Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@15:45:43 GMT

شکارچیان متخلف موجب مصدومیت ۲۵ محیط بان شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۲۷۶۹

شکارچیان متخلف موجب مصدومیت ۲۵ محیط بان شدند

حسن قاضی‌نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: محیط بانان استان سمنان در مراحل دستگیری شکارچیان غیر مجاز به دلیل پرت شدن از ارتفاع و تیراندازی از سوی متخلفان دچار سانحه شدند.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان به صورت شبانه‌روزی برای برخورد با دست‌ درازی سودجویان و تهدیدکنندگان حیات وحش استان آماده باش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تهدیدکنندگان حیات وحش در شرایط فعلی که آحاد جامعه درگیر شیوع ویروس کرونا هستند دست از تهدید جانوران حیات وحش نکشیدند و در شرایط مختلف به دنبال دستبرد به طبیعت هستند.

قاضی‌نژاد تصریح کرد: از بیست و نهم اسفند تا نهم فروردین جاری هفت شکارچی غیر مجاز در استان سمنان با هوشیاری ماموران یگان حفاظت حفاظت محیط‌زیست استان سمنان دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: از بیست و نهم اسفند تا نهم فروردین پنج قبضه چاقو، پنج دوربین، ۲۰ عدد فشنگ و سه عدد تفنگ از هفت شکارچی دستگیر شده در استان سمنان کشف شد.

وی یادآور شد: از مجموع هفت شکارچی دستگیر شده، سه شکارچی قصد شکار مرال در جنگل رودبارک را داشتند و چهار شکارچی بعد از شکار و تلف کردن ۲ راس از چهارپایان حیات وحش دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان اظهار داشت: شهروندان استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مشاهدات خود را با تماس با شماره تلفن ۱۵۴۰ به منظور بررسی و رسیدگی گزارش دهند.

۱۶درصد از مناطق حفاظت شده کشور در استان سمنان وجود دارد و حدود ۳۰ درصد از انواع گونه های گیاهی و جانوری کشور از جمله گونه های خاصی مانند یوزپلنگ آسیایی، پلنگ ایرانی، زاغ بور و گورخر ایرانی در این استان زیست می کنند.
پارک ملی کویر گرمسار و پارک توران یا خارتوران ۲ ذخیره گاه حفاظت شده حیات وحش مهم دنیا در استان سمنان است و هم چنین استان سمنان منطقه های حفاظت شده در محدوده جنگل ابر و پرور و پنج منطقه شکار ممنوع دارد.
مناطق حفاظت شده در استان سمنان ۲.۳ میلیون هکتار است و در مجموع بین ۱۵ تا ۲۰ هزار هکتار عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان است که نیاز به حفاظت دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا جانوران دوربین شبانه روزی شماره تلفن ویروس بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی حفاظت محیط زیست استان استان سمنان حفاظت شده حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • مراسم روز جهانی زمین پاک در چالدران