Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس قنبری روز دوشنبه افزود: تامین آب حدود ۱۵ هزار هکتار از شبکه اصلی آبیاری و زهکشی خداآفرین امکان‌پذیر بوده و با توجه به پیشرفت احداث شبکه‌های فرعی آبیاری و ایجاد تشکل‌های قانونی آب‌بران توسط جهاد کشاورزی و پس از معرفی رسمی این تشکل‌ها به شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، در مرحله نخست بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، هفت هزار هکتار اراضی تحت‌پوشش شبکه‌های فرعی آبیاری احداث شده، در سال آبی جاری تحت کشت و بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: قرار است در مرحله نخست از آغاز بهره‌برداری شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، تشکل‌های قانونی آب‌بران در سه هزار هکتار اراضی ناحیه عمرانی اول و چهار هزار هکتار اراضی ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ایجاد شود.

وی اظهارداشت: همچنین قراردادهای حق اشتراک و تحویل حجمی آب معرفی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان به شرکت آب منطقه ای اردبیل معرفی خواهد شد تا مطابق آنها اراضی تحت‌پوشش،  تامین گردد.

وی تصریح‌کرد: با معرفی تعدادی از شرکت‌های تعاونی تولید روستایی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، جلساتی با نمایندگان تشکل‌های فوق برگزار و تاکنون با ۶ تعاونی تولید روستایی معرفی شده در ناحیه عمرانی اول مجموعا با سطح زیرکشت حدود یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار قرارداد حق اشتراک و قرارداد تحویل حجمی آب منعقد شده و آب مورد نیاز محصولات کشت شده آنها در حال تامین و تحویل می‌باشد.

قنبری همچنین اظهارداشت: با پیگیری و هماهنگی انجام شده با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون روستایی استان اردبیل، برنامه‌ریزی شده تا در چند روز آینده نیز با معرفی سایر تشکل‌های آب‌بران در ناحیه عمرانی اول و دوم برای کشت محصولات بهاره، ضمن عقد قراردادهای حق اشتراک و تحویل حجمی آب با این تشکل‌ها، آب اراضی تحت‌پوشش آنها تامین و تحویل شود.

او گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل برای بهره‌مند شدن کشاورزان از سرمایه‌گذاری‌های دولت در شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، با بکارگیری شرکت دارای صلاحیت بهره‌برداری و نگهداری از شبکه آبیاری و استقرار آن در منطقه، برای تامین آب موردنیاز اراضی این شبکه در نواحی عمرانی اول و دوم آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: با معرفی تشکل‌های قانونی آب‌بران تحت‌پوشش شبکه از طریق سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل، در اسرع وقت اقدام لازم برای انعقاد قرارداد حق اشتراک و قرارداد تحویل حجمی آب به آنها را انجام خواهد داد و آب مورد نیاز اراضی تحت کشت را تامین و توزیع می‌کند.

طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رییس‌جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی شده است.

برچسب‌ها آبیاری اراضی کشاورزی اردبیل منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبیاری اراضی کشاورزی اردبیل منابع طبیعی آبیاری اراضی کشاورزی اردبیل منابع طبیعی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین تحویل حجمی آب جهاد کشاورزی ناحیه عمرانی بهره برداری سازمان جهاد حق اشتراک هزار هکتار عمرانی اول اراضی تحت تحت پوشش آب بران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد

فریبرز عباسی، مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری گفت:  بیش از ۹۰درصد طرح های توسعه سامانه های نوین آبیاری توسط مردم و بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.   به گفته او، وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده دولت و حاکمیت با برنامه‌ریزی، سیاست گذاری و نظارت بر اجرا نقش ۱۰ درصدی را در این میان ایفا می کند.   عباسی ادامه داد: طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری از اوایل دهه ۷۰ در کشور شروع شد و همواره در اسناد بالادستی و برنامه‌های توسعه‌ ای کشور مانند برنامه اقتصاد مقاومتی از  طرح‌های محوری وزات جهاد کشاورزی بوده و در سراسر کشور اجرا شده است.   مجری طرح توسعه سامانه نوین آبیاری ادامه داد:  با توجه  به نحوه مدیریت و بهره‌برداری از طرح توسعه سامانه ها تا ۴۰درصد در افزایش تولید اثرگذار است.   به گفته او، تاکنون حدود ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری در کشور داشته ایم که حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد از آن بر عهده مردم است.    مجری طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری گفت: از ۳ میلیون هکتار توسعه انواع سامانه های نوین آبیاری حدود ۳۰۰هزار هکتار به دلیل اثربخشی طرح ۱۰۰درصد با مشارکت مالی مردم بوده است. باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار زمین‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی زیرپوشش شبکه آبیاری است
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تالاب میانکاله کمی جان گرفت
  • تجهیز ۳۹۱ هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری
  • تزریق سالانه حداقل ۵ هزار میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • تزریق سالانه حداقل ۵۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان اردبیل
  • رهاسازی آب سد نهب با هدف بهره برداری کشاورزان پایین دست سد