Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با عنوان هدهد درهشت بخش پیش بینی شده است که هفت بخش آن ویژه خانواده دانشگاه علوم پزشکی و یک بخش ویژه عموم مردم اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با عنوان هدهد درهشت بخش پیش بینی شده است که هفت بخش آن ویژه خانواده دانشگاه علوم پزشکی و یک بخش ویژه عموم مردم اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جشنواره در  بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره حجرات با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء و حفظ جزء کل، دعا و مناجات اذان، آیین سخنوری، هم‌خوانی و تواشیح بوده و بخش تیمی شامل مسابقات تیمی، مناظره دانشجویی، نمایش و تواشیح است.

 

بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، ساخت تیزر بی‌نما (کمیک استریپ)، طراحی پوستر، معرق و منبت، تابلو فرش، نماهنگ، فیلم کوتاه و بخش ادبی شامل شعر کلاسیک (نو)، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه نویسی و فیلم‌نامه نویسی است.

 

ارائه آثار در قالب شعر، داستان، نماهنگ، اپلیکیشن و مقاله نویسی از محورهای بخش ویژه است و به نام شهید سلیمانی مزین شده و برای نخستین بار عموم مردم می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

بخش کتبی این جشنواره شامل احادیث اهل‌بیت (ع)، احکام نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، سیره معصومین (ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، پرسمان معارفی سبک زندگی قرآنی و نماز است؛ همچنین بخش گروهی شامل مقاله نویسی گروهی، تالیف و ترجمه کتاب گروهی، کانال‌های مجازی قرآنی گروهی و تولید اپلیکیشن گروهی است.

 

بخش پژوهشی نیز شامل مقاله نویسی، تالیف کتاب، بررسی و نقد کتاب، تلخیص کتاب است و در بخش فناوری ۲ رشته و مسابقات تیمی که از ۳ نفر تشکیل می‌شود نیز در ۲ رشته تدارک دیده شده است.

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در جشنواره هدهد به آدرس الکترونیکی www.quran.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۵۱۵ دفتر کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تماس حاصل کنند و برای پرسش و پاسخ نیز به کانال تلگرام به آی.دی @quran_zums مراجعه کنند.

 

ثبت‌نام بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از اسفندماه آغاز شده و قرار بود تا پایان فروردین‌ماه ادامه یابد که با روند فعلی شیوع بیماری کرونا زمان دقیق برگزاری جشنواره معلوم نیست و به احتمال زیاد ثبت‌نام تا خردادماه نیز ادامه داشته باشد.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشنواره هدهد مسابقات قرآن کریم جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی بیست و پنجمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیضا گفت: این دوره از رقابت ها با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز برگزار شد.

فرهادی افزود: در این مسابقات دانش آموزان در رشته‌های حفظ، قرائت، احکام، اذان و مداحی با هم به رقابت پرداختند.

 

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می‌شود
  • هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
  • بیست‌وچهارمین دوره حفظ تخصصی مؤسسه جامعه القرآن‌ برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه