Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که شیوع ویروس کرونا در کشور‌های مختلف سرعت بیشتری گرفته و همزمان جنگ قیمت در بازار نفت بین عربستان و روسیه همچنان ادامه دارد، قیمت نفت روز دوشنبه به شدت کاهش داشت و نفت برنت به پایین‌ترین رقم از نوامبر ۲۰۰۲ رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با یک دلار و ۶۸ سنت معادل ۶.۷ درصد افت به ۲۳ دلار و ۲۵ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت برنت اوایل امروز به پایین‌ترین رقم از نوامبر ۲۰۰۲ یعنی ۲۳ دلار و ۳ سنت رسیده بود. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم که اوایل امروز با یک دلار و ۱۷ سنت معادل ۵.۴ درصد کاهش به ۲۰ دلار و ۳۴ سنت رسید.

افت شدید تقاضا به دلیل شیوع جهانی ویروس کووید ۱۹ و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه که موجب سرازیر شدن میلیون‌ها بشکه نفت بیشتر به بازار شده عوامل اصلی سقوط قیمت جهانی نفت هستند.

به رغم افزایش فشار‌های واشنگتن برای متوقف کردن جنگ قیمت در بحبوحه شیوع کرونا، عربستان روز جمعه اعلام کرد که در حال مذاکره با روسیه برای برقراری توازن در بازار نیست. یک مقام ارشد روس پیشتر گفته بود تعداد بیشتری از تولید کنندگان نفت ممکن است با اوپک و روسیه برای تقویت قیمت‌ها همکاری کنند.

لاچلان شاو، تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: «اوپک، عربستان و روسیه ممکن است اختلافات خود را حل کنند، اما کار زیادی از اوپک ساخته نیست...، زیرا شوک کاهش تقاضا به دلیل ویروس کرونا بسیار عظیم بوده است.»

وی افزود: «واقعیت این است که اگر اوضاع تغییر نکند ظرفیت مخازن ذخیره نفت جهان در طی چند ماه آینده پر خواهد شد و این تاثیر بسیار مخربی بر قیمت نفت خواهد گذاشت.»

در حالی که پیش بینی‌ها حکایت از کاهش ۱۵ تا ۲۰ میلیون بشکه‌ای (۲۰ درصدی) تقاضا برای نفت نسبت به سال گذشته دارد، تحلیلگران معتقدند برای برقراری توازن در بازار باید تولید نفت نه تنها از سوی اوپک بلکه از سوی سایر تولید کنندگان نیز به شکل گسترده‌ای کاهش یابد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت نفت کاهش قیمت نفت اوپک پارسی خبر قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۳ هزار و ۵۶۷ تومان و در بخش حواله ۴۰ هزار و ۶۴۸ تومان کشف قیمت شد‌.

دلار در صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به نرخ ۴۳ هزار و ۲۵۹ تومان خریداری و با نرخ ۴۳ هزار و ۸۷۰ تومان فروخته شد.

همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۸۳ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۳ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد‌، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۴ هزار و ۸۲۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار ثابت مانده است.

* آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با کاهش ۴۹۰ هزار تومانی به نرخ ۴۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز به قیمت ۴۴ میلیون و ۲۰۴ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۶ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۳ میلیون و ۱۶۱ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۷ میلیون و ۹۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۸۱۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۶ میلیون و ۳۶۷ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۶ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بوده است.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱. ۱۳۲گرم)‌، با کاهش ۴ صدم درصدی به نرخ ۲۳۸۷ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ارزهای مهم با افت تنش سقوط کرد
  • چرایی افزایش قیمت در بازار طلای جهانی