Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:09:41 GMT

پای رییس پیشین سازمان محیط زیست به پرونده آشوراده باز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۰۸۱

پای رییس پیشین سازمان محیط زیست به پرونده آشوراده باز شد

گروه جامعه خبرگزاری مهر، بر اساس شکایت ستاد مردمی آشوراده مجوز منطقه نمونه گردشگری میانکاله از جهات مختلف حقوقی و فنی زیر سوال رفته است. محمد داسمه وکیل "ستاد مردمی نجات آشوراده" در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه صدور این مجوزها از لحاظ حقوقی و فنی زیر سوال رفته و کارشناس دادسرا، این طرح را در راستای حفاظت از این مناطق ندانسته است، گفت: پناهگاه حیات وحش میانکاله زیستگاه خاص فوک خزری و پرندگان آبزی و کنار آبزی است و آشوراده دقیقاً در دل این پناهگاه یعنی در محدوده مناطق چهارگانه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند ماه اخیر، صدور مجوز منطقه نمونه گردشگری از سوی بازرپرس دادسرای دولت تخلف شناخته شده است، اظهار داشت: براساس استعلامی که از دبیر شورای عالی شهرسازی گرفته شده، اخذ مجوز آن از لحاظ حقوقی هم دارای اشکالاتی بوده است. وی افزود: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در سال ۱۳۹۴ صدور مجوز منطقه نمونه گردشگری را در اراضی مناطق چهارگانه مطلقاً ممنوع اعلام کرده و گفته است اگر مجوزی هم قبل از سال ۹۴ صادر شده باید اخذ امتیاز شود. وکیل ستاد مردمی نجات آشوراده گفت: به استناد مصوبه سال ۱۳۹۴و به استناد مصوبه ۱۳۹۷ این شورا که گفته است شهرک‌های گردشگری نباید در محدوده مناطق چهارگانه محیط زیست تعریف شوند، صدور این مجوز خلاف قانون است. وی ابراز داشت: صدور این مجوز با تفویض اختیار رئیس سازمان محیط زیست به مدیرکل وقت استان انجام شده و در سال ۱۳۹۳ هم رئیس وقت این سازمان توافقنامه‌ای در این خصوص با استاندار وقت به امضا رسانده‌اند. داسمه ادامه داد: بنابراین علاوه بر رئیس فعلی این سازمان، شکایتی از رئیس پیشین آن انجام شده است، چراکه ایجاد منطقه نمونه گردشگری باعث تخریب زیستگاه می‌شود و ایجاد آن طبق مصوبات شورای عالی شهرسازی باطل است. کد خبر 4888813

منبع: مهر

کلیدواژه: آشوراده مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست ویروس کرونا شهرداری تهران شیوع کرونا نوروز آموزش مکمل وزارت آموزش و پرورش دستگیری سارق پلیس راهور احتکار سازمان هواشناسی ماسک طبی نیروی انتظامی سیدابراهیم رئیسی شهر تهران منطقه نمونه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی اله پور اظهار کرد: پس از سال‌ها اعلام و مشاهده حضور پلنگ در منطقه کوهسرخ توسط افراد محلی و طبیعت گردان، سرانجام حضور این گونه توسط دوربین رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ به ثبت رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: این منطقه دارای ارزش زیستی بالایی است و دارای گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، گربه پالاس، کفتار، گربه وحشی، کل و بز و قوچ و میش است و نیز این ثبت و مشاهده پلنگ، محیط بانان و فعالان محیط زیست منطقه را بسیار امیدوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت این اتفاق خوشایند، توسط محمود رمضان نژاد رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان کوهسرخ انجام شده است، ادامه داد: پلنگ، گربه سانی شب زی و مخفی کار است و به همین دلیل مشاهده و ثبت حضورش در روز و به راحتی ممکن نیست و چون یکی از گونه‌های بسیار ارزشمند در چرخه تنوع زیستی است مشاهده و ثبت آن در یک منطقه، ضمن اینکه گواهی بر غنای زیستگاهی آن منطقه است مسیر حفاظتی آن محدوده را تغییر خواهد داد.

اله پور گفت: این منطقه از لحاظ اکولولوژیکی، دارای اکوسیستم متنوعی است و برای گونه‌های پستاندار علفخوار همچون کل و بز و قوچ و میش و دیگر گونه‌های حیات وحش نیز بسیار مناسب است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: حدود ۳۵ درصد منطقه سید مرتضی کاشمر داخل شهرستان کوهسرخ قرار گرفته است و حدود ۱۰.۲ درصد کل شهرستان کوهسرخ تحت پوشش مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان قرار دارد.

وی در خصوص ویژگی‌ها و منابع طبیعی این شهرستان، به زیستگاه‌های کوهستانی و ارتفاعات آنکه باعث به وجود آمدن منابع آبی و زیستگاه مطلوب برای بقای گونه‌های مهم گوشتخوار و علفخواران بزرگ جثه در سطح منطقه اشاره کرد.

کد خبر 6081872

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره ایمن‌سازی قلمرو یوزپلنگ آسیایی
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه حفاظت شده فومن
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار
  • توسعه باید با دانش سنتی و بومی هر منطقه همراه شود