Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:33:15 GMT

«خارجی هراسی» در چین، ترس مردم از شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۵۲۸

«خارجی هراسی» در چین، ترس مردم از شیوع کرونا

به گزارش ایرنا از چند هفته گذشته که مقامات بهداشتی چین تقریباً هر روز موارد وارداتی ویروس کرونا را گزارش می کنند افراد خارجی ساکن این کشور آرام آرام متوجه تغییر رفتار مردم شده اند آنها به دلیل نوع نگاه مردم محلی، از حضور در رستوران ها، مغازه ها، سالن های بدنسازی و هتل ها روی گردان هستند و در مکان های عمومی از آنها دوری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی در خیابان های شهر پکن نیز افراد محلی به محض دیدن افراد خارجی مسیر خود را تغییر می دهند و سعی می کنند از سمت خالی پیاده رو عبور کنند تا از کنار فرد خارجی رد نشوند.

یکی از عواملی که باعث خارجی هراسی در چین شده است انتشار روزانه و لحظه به لحظه آمار مبتلایان افراد ورودی به داخل چین است اگر چه بیشتر این افراد چینی هایی هستند که از خارج به چین برگشته اند اما چون در آمارها به صراحت جزییات آن اعلام نمی شود مردم عادی چنین برداشت می کنند که همه این افراد خارجی هستند.

یکی دیگر از دلایل خارجی هراسی اتخاذ قوانین و مقررات سفت و سختی است که دولت این کشور در مورد افراد و شهروندان خارجی اتخاذ کرده است، از جمله این قوانین عدم صدور رواید برای افراد خارجی، انتقال پروازهای خارجی از پکن به شهرهای دیگر و قرنطینه کردن افراد خارجی به مدت ۱۵ روز است.

چین از هفته گذشته به طور موقت مرزهای خود را بر روی همه ورودی های خارجی بست. مقامات همچنین به خطوط هوایی دستور داده اند که فقط در هر هفته یک پرواز و یک مسیر پروازی را انتخاب کنند.

در هفت روز گذشته، چین تنها شش مورد محلی را گزارش کرده است اما ده ها نفر از خارج از کشور که به کرونا مبتلا بودند وارد کشور شده و تا امروز مقامات از زمان شروع شیوع این بیماری دستکم ۷۰۰ مورد وارداتی را گزارش کرده اند که منبع اصلی آن انگلیس است  ناظران می گویند تمرکز روی موارد وارداتی منجر به افزایش احساسات ضد خارجی شده است.

«احساس ترس» از خارجی ها که بیشتر به دلیل نگرانی از افزایش شیوع کرونا است باعث دوری گزیدن آنها از اجتماع و در نتیجه نوعی فضای بی اعتمادی به آنها خواهد شد موضوعی که می تواند تبعات زیادی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها ویروس کرونا چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین ویروس کرونا چین افراد خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • حمله روزنامه دولت به کریمی قدوسی: همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • انگلیس؛ شمار مرگ افراد ناشی از مصرف الکل به بالاترین میزان رسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • انتقاد تند روزنامه دولت از کریمی قدوسی : همین افراد دستمایه ایران هراسی و تحریم می‌شوند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی