگوار هم فضای این استان را تحت تأثیر خود قرار داد.

کردستان در سال گذشته در حوزه تغییرات مدیریتی نیز سال عجیبی را پشت سر گذاشت تا جایی که در یک مقطع ۵۰ درصد از فرمانداری‌های این استان به وسیله سرپرست اداره می‌شد و البته در نهایت داستان سرپرستی در ادارات و سازمان‌های دولتی این استان تا پایان سال به اوج خود هم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروز ۹۸ در کردستان با برگزاری جشن‌های نوروزی در میان حضور و استقبال گسترده مردم و البته حضور مسافران نوروزی آغاز شد و در این میان تصویرهای جالبی از برگزاری جشن‌های نوروز این استان در شبکه‌های مختلف خبری و رسانه‌ای ملی و بین المللی منتشر شد.

در حالی که کردستانی‌ها سرگرم برگزاری جشن‌های نوروزی بودند که داستان سیلاب در این استان هم همزمان با شماری دیگر از استان‌های کشور شروع شد و متأسفانه خسارت‌های گسترده‌ای را نیز به دنبال داشت.

خسارت سه هزار میلیارد ریالی سیل در کردستان

حجم خسارت‌های وارده به کردستان تنها در بخش کشاورزی به بالای سه هزار میلیارد ریال رسید و البته در کنار این مهم، به بخشی از زیرساخت‌های استان در حوزه های راه و شرکت‌های خدمت رسان نیز خسارت‌های جدی وارد کرد.

برگزاری کنگره ۵۴۰۰ شهید استان کردستان بعد از سال‌ها برنامه ریزی در سال ۹۸ جنبه واقعیت به خود گرفت و مراسم پایانی این کنگره در سال ۹۸ و با حضور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سنندج برگزار شد.

در جریان برگزاری کنگره شهدای کردستان که نزدیک به پنج سال طول کشید، هزاران برنامه در سطح شهرستانی و استانی برگزار شد و سپس در روز آخر مراسم پایانی این کنگره در سالن شش هزار نفره شهر سنندج برگزار گردید.

سفر مسئولان مختلف به استان کردستان در سال ۹۸ روی بورس قرار داشت و شمار زیادی از مدیران و مسئولان کشوری از رئیس قوه گرفته تا وزیر  و رئیس سازمان راهی کردستان شده و ضمن دیدار با مردم این استان وعده‌های مختلفی در راستای کمک به توسعه و پیشرفت کردستان را مطرح کردند.

رئیس قوه قضائیه از جمله مهمترین مسئولان کشوری بود که سال گذشته در سفری یک روزه مهمان کردستانی‌ها شد و ضمن حضور در چندین برنامه و مراسم با اقشار مختلف مردم نیز دیدار و گفتگو کرد.

معاونین رئیس جمهور، چندین وزیر، ده‌ها رئیس سازمان و … از دیگر مدیران و مسئولان کشوری بودند که سال گذشته راهی استان کردستان شده و هر کدام در حوزه کاری مشخصی روند خدمت رسانی به مردم این استان را بررسی کرده و در راستای رفع مشکلات و کمبودهای این استان تصمیماتی را اتخاذ کردند.

کردستان در سال گذشته شاهد برگزاری چندین رویداد مهم در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری بود و به دلیل برگزاری این رویدادها بود که پای بسیاری از بزرگان فرهنگ و هنر این کشور و حتی کشورهای دیگر نیز به کردستان باز شد.

کنگره مشاهیر کردستان بعد از چندین بار تعویق بالاخره برگزار شد و شماری از چهره‌های برجسته کردزبان از سراسر کشور و حتی کشورهای اطراف به مدت دو روز در سنندج گردهم آمدند.

کنگره مشاهیر کرد در حالی برگزار شد که حاشیه های آن پر رنگ تر از متن بود که از آن جمله می توان به عدم حضور چهره های شاخص استان در مراسم پایانی، برجسته کردن مسائل سیاسی پیرامون آن، مشخص نبودن محل تامین هزینه های میلیاردی برگزاری آن و در نهایت توهین به اهالی رسانه و برخورد نا مناسب با آنها را نام برد.

جشنواره بین المللی دف نوای رحمت در سنندج برگزار شد

جشنواره بین المللی دف نوای رحمت نهمین دوره خود را نیز در میان حضور و استقبال گسترده علاقمندان به هنر عرفانی دف در سنندج سپری کرد و با برگزاری مراسم‌های جنبی به مدت سه روز شمار زیادی از مردم سنندج را در پردیس سینمایی بهمن این شهر دور هم جمع کرد.

یکی از بخش‌های قابل توجه برگزاری این جشنواره بین المللی حضور گروه‌های منتخب موسیقی اقوام و همچنین برگزاری تجمع بزرگ دف نوازان در پارک استقلال سنندج بود که این دو اتفاق هم با برگزاری این جشنواره با استقبال قابل توجه مردمی همراه شد.

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم طی سالهای اخیر به یکی از رویدادهای مهم در استان کردستان تبدیل شده است و سال ۹۸ نیز این جشنواره نزدیک به یک هفته در شهر مرزی مریوان برگزار شد.

کردستان در سال گذشته با یک اتفاق خوب هنری دیگر نیز همراه بود و بعد از چندین ماه تلاش، بالاخره به عنوان شهر خلاق موسیقی از سوی یونسکو مورد پذیرش قرار گرفت و قرار است که در پروسه‌ای چهارساله این شهر مورد ارزیابی‌های مجدد در راستای اعطای این عنوان مهم قرار گیرد.

مرگ تلخ کولبران در کردستان ادامه دارد

کردستان در سال گذشته بار دیگر در حوزه حوادث تلخ هم برای چند روزی در صدر اخبار مهم ملی و بین المللی قرار گرفت و باز هم داستان کولبری در این استان سوژه مردم و رسانه‌ها شد.

مرگ تلخ کولبران در کردستان در سال ۹۸ باز هم ورق خورد و دو جوان مریوانی در حادثه ای تلخ با گرفتار شدن در برف، جان خود را از دست دادند و البته جدای از این حادثه چندین حادثه تلخ دیگر نیز برای کولبران در استان کردستان روی داد.

بعد از این داستان بود که مسئولان کشوری و استانی برای ارسال پیام‌های تسلیت وقوع این حادثه از هم سبقت گرفتند ولی بعد از گذشت یکی دو روز دوباره آب‌ها از آسیاب افتاد و کولبران همچنان در شرایط نامناسب و بدی فعالیت‌ خود را ادامه می دهند.

جدای از این موضوع داستان تغییرات مدیریتی در کردستان در سالی که گذشت با حواشی متعددی مواجه شد به گونه‌ای که در یک مقطع زمانی نیمی از فرمانداری‌های استان کردستان با سرپرست مدیریت می‌شد که البته این رویه در حال حاضر هم همچنان ادامه دارد.

فرمانداری شهرستان‌های قروه، بانه، مریوان، سروآباد و در نهایت دهگلان به وسیله سرپرست اداره می‌شد و البته متأسفانه علیرغم برگزاری انتخابات همچنان داستان سرپرست در شماری از شهرستان‌های استان کردستان همچنان ادامه دارد.

تغییر و تحولات مهم مدیریتی کردستان در سال ۹۸

در کنار این مهم وضعیت ادارات و سازمان‌های متولی فرهنگ و هنر در سال گذشته هم دستخوش تغییر و تحولات جدی شد، تا جایی که بعد از بازداشت مدیرکل سابق میراث فرهنگی و در نهایت برکناری وی، این اداره کل مهم به وسیله سرپرست اداره می‌شود.

در میان ادارات و سازمان‌های متولی فرهنگ و هنر، این بار نوبت به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید تا بعد از داستان استعفا یا برکناری جلال قلعه شاخانی، نوبت به عبید رستمی برسد تا این اداره کل هم با سرپرست اداره شود.

در حالی که چند روزی به پایان سال ۹۸ نمانده بود که مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان فعالیت در این نهاد را رها کرد و به عضویت هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درامد تا باز هم یکی دیگر از ادارات متولی فرهنگ در کردستان هم صاحب سرپرست شود.

البته داستان تغییرات مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم ادامه پیدا کرد و بعد از چند ماه فعالیت یوسفی نژاد به عنوان سرپرست، این بار نوبت به فرزین رضاعی رسید تا وی سرپرست شده و بعد از یکی دو ماه به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان منصوب شود.

حسین فیروزی معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری، همه کاره دولتی‌های کردستان و نفر اول در تغییر و تحولات مدیریتی کردستان در زمان دولت روحانی، در ماه‌های پایانی سال ۹۸ به عنوان معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور منصوب شد و خالد جعفری به عنوان سرپرست این معاونت در استانداری کردستان معرفی شد.

بعد از رفتن خالد جعفری از جهاد کشاورزی کردستان این بار نوبت به فرید سپری رسید تا در روزهای پایانی سال ۹۸ به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان منصوب و معرفی شود.

در سال گذشته همچنین مدیرکل زندان‌های استان کردستان هم تغییر کرد و البته باید اساسی‌ترین تغییر در استان را به نام فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و صدا و سیمای مرکز این استان ثبت کرد.

سردار سید صادق حسینی در غیره منتظره ترین رویداد سال ۹۸ جایگزین سردار محمدحسین رجبی شد و فرماندهی سپاه بیت المقدس کردستان را عهده دار شد و در کنار این مهم جعفر عبدالملکی به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان منصوب شد و جای ابوالقاسم امان الهی را گرفت.

اولین بانوی کردستانی نماینده مجلس شد

در اسفند ماه هم انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شد و از میان شش نماینده قبلی تنها مهدی فرشادان از حوزه انتخابیه سنندج موفق شد برای دومین بار رأی مردم را کسب کرده و راهی بهارستان شود.

در شهرستان‌های سقز و بانه بهزاد رحیمی، در شهرستان‌های قروه و دهگلان پرویز اوسطی، در حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد شیوا قاسمی پور به عنوان منتخب مردم راهی مجلس شورای اسلامی شدند و قرار است تکلیف شهرستان بیجار در دور دوم مشخص شود.

همزمان با دیگر نقاط کشور کرونا هم در ماه پایانی سال کردستان را فرا گرفت و تا روزهای پایانی سال بیش از ۲۰۰ نفر را مبتلا و باعث مرگ ۲۰ نفر شده است که البته بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان پیک حضور این ویروس در کردستان را باید در میانه‌های فروردین ماه سال ۹۹ مشاهده کرد.

کد خبر 4885275

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری کردستان تغییرات مدیریتی جشنواره دف نوای رحمت کنگره شهدای کردستان ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام گرگان سال جهش تولید سیلاب شهرکرد طرح غربالگری ماسک طبی بارش باران تردد وسایل نقلیه ضدعفونی دانشگاه علوم پزشکی کردستان کردستان در سال گذشته تغییرات مدیریتی مسئولان کشوری استان کردستان سرپرست اداره بین المللی پایانی سال کردستان هم برگزار شد سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۱۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر اسدی عصر چهارشنبه به خبرنگاران رسانه‌های جمعی اعلام کرد: ۲ هزار و ۴۰ داوطلب در رشته‌های مختلف شغلی در آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی شرکت کرده‌اند.

وی درباره برگزاری این آزمون گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در کردستان برگزار خواهد شد و افراد قبول شده بعد از طی سایر مراحل به استخدام سازمان تأمین اجتماعی در خواهند آمد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: در این آزمون یک‌هزار و یازده نفر خانم و یک‌هزار و ۲۹ نفر آقا شرکت کرده‌اند.

اسدی در مورد تاریخ برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی گفت: این آزمون روز جمعه ۳۱ فروردین ماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آزمون جهاد دانشگاهی استان کردستان یادآور شد: ساعت ۷.۳۰ درب‌های محل آزمون برای شرکت کنندگان باز گردیده و رأس ساعت ۹ صبح آزمون برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ این آزمون در دانشکده فنی مهندسی، دانشکده علوم انسانی و کتابخانه مرکزی دانشگاه کردستان و دبیرستان وابسته به دانشگاه زانیاران برگزار می‌شود.

کد خبر 6081394

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • کنگره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • سی و پنجمین اجلاس کنگره جهانی انجمن پیانک برگزار می شود
  • اجلاسیه ۱۱۶ شهید امدادگر استان سمنان برگزار می‌شود
  • تشریح مصوبات کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۱۵ هزار شهید استان فارس
  • یادواره شهدای غریب استان بوشهر برگزار می‌شود
  • مشارکت فرمانداران در کنگره ۱۲ هزار شهید شهرستان‌های استان تهران
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد