Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@11:20:33 GMT

سخنگوی ائتلاف آمریکایی: فعلا با 5200 نظامی در عراق می‌مانیم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۵۹۴

سخنگوی ائتلاف آمریکایی: فعلا با 5200 نظامی در عراق می‌مانیم

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی در عراق اعلام کرد، جابجایی اخیر نیروهای آمریکایی از پایگاه‌های نظامی ارتباطی به راکت‌پراکنی‌ها علیه برخی از پایگاه‌ها ندارد و آمریکا در حال حاضر بیش از پنج هزار نظامی خود را در عراق حفظ خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌لملل خبرگزاری فارس، روز گذشته بود که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در عراق از واگذاری کنترل پایگاه «کی وان» واقع در کرکوک عراق به طرف عراقی خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف بین المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه «القائم» در استان الانبار و «القیاره» در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داده بود.

روزنامه «الشرق الاوسط» در همین زمینه درباره علت خروج نیروهای مذکور از «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش سوال کرده است که وی در پاسخ گفت: عملیات تحویل پایگاه‌ها به نیروهای عراقی از پیش برنامه‌ریزی شده و ارتباطی با شیوع کرونا یا حملات اخیر به این پایگاه‌های عراقی که میزبان تعدادی از نیروهای ائتلاف هستند، ندارد.

این روزنامه سعودی در ادامه از کاگینز پرسید « آیا خروج از پایگاه‌های نظامی به معنای کاهش تعداد نیروهای ائتلاف در عراق است؟» که وی پاسخ داد: تعدادی از نیروهای ائتلاف به پایگاه‌های دیگر در عراق و کویت و با هماهنگی دولت این دو کشور منتقل خواهند شد و برخی از آنها به کشور بازمی‌گردند.

وی ادامه داد، آمریکایی‌ها در حال حاضر ۵۲۰۰ نفر از نیروهای خود را در عراق حفظ خواهند کرد و هزاران نفر از مستشاران و مربیان نظامی تابع ائتلاف بین‌المللی از کشورهای دیگر مهم حضور دارند. برخی نیروها که از پایگاه‌های عراقی خارج می‌شوند به کشورهایی میروند که از آنجا آمده‌اند و عده‌ای به پایگاه‌های دیگر در منطقه منتقل می‌شوند.

روزنامه «نیویورک تایمز» بامداد شنبه هفته جاری در گزارشی نوشت که پنتاگون در بخشنامه‌ای محرمانه از فرماندهان نظامی خود خواسته تا برنامه‌ای برای افزایش تحرکات در عراق و کارزاری جهت «نابودی» یکی از گروه‌های مقاومت در این کشور تدوین و طراحی کنند. 

دیروز (یکشنبه) «حامد الموسوی» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف «الفتح» خواستار برگزاری جلسه‌ پارلمان به همین منظور شد.

همچنین یک منبع امنیتی عراق دیروز اعلام کرد، چند هواپیمای حامل نظامیان و مستشاران آمریکایی  در میان تدابیر بی‌سابقه امنیتی در پایگاه عین الأسد در منطقه هیت واقع در غرب الأنبار فرود آمدند.

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا ائتلاف آمریکایی ائتلاف بین المللی نیروهای ائتلاف پایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی

مقاومت اسلامی عراق در دو اطلاعیه جداگانه از دو حمله پهپادی به پایگاههای ارتش اشغالگر صهیونیستی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقاومت اسلامی عراق بامداد امروز (چهارشنبه) خبر داد که شامگاه سه شنبه با یک فروند پهپاد پایگاه هوایی «عوودا» در اراضی اشغالی فلسطین را هدف قرار داده است. این منطقه در جنوب فلسطین اشغالی و در نزدیکی بندر ایلات واقع شده است.

مقاومت اسلامی عراق در دومین اطلاعیه خود اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات اشغالگران، بامداد امروز پایگاه «سبیر» متعلق به ارتش اشغالگر صهیونیستی در اراضی اشغالی را نیز هدف حمله پهپادی قرار داده است.

روز یکشنبه نیز مقاومت اسلامی عراق از حمله پهپادی به ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و در بیانیه‌ای گفت که این عملیات ویژه در چارچوب مرحله دوم عملیات‌های مقاومت عراق علیه مواضع رژیم صهیونیستی است و در طول ماه رمضان برای حمایت از غزه تشدید خواهد شد.

در این راستا ابوآلاء الولائی دبیرکل کتائب سیدالشهداء عراق شامگاه شنبه در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: مقاومت اسلامی در عراق رکن اساسی محور مقاومت و مفهوم «وحدت میادین» است و برای خود دشوارترین هدف را در چارچوب تعهدات خود در قبال نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه مشخص کرده است و به اذن خداوند به آن دست خواهد یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنگ انتخاباتی در اردوگاه اصولگرایان به روایت رسانه دولت /جریان های نوظهور اصولگرا را چه کسانی لیدری کردند؟
  • محسن رضایی با یک هواپیمای جنگنده به تهران آمد
  • امام از حرف محسن رضایی ناراحت شدند و گفتند بروید کارتان را بکنید!
  • هلاکت یک سرکرده داعش در عراق
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • دومین حمله عراقی‌ها به پایگاه‌های صهیونیستی درکمتر از۲۴ساعت
  • حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به دو پایگاه ارتش صهیونیستی
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت