Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر عالی معاون وزیر صمت با اشاره به اقدامات ملی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مقابله با شیوع کرونا، اظهار داشت: در این مدت شناسایی واحد‌های تولیدی تعطیل، راکد، نیمه راکد حوزه تولید محصولات مربوط به پیشگیری و درمان کرونا در دستور کار قرار گرفته و فعال سازی آن‌ها در موارد بسیاری عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ایدرو قراردادی به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال (تامین سرمایه در گردش در قالب‌های مختلف) جهت تولید و تامین ۱۳۰ هزار لیتر محلول ضد عفونی محیط و سطوح و نیز ۱۰۰ هزار لیتر محلول شوینده و ژل‌های ضدعفونی دست و سطوح از طریق شرکت‌های تابعه خود (در مرحله اخذ سهمیه الکل)، منعقد کرده است.

عالی اضافه کرد: با توجه به کمبود تولید و ضرورت واردات برخی اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا از جمله اختصاص منابع مالی و انجام اقدامات لازم به منظور واردات الکل مورد نیاز اقلام بهداشتی از طریق شرکت‌های تابعه با هدف توزیع بین تولیدکنندگان این اقلام، تامین نیاز کارخانجات و عموم مردم به مواد ضد عفونی با همکاری برخی از نهاد‌های کشور انجام شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد (تامین سرمایه در گردش) تولید ۱۰ هزار دست لباس یکپارچه ایزوله ضد نفوذ چند بار مصرف آنتی باکتریال مناسب (نانویی) برای کادر درمانی مقابله با کرونا، با رقم حدود ۲۰ میلیارد ریال، گفت: این مهم با همکاری یک شرکت توانمند دانش بنیان داخلی عملیاتی شده و تاکنون ۳۰۰۰ دست از این البسه آماده و توسط مرجع امین وزارت بهداشت که از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان انرژی اتمی است استریل شده و یا توزیع یا آماده توزیع با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در این خصوص همچنین کمک به استمرار و افزایش ظرفیت خطوط تولید داخلی قطعات اصلی خطوط تولید ماسک شامل ژنراتور و ترانسدیوسر اولتراسونیک در دستور کار بوده و از طریق به همرسانی شرکت‌های دانش بنیان توانمند برای نخستین بار زمینه تولید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم آورده است.

رئیس هیات عامل سازمان ایدرو همچنین از انجام هماهنگی با قرارگاه زیستی سازمان پدافند غیرعامل جهت حمایت (از جمله تامین سرمایه در گردش) از شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه تولید کیت‌های مولکولی تشخیص کرونا فعالیت می‌نمایند با همکاری صندوق صنایع پیشرفته خبر داد.

عالی بخشی از اقدامات سازمان ایدرو جهت صیانت از کارکنان ستاد و شرکت‌های تابعه ایدرو را طراحی و ارسال مجازی منابع آموزش جلوگیری از ویروس کرونا جهت اطلاع کارکنان و شرکت‌های تابعه، لغو کلیه جلسات و سیمنار‌ها و کنفرانس‌ها و برگزاری آن‌ها به صورت ویدئو کنفرانس، تهیه اقلام بهداشتی و فردی جهت تمام کارکنان و خانواده‌های آن ها، در حوزه بهداشت محیط کاری نیز ارائه مشاوره و معاینه کارکنان، برگزاری دوره آموزشی مخصوص همکاران شاغل در مدیریت خدمات و پشتیبانی، تشکیل جلسات کمیته مدیریت بحران، پایش وممیزی مدام از طبقات و محیط، استقرار تیم مجرب با تب سنح لیرزی جهت کنترل دمای بدن کارکنان و مراجعان، تهیه اقلام بهداشتی و ضد عفونی جهت تمیز کاری و ضد عفونی کردن امکان و ساختمانها، تامین و پرداخت بودجه مربوط به خرید اقلام بهداشتی به کارکنان در راستای اجرای مصوبه معاون محترم رییس جمهوری و رییس سازمان امور اداری و استخدامی، اجرای مصوبه سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر ایجاد امکانات لازم برای دور کاری و اقدام لازم در این خصوص، اجرای مصوبات ستاد کرونای وزارت متبوع؛ عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صنعت ژل ضدعفونی کننده ویروس کرونا شرکت های تابعه اقلام بهداشتی ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در این دیدار ضمن تشریح اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی، مصوبات سفر در بخش سازمان جهاد کشاورزی استان،گفت: برای سال جاری در تخصیص منابع حوزه بخش کشاورزی عنایت ویژه وجود دارد تا جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق بیفتد. هوشنگ محمدی با بیان اینکه استان خراسان شمالی در حوزه کشاورزی نقش بسزایی در تامین معیشت مردم دارد، افزود: استعداد این منطقه در حوزه دامی باید بیش‌از قبل مورد توجه قرار گیرد. محمدی با اشاره به اعتبارات حوزه تملکی سال گذشته در خراسان شمالی تصریح کرد: در این زمینه ۶۳ درصد از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی استان جذب شده است. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در خصوص ساخت مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان و پیگیری استخدام نیروی انسانی در این سازمان، گفت: اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و برنامه هایی از جمله برگزاری آزمون جذب نیروی متخصص مختص وزارت جهاد کشاورزی برای رفع این مهم در دستور کار قرار دارد. استاندار خراسان شمالی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر جهاد کشاورزی در تمام ابعاد، مساعدت وی را برای تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی و اعتبار مصوب سفر ریاست جمهوری به استان برای پیشبرد بهتر اهداف در این بخش را خواستار شد. محمدرضا حسین نژاد با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از پست های سازمانی در استان خالی است، پیگیری برای اخذ مجوز استخدام نیروی انسانی مورد نیاز و تکمیل پست ها و همچنین توجه ویژه به مسکن کارکنان را مورد توجه قرار داد. وی با اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به استان، خواستار مساعدت در تخصیص کامل این اعتبارات، برای پیشبرد اهداف و اعتلای بخش کشاورزی شد. استاندار خراسان شمالی ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی در سالی که مزین به شعار جهش تولید با مشارکت مردم است، از ظرفیت مشارکت مردمی در زمینه تحقق و شکوفایی و جهش تولید در بخش کشاورزی در استان بهره ببریم. در پایان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی نیز گزارشی از برنامه سال جاری این سازمان و کلنگ زنی مسکن کارکنان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در شهرستان بجنورد و همچنین آغاز عملیات اجرایی مسکن کارکنان در شهرستان جاجرم ارائه داد./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • گوگل کارمندان مخالف همکاری با رژیم اسرائیل را اخراج کرد
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین را اخراج کرد
  • گوگل ۲۸ کارمند حامی فلسطین خود را اخراج کرد
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انعقاد هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش بنیان/ بومی سازی ۸۵ درصدکالا‌های مورد نیاز صنعت نفت
  • ورود ۴۵۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان مشهد
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • جهش تولید در بخش کشاورزی استان اتفاق خواهد افتاد
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها