Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@02:56:16 GMT

۵۹۶۴ بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بستری شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۵۵۹

۵۹۶۴ بیمار مشکوک به کرونا در خراسان رضوی بستری شدند

دکتر حمیدرضا رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار هزار و ۲۱۹ نفر از این تعداد بیماران دچار سندرم حاد تنفسی هستند که ظرف ۳۰ بهمن سال ۹۸  تا دهم فروردین سال جدید تحت معالجه قرار گرفته، بهبود یافته و به خانه بازگشته‌اند.
وی ادامه داد: سه هزار و ۷۹۷ نفر از مجموع بیماران مشکوک به کرونا در خراسان رضوی مربوط به مشهد و ۱۲ شهرستان دیگر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تاکنون دو هزار و ۴۹۶ نفر از این تعداد بهبود یافته و از بیمارستان راهی منزل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مدت ۸۹۸ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی نیز در بیمارستانهای زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی نیشابور بستری شده اند که ۷۴۲ نفر از این تعداد با دریافت خدمات‌ درمانی مناسب و به هنگام، سلامتی خود را بازیافته‌اند. 
رحیمی افزود: ۴۷۰ بیمار حاد دستگاه تنفسی نیز ظرف همین مدت در مراکز درمانی حوزه جغرافیایی تحت مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه بستری و تاکنون ۳۹۵ نفر از آنها درمان و از بیمارستان مرخص شده‌اند. 
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز ظرف همین مدت ۳۱۸ بیمار حاد تنفسی داشت که ۲۰۶ نفرشان درمان شده و بهبود یافته‌اند.
مسوول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بیماران مبتلا به عفونتهای تنفسی در مناطق زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی تربت‌ جام را ۲۷۱  نفر عنوان کرد که با تلاش پزشکان و پرستاران ۲۲۳ نفر از آنان تاکنون سلامتی خود را بازیافته‌اند. 
رحیمی افزود: تعداد بیماران مشکوک به کرونا و بستری در حوزه دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیز ۲۱۰ نفر بوده که تاکنون ۱۵۸ نفر از این بیماران درمان شده‌اند.
پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه ساکنان این استان زیرپوشش خدمات دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا که نوع بسیار حاد عفونت تنفسی و یک بیماری نوپدید همه‌گیر است در استان خراسان رضوی هزار و ۵۳۸ نفر گزارش شده است.
تعداد جانباختگان در خراسان رضوی بر اثر بیماری کرونا نیز که آزمایش آنها به طور  قطعی مثبت شده ۲۰۷ تن است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان خراسان رضوی بیمارستان خراسان رضوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیماری کرونا خراسان رضوی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی

سهیلا پیدا در گفت و گو با خبرنگار جام جم اظهار کرد: در واقع رفت و آمد بیماران مبتلا به ام اس به انجمن رو به افزایش است. وی افزود: ۷۰۰ بیمار مبتلا مبتلا به ام اس تحت پوشش این انجمن هستند که ۶۰۰ بیمار از این تعداد دارای پرونده هستند و ۱۰۰ نفر نیز به دلیل درخواست خود آن ها پرونده تشکیل نشده است. پیدا با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران مبتلا به این بیماری زنان هستند، ادامه داد: اما متاسفانه همسران این افراد بعد از اینکه بیماری آن افزایش می یابد، آن ها را ترک می کنند. وی بیان کرد: وجود یک همراه سرا در استان یکی از نیازهای اساسی این بیماران است و ما به دنبال ساخت این مکان هستیم تا آن را برای بیماران بسازیم. مدیر انجمن بیماران ام اس خراسان شمالی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات این انجمن پوشینه بزرگسال است و خیران بیماران این انجمن را در این زمینه یاری کنند. وی خاطرنشان کرد: فضای خود انجمن ام اس به هیچ عنوان مناسب نیست به شدت با کمبود فضا مواجه است بطوریکه به عنوان مثال جایی برای صحبت روانپزشک با بیمار و ... وجود ندارد. پیدا تصریح کرد: استرس یکی از عواملی است که سبب می شود تا شدت بیماری افزایش یابد و تعدادی از بیماران ‌در زمینه هایی همچون اشتغال دچار مشکل هستند که به آن ها استرس وارد می شود و در این زمینه باید به این افراد کمک شود./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • افزایش بیش از ۵ درصدی شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی از میانگین کشوری فراتر رفت
  • پایگاه اورژانس بانوان در همدان راه‌اندازی می‌شود
  • مراجعه بیش از ۳۳ هزار بیمار به مراکز درمانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل در نوروز ۱۴۰۳
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • محکومیت چشم پزشک متخلف در مشهد
  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار