Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد مهدی مفتح» با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر انقلاب اسلامی و الزامات دستیابی و تحقق آن گفت: نخستین وظیفه دستگاه‌های مختلف این است که اولویت‌بندی‌های خود را بر اساس شعار سال قرار دهند و فعالیت‌های خود را به گونه‌ای برنامه ریزی و مدیریت کنند که اولویت اصلی جهش تولید و الزامات آن در دستگاه‌های مختلف باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شعار جهش تولید سه مخاطب اصلی دارد؛  دسته نخست مردم یا به تعبیر اقتصادی آن، مصرف کنندگان هستند، تولید کنندگان و واحدهای تولیدی در دسته دوم قرار می گیرند و حاکمیت و دستگاه‌های حاکمیتی اعم از قوای مجریه، مقننه و قضاییه دسته سوم را تشکیل می دهند.

مفتح ادامه داد: مردم یا مصرف کنندگان به عنوان دسته اول مخاطبان شعار سال باید مصرف تولیدات داخلی را در اولویت قرار دهند و حتی الامکان تمام مصرف خود را از تولیدات داخلی تامین کنند حتی اگر نیاز باشد در این راه از قیمت و کیفیت چشم‌پوشی کنند برای اینکه به رشد و جهش تولید که نجات دهنده اصلی اقتصاد کشور است، کمک کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دسته دوم مخاطبان شعار جهش تولید، افزود: تولید کنندگان هم باید تلاش کنند کیفیت تولید را بالا ببرند و قیمت تمام شده را در حد توان پایین بیاورند؛ تولید کنندگان نباید به یک بازار آماده فکر کنند بلکه باید برای بازار رقابتی تلاش کنند و از این فرصتی که مقام معظم رهبری برای تولید در کشور فراهم کرده است، بالاترین استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه حاکمیت متشکل از قوای سه‌گانه بیشترین سهم را به عنوان مخاطب تحقق شعار سال دارد، گفت: حاکمیت باید فضای کسب و کار را تسهیل کند، تولید داخلی در سال‌های مختلف مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده  تولید کشور نیز یک مسیر اقتصادی داشته و در چند سال اخیر ایشان بر تولید و رونق آن متمرکز بوده‌اند.

مفتح ادامه داد: مهمترین عامل برای جهش تولید، تسهیل فضای کسب و کار است، دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه باید در راه به گونه‌ای مدیریت و برنامه ریزی کنند که به تسهیل فضای کسب و کار منجر شود؛ اکنون رتبه ما در فضای کسب و کار در سطح بین المللی پایین است و تلاش‌ها باید در مسیری باشد که به ارتقای رتبه ایران  این زمینه منجر شود.

نماینده تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما مشکلات اقتصادی متعددی داریم، شاید مهمترین و اساسی‌ترین مشکل ما بیکاری و تورم باشد و کلید اصلی حل این دو مشکل تولید، افزایش و رونق تولید و امسال جهش تولید است، اگر بتوانیم شعار سال را محقق کنیم، مشکلات زیادی در کشور حل خواهد شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی محمدمهدی مفتح مقام معظم رهبری جهش تولید دولت قوه قضاییه پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی محمدمهدی مفتح مقام معظم رهبری جهش تولید دولت قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی محمدمهدی مفتح مقام معظم رهبری جهش تولید دولت قوه قضاییه مجلس شورای اسلامی فضای کسب و کار جهش تولید شعار سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاکائو معضل جهانی شد!

به گزارش خبرنگار مهر مدتی است که قیمت جهانی کاکائو روند صعودی به خود گرفته است و این مساله موجب شده است تا پایگاه‌های خبری بین المللی نسبت به این نوسانات واکنش نشان دهند. بلومبرگ اخیراً در گزارشی نوشت افزایش قیمت جهانی کاکائو، مذاق تولید کنندگان و علاقمندان شکلات را تلخ کرده است بررسی‌ها از رشد بیش از ۶ برابری قیمت جهانی کاکائو حکایت دارد؛ موضوعی که می‌تواند صنعت شکلات سازی دنیا را تحت تأثیر قرار دهد.

در اوایل ماه مارس، بازارهای جهانی شاهد رشد بیش از دو برابری قیمت کاکائو در یک بازه زمانی ۱۲ ماهه شدند و جهش بی‌سابقه قیمت‌ها بسیاری از سفته بازان را با تردیدهایی روبرو کرد. اکنون بازرگانان نگران هستند که تولیدکنندگان وارد یک عقب نشینی طولانی مدت شده باشند و دیگر سراغ محصولات کاکائو نروند.

جهان برای دهه‌ها از شکلات ارزان لذت می‌برد؛ درختان پیرتر شدند و آفات محصول در کشورهای غرب آفریقا، شایع شد. وضعیت آب و هوایی نامناسب در کشورهای ساحل عاج و غنا که تقریباً نیمی از سهم بازار جهانی کاکائو را دارند نیز کاهش تولید این محصول را تسریع کرد. همه این عوامل دست به دست هم داد تا قیمت کاکائو، رشد بی سابقه‌ای را تجربه کند و کام تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان تلخ شود.

بر اساس آنچه سازمان بین‌المللی کاکائو (ICCO) برآورد کرده، میزان تولید کاکائو در سال ۲۰۲۴ از میزان تقاضای آن عقب می‌افتد و بر این اساس برآورد می‌شود که تولید کاکائو با کسری ۳۷۴ هزار تنی روبرو خواهد شد.

در همین زمینه تریستان فلچر، تحلیگر بازار کالا به بلومبرگ اعلام کرد که زخم‌های این بحران ممکن است برای مدت طولانی در نوسانات بازار کاکائو قابل مشاهده باشد. به گفته او برخی فعالان بازار، سوداگرانه با سرعت بیشتری وارد می‌شوند و به سرعت نیز این بازار را ترک می‌کنند؛ موضوعی که به بی‌نظمی این بازار می‌افزاید و این، بدان معناست که بازارها به احتمال زیاد، تشدید نوسان را تجربه می‌کنند.

کد خبر 6087189 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • نخاله‌های ساختمانی مهمترین عامل آسیب زا به طبیعت مهریز
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • لیگ دسته دوفوتسال بزرگسالان کشور
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • کاکائو معضل جهانی شد!
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت