Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@19:29:43 GMT

تکرار وعده نخ‌نمای واگذاری سرخابی‌ها، ‌این‌بار سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۶۶۶

تکرار وعده نخ‌نمای واگذاری سرخابی‌ها، ‌این‌بار سال ۹۹

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اولویت ما در سال ۹۹ است که باید تا پایان سال انجام شود. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مهدی علی‌نژاد در گفتگو با شبکه خبر درباره واگذاری سرخابی‌ها به بخش خصوصی گفت: ما جلسات متعددی داشتیم، اما برای واگذاری باید زیرساخت‌ها فراهم می‌شد، بدهی‌ها و سرمایه‌ها مشخص می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته بخشی هم به وزارت ورزش به افزایش سرمایه‌های این دو باشگاه کمک کرد، در واگذاری دو ورزشگاه که سند آن‌ها به استقلال و پرسپولیس زده شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان افزود: همچنین باید برند سرخابی‌ها قیمت گذاری می‌شد و حسابرسی آن‌ها در مجمع به تصویب می‌رسید که این کار‌ها اسفندماه انجام شد. اولویت وزارت ورزش این است در سال 99 فرایند کار به اتمام برسد و با کمک وزارت اقتصاد دارایی و بخش خصوصی سازی سرخابی‌ها خصوصی شوند.

وی تاکید کرد: واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اولویت ما در سال 99 است که باید تا پایان سال انجام شود. یک سری موانع هم برطرف شده است. اگر ارکان دیگر که باید همکاری کنند، می‌توانیم این دو باشگاه را واگذار کنیم.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره تغییرات مدیران عامل سرخابی‌ها تصریح کرد: بخش عمده مجمع استقلال و پرسپولیس را وزارت ورزش تشکیل می‌دهد، طبیعی است هیئت مدیره را وزارت ورزش منصوب می‌کند و آن‌ها مدیرعامل را مشخص می‌کنند. قطعاً ما هم دنبال ثبات مدیریتی هستیم، اما گاهی اوقات اختلافاتی بین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره پیش می‌آید که در نهایت جابجایی اتفاق می‌افتد. ما تلاش می‌کنیم این اختلافات کمتر شود، اما اجتناب ناپذیر است.

آقای وزیر؛ با حلوا حلوا کردن واگذاری سرخابی‌ها اتفاق نمی‌افتدوزیری دیگر و نماینده‌ای جدید برای واگذاری سرخابی‌ها؛ و دیگر هیچ

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بازار سرمایه بورس تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سرمایه بورس تهران بازار سرمایه بورس تهران استقلال و پرسپولیس واگذاری سرخابی ها وزارت ورزش بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است

وزیر ورزش و جوانان، روز واگذاری استقلال و پرسپولیس را بهترین روز تاریخ ورزش کشورمان توصیف کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کیومرث هاشمی در مراسم واگذاری مالکیت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اظهار داشت: 35 سال است که سابقه حضور در ورزش دارم و به نظرم امروز، بهترین روز و نقطه عطفی در تاریخ ورزش کشور است. استقلال و پرسپولیس مورد توجه افکار عمومی هستند. مردم با خوشحالی سرخابی‌ها شاد می‌شوند و ناراحتی دو تیم باعث ناراحتی مردم است. استقلال و پرسپولیس یکی از ظرفیت‌های مردمی کشور است.

وی با تشکر از عوامل وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و وزارت اقتصاد و دارایی برای واگذاری سرخابی‌های پایتخت بیان کرد: اگر تأکیدات رئیس جمهور نبود، شاید این کار انجام نمی‌شد. از خریداران عزیز که محبت کردند و با ورود به این عرصه، به فوتبال کشور کمک کردند، تشکر می‌کنم. با حضور این عزیزان شاهد توسعه فوتبال در بخش باشگاهی خواهیم بود و بسیاری از مشکلاتی که طی سال‌های گذشته مورد نقد کارشناسان فوتبال بوده است، به حداقل می‌رسد.

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این وزارتخانه از این پس صرفاً از جایگاه نظارتی گام برمی‌دارد، عنوان کرد: رسانه‌های کشور انتقاداتی نسبت به مشکلات دو باشگاه داشتند. رسانه یک فرصت برای ورزش کشور است و خودمان را مدیون مجموعه رسانه‌ای می‌دانیم. انتقال استقلال و پرسپولیس امروز انجام می‌شود، اما کار نظارتی وزارت اقتصاد و دارایی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان تازه آغاز می‌شود. با مدیریت خوب سهامداران، شاهد تحول فوتبال کشور خواهیم بود.

« هرگاه حال استقلال و پرسپولیس خوب باشد، حال فوتبال ایران و ورزش کشور خوب است.»، هاشمی ضمن بیان این جمله خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته گفتم که کار وزارت ورزش صرفاً سیاست‌گذاری و نظارت است، نه تیمداری. ما دنبال تحقق اراده دولت هستیم. خیلی دوستان می‌گفتند نباید این حرف را می‌زدی (واگذاری سرخابی‌ها) و این کار شدنی نیست. خوشحال هستیم که اراده دولت محقق شد و از همه پیشکسوتان دو باشگاه تشکر می‌کنم.

وی با اعلام خبر واگذاری پنج درصد از سهام سرخابی‌ها به بازیکنان سابق دو باشگاه گفت: پنج درصد هم برای سهام پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس پیش‌بینی شده که در اختیار وزارت ورزش و جوانان است و متعلق به صاحبان اصلی دو باشگاه یعنی پیشکسوتان خواهد بود. این اقدام را با مشورت با پیشکسوتان انجام می‌دهیم و واگذاری این پنج درصد به‌زودی انجام می‌شود. استقلال و پرسپولیس مشکلات بیشتری داشتند و مالکیت مشترک دو باشگاه یکی از دغدغه‌ها بود.

خاندوزی: عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است

وزیر ورزش و جوانان در ادامه تصریح کرد: تلاش کردیم استقلال و پرسپولیس، بدون دغدغه در مسابقات آسیایی شرکت کنند تا هواداران هم استرسی نداشته باشند. وزارت ورزش و جوانان و نیز وزارت اقتصاد و دارایی در تعیین این مسئله که چه کسی برای در اختیار گرفتن سهام دو باشگاه اقدام کنند، هیچ نقشی نداشتیم. سهام سرخابی‌ها را چند بار به مزایده گذاشتند که کسی پا پیش نگذاشت و سهامداران جدید، این اقدام را با رغبت خودشان انجام دادند.

هاشمی با اشاره به اهمیت تصمیمات مدیران شرکت‌های سهامدار سرخابی‌ها در سرنوشت این دو باشگاه اظهار داشت: امیدواریم مدیران شرکت‌های مالک، سعه صدر لازم را نسبت به مدیریت استقلال و پرسپولیس داشته باشند. تأکید می‌کنم که سهامداران دو باشگاه، دقت کامل را در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند. نظر هواداران از اهمیت زیادی برای مجموعه ورزش کشور برخوردار است و هر اقدامی باید به رضایت مردم ختم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • وزارت ورزش نقشی در انتخاب مدیران سرخابی نخواهد داشت
  • اسبقیان: وزارت ورزش در انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها دخالت نمی‌کند
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • زارعی: واگذاری سرخابی‌ها از سوی AFC تایید شد
  • وزیر ورزش: امروز در تاریخ ورزش بهترین است
  • آغاز آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • مالکان درمورد مدیریت سرخابی‌ها تصمیم می‌گیرند