Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-20@00:16:10 GMT

عزم جهادی کانون مالک اشتر برای شکست کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۱۴۰

عزم جهادی کانون مالک اشتر برای شکست کرونا

مداح گفت: اعضای کانون فرهنگی وهنری مالک اشتر سمنان در حرکتی خود جوش برای شکست ومقابله با ویروس کرونا وارد میدان شدند.

«محمد ابراهیم مداح» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان گفت: جایگاه مردمی و کارکردهای اجتماعی مساجد از صدر اسلام تا به امروز باعث شده است که مسجد به عنوان پایگاهی برای توسعه و ترویج فعالیت‌های ملی و فرهنگی مورد توجه باشد و این روزها با توجه شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، مساجد در صف مقدم مقابله با این مسئله و پیشگام با سایر نهادهای فرهنگی و اجتماعی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 مدیر کانون فرهنگی وهنری مالک اشتر سمنان با شیوع ویروس کرونا در کشور و فراگیر شدن این بیماری سبب شد که فعالیت های فرهنگی و مذهبی بصورت حضوری در مساجد برای جلوگیری از شیوع این بیماری دراین ایام  برگزار نشود.

 

وی تصریح کرد: در این راستا اعضای کانون فرهنگی وهنری مالک اشتر سمنان در صحنه ای دیگر حاضر شدند و به صورت خودجوش در حوزه مقابله با این ویروس منحوس فعالیت دارند.

 

مداح با بیان اینکه  اعضای کانون فرهنگی هنری مالک اشتر سمنان با همکاری خیاط های افتخاری محله اسلامی امیرالمومنین(ع) سمنان به تولید روزانه 300 عدد ماسک می پردازند اضافه کرد: همچنین در این کانون فرهنگی هنری مواد ضد عفونی نیز تهیه می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی وهنری مالک اشتر سمنان از توزیع ماسک ها ومواد ضد عفونی بین مردم خبردادوگفت: حفظ سلامت سایر افراد موجب کاهش  مضاعف کار پزشکان و پرستارانی می شود که اکنون در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا قرار داشته و به ارائه خدمت به بیماران می‌پردازند.

 

به گفته وی  اعضای کانون  در خصوص جلوگیری از آلودگی، در راستای خدمات رسانی و ضد عفونی مکان های مختلف  با تمام توان خود تا ریشه کن کردن ویروس منحوس کرونا در کنار مردم خواهند بود.

 

مداح با تاکید بر اینکه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و بسیجیان مانند همیشه تا آخرین نفس در کنار مردم خواهند بود ادامه داد: برای مقابله با این ویروس آنچه که در توان داریم را به‌کار گرفته‌ایم و امیدوارم با همکاری همدیگر این بحران را پشت سر بگذاریم.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا اعضای کانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، در سفر یکروزه خود به شهرستان سلماس با حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، امام جمعه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه شهرستان سلماس، در این دیدار گفت: متاسفانه فعالیت های ما در مساجد قابل قبول نیست و بیشتر فعالیت های برای رفع تکلیف است.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم طباطبایی،  بر لزوم توجه به نیازهای جوانان در برنامه‌های فرهنگی کانون‌ها تاکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و جذاب، جوانان را به حضور در مساجد و فعالیت‌های مذهبی ترغیب کنیم.

وی با بیان اینکه برای جذب جوانان باید هزینه و تبلیغات کرد، ادامه داد: برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نباید مختص به زمان خاصی باشد و در طول سال باید برنامه جذاب برای نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، در این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج معارف دینی و اسلامی، اظهار داشت: کانون‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش موثری در جذب جوانان به مساجد و فعالیت‌های مذهبی داشته باشند.

محسن رضایی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی فعالیت های مسجد راکد شد و در ستاد کانون های مساجد استان شروع به سامان دهی و سطح بندی کانون ها کردیم.

وی بیان کرد: در شهرستان سلماس ۴۰ کانون فعال هستند که امسال در حال بروزرسانی هستیم.

رضایی ادامه داد: طبق فرموده امامین انقلاب رکن اصلی و محور اصلی مسجد، امام جماعت است و تمام ارکان مسجد باید حول این محور عمل کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: در مسجد باید ذائقه دهه های مختلف شناسایی شود و با بهانه های مختلف نوجوانان و جوانان راجذب مسجد کرد.

وی گفت: مسجد در مکتب اهل بیت (ع) نقش برجسته‌ای برای تربیت بر عهده دارد و اساساً پایگاه تربیت، توحید، ذکر و انسان سازی مسجد است و در این راستا باید اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • وعده صادق نشان داد شکست ناپذیری اسرائیل یک ادعاست
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد
  • فعالیت ۷۴۰ گروه جهادی در مناطق مختلف استان
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • رئیسی: انتظار مردم از دولت، کار جهادی و انقلابی است
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • زنوزی: فصل بعد ۴-۵ بازیکن تیم ملی را جذب می‌کنیم/ یک سرمربی خوب خارجی به تراکتور می‌آوریم
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • برگزاری کنگره سراسری انتخابات اعضای سازمان جوانان هلال احمر کشور در محمد شهر
  • کشف گازوئیل قاچاق در سمنان