Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@06:28:59 GMT

حساسیت بالای دفن زباله‌های کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۰۸۳

حساسیت بالای دفن زباله‌های کرونایی

شهردار خرم‌دره گفت: با توجه به شیوع کرونا زباله‌های بیمارستانی باید با پودر آهک و سایر روش‌های بهداشتی دفن شود تا هم مشکلات زیست محیطی پیش نیاید و هم خطری اهالی شهر و اطراف شهر را تهدید نکند.

به گزارش ایمنا، امیرهوشنگ نوری‌آرا با اشاره به بازدید میدانی از جایگاه زباله‌ها، اظهار کرد: این بازدید برای اتخاذ تدابیر به منظور جلوگیری از انتشار بیماری از طریق زباله و تأمین سلامت و ارتقا بهداشت محیط اطراف شهر انجام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با بررسی از نزدیک و با توجه به حساسیت و خطرناک بودن زباله‌های بیمارستانی سعی داریم به بهترین شکل ممکن زباله‌ها دفن شود تا محیط اطراف شهر فاقد انتشار بیماری باشد.

شهردار خرم‌دره به اهمیت دفن زباله‌ها اشاره کرد و افزود: زباله‌های بیمارستانی باید تفکیک شده حمل و دفن شود، زیرا دفن اینگونه زباله‌ها با اولویت خاص و دقت در دفن زباله‌های بیمارستانی به جهت پیشگیری از انتشار بیماری که با وجود بیماری کرونا حساسیت دو چندان شده انجام گیرد.

نوری‌آرا تاکید کرد: زباله‌های بیمارستانی باید با پودر آهک و سایر روش‌های بهداشتی دفن شود تا هم مشکلات زیست محیطی پیش نیاید و هم خطری اهالی شهر و اطراف شهر را تهدید نکند.

وی با تاکید بر این‌که بیشترین دقت در دفن بهداشتی زباله‌ها رابطه مستقیم با حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان را خواهد داشت، عنوان کرد: از واحدهای خدمات شهری و موتوری شهرداری که جمع‌آوری، حمل و دفن زباله‌ها را انجام می‌دهند، درخواست شده است که دقت بیشتری در این حوزه داشته باشند تا شهروندان از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشند.

شهردار خرم‌دره به مسدودسازی جاده‌های فرعی شهر توسط شهرداری اشاره کرد و گفت: این کار کنترل هر چه بهتر اکیپ‌های سلامت در ورودی‌ها را در پی خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 416815

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی مدیریت شهری شهرداری ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زباله های بیمارستانی دفن زباله ها اطراف شهر دفن شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری

علی مختاری اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۵۵۷ تخت تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و ۲۳۹ تخت غیردانشگاهی است.

وی افزود: از تعداد تخت‌های بیمارستانی استان ۴۵۳ تخت در بیمارستان هاجر، ۳۸۰ تخت در بیمارستان کاشانی، ۲۰۰ تخت در بیمارستان بروجن، ۱۵۰ تخت در بیمارستان فارسان، ۸۰ تخت در بیمارستان سینا، ۲۳۱ تخت در بیمارستان لردگان، ۴۴ تخت در بیمارستان اردل، ۳۹ تخت در بیمارستان کیار و چهار تخت در مراکز درمانی کوهرنگ و مالخلیفه فعال است.

مختاری اضافه کرد: راه‌اندازی بخش پیوند کبد غرب کشور با بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار و انجام ۱۰ عمل جراحی موفق، خرید و ورود بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به استان، راه‌اندازی بخش لیزیک چشم بیمارستان کاشانی با دستگاه لیزر اگزایمر پیشرفته به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و خرید دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی به ارزش دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه درمان می‌باشد.

بیشتر بخوانید

استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیر مطالبات بهداشت و درمان استان شد

وی بیان داشت: خرید نخستین دستگاه اسپکت‌سیتی پیشرفته به ارزش شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و خرید اولین دستگاه رادیوتراپی در بخش دولتی استان به ارزش دو هزار میلیارد ریال از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته به شمار می‌رود.

مختاری ادامه داد: از سال۱۴۰۰ تاکنون ۱۸۷ پزشک متخصص و ۲۳ پزشک عمومی در استان جذب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • خطرات ناگفته درباره دستمال توالت
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • آلرژی و حساسیت فصلی رو به این میوه کوچک و خوشمزه بسپارید
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی
  • کشف یک گور دسته جمعی در بیمارستانی در جنوب نوار غزه
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست
  • نشانه‌ها و راه‌های درمانی حساسیت به گردو را بدانید