Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@17:12:27 GMT

نباید مراعات تحریم بیش از این جنایات جنگی بینجامد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۱۷۰

نباید مراعات تحریم بیش از این جنایات جنگی بینجامد

وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جهان برای پیروزی نیازمند یک اراده اخلاقی در سرپیچی از زیاده خواهی ایالات متحده است، نباید تحریم و مراعات تحریم‌ها بیش از این به جنایت جنگی بینجامد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، محمدجواد ظریف در صفحه اینستاگرام خود نوشت: این روزها جهان علیه چالشی مشترک می رزمد و این بار نه از مرزها و منافع که از بشریت، از زیستن، از ماندن دفاع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر امورخارجه ایران تصریح کرد: تصویر دردناک این روزها، تصویری یگانه از روز ماست که تمام جهان را در تلاشی بی سابقه برابر یک چالش همگانی قرار داده است.

وی بیان کرد: برای آنکه تکاپوی جهانی به ثمر بنشیند، برای آنکه جهان به زندگی باز گردد باید باور کنیم که تمام این کره خاکی زمین مبارزه است و در هر کجای این زمین که شکست بخوریم تمامی دنیا شکست خورده است.

ظریف یادآور شد: جهان وامدار تمام تلاش‌ها چه در ووهان، چه در تهران، چه در میلان، چه در مادرید و چه در نیویورک، وهر خبر تلخ و هر تصویر ناگواری از مرگ انسان‌ها، سوگواری تمام جهانیان را می‌طلبد.

وی ادامه داد: جدال با کرونا کارزاری انسانی است و اخلال در این کارزار به غایت غیر اخلاقی و ضد انسانی خواهد بود.

وزیر امورخارجه ایران در این پیام تاکید کرده است که اگر همه گیری جهانی کرونا هم نتواند سودازدگی در سیاست و یکجانبه گرایی غیر مسئولانه را متوقف کند جهان و ارزش‌های اخلاقی شکست دوباره خواهد خورد.

ظریف افزود: نظام سلامت، شهروندان و دولت ایران به مانند اروپا و ایالات متحده امریکا درگیر مقابله با کروناست، اما آنچه رنج ایرانیان را مضاعف می‌کند، آنچه انتخاب‌ها را در مدیریت بحران محدودتر می‌کند، و آنچه نگرانی‌ها را برای معیشت شهروندان تشدید می‌کند، توامانی تحریم و کرونا است.

وی بیان کرد: ایران تنها کشوری است که برای محافظت از شهروندانش به تمام منابعش دسترسی ندارد، ایران تنها کشوری است که در ستیز رو در رو با بیماری نمی‌تواند تجهیزات و اقلام پزشکی را به سادگی خریداری کند. ترکیب تحریم و کرونا، دشمنی خطرناک‌تر و عارضه‌ای مهیب‌تر است، تحریم کرونا را جسورتر می‌کند و تصمیمات سخت برای مدیریت بحران را دشوارتر.

ظریف خاطرنشان کرد: جهان برای پیروزی نیازمند یک اراده اخلاقی در سرپیچی از زیاده خواهی ایالات متحده است، نباید تحریم و مراعات تحریم‌ها بیش از این به جنایت جنگی بیانجامد.

وزیر امورخارجه ایران در قسمتی از این پیام تصریح کرده است که این کریه ترین چهره یک دولت معتاد به تحریم است که می‌خواهد با تضعیف ایران در برابر کرونا کارزار ناکام فشار حداکثری را جان دوباره بدهد. تلاش هر لحظه دستگاه دیپلماسی ایران محافظت از سلامت شهروندان است، چرا که مردم همواره بر همه چیز مقدم‌اند.

ظریف گفت: در کنار پرستاران، پزشکان و کارکنان بیمارستانها که به احترام آنها سر تعظیم فرود می آورم و در کنار دیگر دستگاه‌های خدمت رسان، دیپلمات‌های ایرانی نیز به تقابل با کرونا برخاسته اند.

وزیرامورخارجه ایران بیان کرد: برای ستیز با کرونا در کنار تلاش شبانه روزی همکارانم در سراسر جهان برای تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی کشور باید به بی اعتبار کردن تحریم‌ها همت گماشت و این وظیفه دیپلماسی ایران است.

انتهای پیام/4034

منبع: آنا

کلیدواژه: تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این شبکه به نقل از یک منبع اسرائیل مطلع از این نشست اعلام کرد که طیفی از گزینه‌ها همچنان در حال بررسی است اما در جلسه سه‌شنبه شب تصمیم نهایی اتخاذ نشد.

این سومین نشست متوالی کابینه جنگی اسرائیل درباره پاسخ تنبیهی ایران بود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز، اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

دیگر خبرها

  • محمد جواد ظریف: زمان پایان‌دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش ظریف به «آتش بازی رژیم» صهیونیستی در اصفهان
  • محمدجواد ظریف: عدم محکومیت تجاوز اسرائل علیه ایران توسط شورای امنیت، ایران را ناگزیر به دفاع مشروع کرد
  • ظریف : زمان پایان دادن به جنایات اسرائیل فرا رسیده است
  • واکنش جواد ظریف به حادثه امنیتی اصفهان
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • کارشناسان آمریکایی: اوکراین و اسراییل تبدیل به آزمایشگاه های جنگی روسیه و ایران شده اند
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • (تصاویر) جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • پایان نشست کابینه جنگی اسرائیل بدون تصمیم‌گیری نهایی