Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی با اشاره به اجرای نهضت «صحیفه‌سجادیه‌خوانی» در بیش از دو هزار مسجد کشور، گفت: در سال ۹۹ صحیفه سجادیه محور فعالیت خانه‌های نور در سراسر کشور است. می‌کوشیم نوجوانان و جوانان با دستاوردهای فردی، اجتماعی و فرهنگی صحیفه آشنا شوند.

«سعید سعادتی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان درباره فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ترویج فرهنگ و معارف صحیفه سجادیه، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما امروز بیش از گذشته به این کتاب نیاز داریم که هم درس توحید و معاد را شامل می شود و هم کتابی است برای خودسازی و جامعه پردازی که در گام دوم انقلاب بسیار به این دو مهم نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: امروز که سیاست و اداره جامعه بدون معنویت دنبال می شود، صحیفه سجادیه می تواند در عرصه های مختلف حتی حمکرانی موثر باشد.

 

وی اعلام کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در راستای اهمیت پرداخت به صحیفه سجادیه، همزمان با کنگره بین المللی «امام سجاد(ع)» و با حضور شخصیت های کشوری و مذهبی، نهضت «صحیفه سجادیه خوانی» را با محوریت مساجد در سطح کشور راه اندازی کرد. این طرح ابتدا به صورت پایلوت در هرمزگان و با مشارکت 300 مسجد وارد فاز اجرا شد و بعد مازندران با آن همراه شد. اکنون بیش از دو هزار مسجد و 1492 خانه نور در کنار فعالیت های قرآنی، این نهضت را اجرا می کنند.

 

سعادتی درباره دیگر فعالیت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد برای انس جامعه با صحیفه سجادیه، بیان کرد: کتاب «مفاهیم صحیفه سجادیه» تهیه و برای مربیان خانه های نور ارسال شد رویکرد ستاد این است که نوجوانان و جوانان با دستاوردهای فردی، اجتماعی و فرهنگی صحیفه سجادیه آشنا شوند.

 

وی ادامه داد: در پی شیوع ویروس کرونا و توصیه مقام معظم رهبری به مداومت بر دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع این بیماری، فرصتی ایجاد شد که عموم مردم با صحیفه سجادیه انس بگیرند و ما نیز بر این مسئله در کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید داریم.

 

معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تاکید کرد: در طول سال گذشته و قبل از شیوع کرونا، نزدیک به چهار هزار جلد صحیفه سجادیه در کانون های مساجد توزیع و شش هزار جلد درسنامه صحیفه هم تهیه و برای تدریس در خانه های نور ارسال شد.

 

وی افزود: در خانه های نور نزدیک به دو سال است که سه کتاب قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه محور فعالیت ها قرار گرفته است؛ از برنامه های جدی ستاد هماهنگی کانون های مساجد این بود که در سال اول مربیان با تدریس مفاهیم قرآن همراه با شیوه های نو و متناسب با ذائقه مخاطب آشنا شوند، در سال دوم این مهم درباره نهج البلاغه امیرمومنان(ع) موردتوجه قرار گرفت و در سال 99 صحیفه سجادیه محور فعالیت خانه های نور خواهد بود.

 

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: از ائمه جماعات درخواست می شود که همسو با توصیه رهبری معظم انقلاب بر بهره مندی از معارف صحیفه سجادیه و تاکید بر ترویج و نشر مفاهیم آن، به نهضت صحیفه خوانی مسجدمحور بپیوندند و این جزء فعالیت رایج همه مساجد باشد. امید است با همراهی اعضای کانون های مساجد این طرح همچون طرح «تلاوت نور» که اکنون در 32 هزار مسجد در حال اجرا است، فراگیر شود.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد خانه های نور صحیفه سجادیه ستاد هماهنگی کانون های مساجد فرهنگی و هنری خانه های نور مساجد کشور هزار مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است و مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمندان متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، امیر رجبی ظهر امروز _چهارشنبه، بیست‌ونهم فروردین_ با بیان این مطلب که خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی مسجد است، اظهار کرد: مساجد زمینه‌ساز رشد هنرمند متعهد انقلابی در دوران انقلاب اسلامی بوده و بسیاری از سرودهای انقلابی، کارهای گرافیکی، نواها و جلوه‌های هنری انقلابی به منصه ظهور رسید و امروز نیز کانون‌های مساجد به عنوان متولی پیشگام ترویج و توسعه این فرهنگ در مساجد شناخته می‌شود.

وی افزود: ظهور و بروز فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون‌های مساجد در سطح استان به خوبی دیده می‌شود و نسبت به کارهای نمایشگاهی، نمایشی، سرود در کانون‌های مساجد احساس غرور می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل یادآور شد: آمادگی کامل برای همکاری بیش از پیش در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی کانون‌های مساجد و فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد و در قالب ایده‌های مشترک این برنامه‌ها به صورت مکتوب ارائه شود تا بتوانیم تعامل‌های مورد نیاز در سطح‌های مختلف فراهم شود.

به گزارش ایمنا، در پایان این نشست، هدیه و لوح سپاس «کمال خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اهدا شد.

کد خبر 745560

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه