Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فتاحی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کشتار دام خارج از کشتارگاه و عرضه گوشت در محورهای ارتباطی عملی غیرقانونی و غیربهداشتی است و در صورت مشاهده علاوه بر ضبط و معدوم‌سازی گوشت، مرتکبان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: کشتارگاه دام این شهرستان براساس مصوبه ستاد کرونا در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین تعطیل بوده و هیچ‌گونه کشتاری نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: عرضه مرغ زنده و کشتار غیرمجاز دام نیز ممنوع است بنابراین از همه متصدیان این مراکز درخواست می‌شود فعالیت خود را تعطیل کنند که در غیر این صورت علاوه بر پلمب این مراکز، مرتکبان تخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از بیماری‌ کرونا و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام متصدیان همه مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در میاندوآب باید نکات بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنند، اضافه کرد: استفاده از لباس کار، دستکش، ماسک، شستشو و ضدعفونی کامل و مرتب ابزار و محیط کار باید در این مراکز رعایت شود.

«فتاحی» با اینکه افراد شاغل در کلیه مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و پروتئینی باید دارای پروانه فعالیت معتبر و کارت سلامت باشند، افزود: همچنین مراکز عرضه مرغ کشتار روز نیز از قطعه کردن و کبابی کردن مرغ باید خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مراکز عرضه ماهی نیز باید از پاک کردن ماهی خودداری کنند، ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود از مراکز مجاز عرضه محصولات پروتئینی خرید کرده و هرگونه تخلف بهداشتی در این مراکز را با  شماره تلفن‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ به شبکه دامپزشکی میاندوآب اطلاع دهند.

در میاندوآب ۱۰۰ مرکز پروانه‌دار و مجاز جهت عرضه مرغ و ۵۶ مرکز عرضه گوشت قرمز (قصابی) در زمینه عرضه گوشت فعالیت دارند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۵۱۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر در کشور بهبود یافته از بیماری کرونا هستند.

برچسب‌ها ویروس کرونا میاندوآب سازمان دامپزشکی کشور پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا میاندوآب سازمان دامپزشکی کشور ویروس کرونا میاندوآب سازمان دامپزشکی کشور مراکز عرضه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی گناباد،گفت: این بیماری که اغلب در دام‌های سبک اتفاق می‌افتد عامل میکروبی داشته که در مواقع تغییر جیره دام بروز کرده و بصورت ناگهانی باعث تلف شدن دام می‌شود و در کالبد گشایی دام تلف شده روده‌ها دچار پرخونی شدید (بیماری روده سرخی) می شود.

دکتر محمد رضا متقی افزود: واکسیناسیون برای پیشگیری موثر از بیماری در ابتدای بهار و پاییز همزمان با تغییر جیره غذایی به دامداران عزیز توصیه می‌ شودکه با انجام واکسیناسیون بموقع تا حد زیادی از تلفات ناشی از این بیماری جلوگیری می‌شود.

دیگر خبرها

  • امحای ۱۱۳ تن فرآورده‌های دامی غیربهداشتی در آذربایجان‌شرقی
  • ایمن سازی دام‌ها علیه بیماری‌ها
  • ایمن سازی ۲۲۰ هزار راس دام در تربت حیدریه علیه بیماری شاربن
  • توصیه دامپزشکی گناباد در خصوص واکسیناسیون آنتروتوکسمی دام سبک
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • معدوم کردن ۶ تن فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در خمینی شهر
  • دو هزار و ۹۶۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی در لرستان معدوم شد
  • ۴ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در زنجان معدوم شد
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد