Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@05:05:04 GMT

ترخیص ۵۶ نفر از مبتلایان به کرونا در بوکان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۵۵۸

ترخیص ۵۶ نفر از مبتلایان به کرونا در بوکان

لقمان خسروپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز خوشبختانه مورد مثبت کرونا در بوکان ثبت نشده و شهرستان از ثبات نسبی در این خصوص برخوردار بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۲۰ بیمار در بخش ایزوله بیمارستان شهید قلی‌پور این شهرستان بستری هستند که از این تعداد ۱۵ نفر مثبت اعلام شده و پنج نفر نیز مشکوک به بیماری کرونا محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: تمامی اعضای خانواده‌های مبتلا پس از مثبت شدن جواب آزمایش آنها به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تحت مراقبت ویژه و بررسی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه نمونه‌های افراد مشکوک به این بیماری برای آزمایش به مرکز استان ارسال می‌شود، گفت: نتایج نمونه‌های ارسالی در مدت ۴۸ ساعت مشخص خواهد شد و بر این اساس احتمال اینکه نمونه مثبت بیشتری در شهرستان گزارش شود، زیاد است.

سرپرست فرمانداری بوکان در خصوص وضعیت و جایگاه این شهرستان در آذربایجان‌غربی بیان کرد: بوکان هم‌اکنون با داشتن ۸۰ مورد بیمار مثبت بعد از ارومیه و خوی در جایگاه سوم  قرار دارد که این وضعیت قرمز تنها در صورت مشارکت مردم کنترل می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون ۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان که همگی آنها دارای سن بالا و بیشتر دارای بیماری زمینه‌ای بودند، فوت کرده‌اند.

«خسروپور» گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

وی ادامه داد: اهالی روستاهای تابع شهرستان اجازه تردد و ورود به شهر را ندارند و ساکنان شهر بوکان هم اجازه تردد به روستاهای این شهرستان و دیگر شهرها را ندارند و در مواقع بسیار ضروری، جهت دریافت مجوز تردد، ساکنان شهر بوکان به فرمانداری و ساکنان روستاها به دهیاری‌ها مراجعه کنند.

بوکان سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی بعد از ارومیه و خوی است.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

 ۶۴۸ نفر در آذربایجان‌غربی به بیماری کرونا مبتلا شده و تاکنون ۵۳ نفر فوت کرده‌اند.

سهم آذربایجان‌غربی از مبتلایان کشوری ۱.۷ درصد و فوت شدگان ناشی از بیماری کرونا در کشور ۲ درصد است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آذربایجان غربی بیمارستان چین خانواده فوت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • دستورات ویژه برای ترخیص اقلام ضروری وکالاهای وارداتی از بندر لنگه
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد