Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود ترفع مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین جزئیات مناقصه‌های برگزار شده برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: تا به امروز سه مناقصه برگزار شد که متاسفانه هیچ شرکت سازنده اتوبوس در این ۳ مناقصه شرکت نکرد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران افزود: شرکت نکردن خودرو ساز‌ها در مناقصه‌های برگزار شده در حالی است که اگر ما بخواهیم همین تعداد اتوبوسی که مناقصه آن را در سه مرحله برگزار کردیم و بدون شرکت کننده ماند را از خارج از کشور تهیه کنیم بسیاری از شرکت‌ها اعلام می کنند که به ظرفیت تولید داخل توجه نمی‌شود و پشت این واردات رانت‌هایی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترفع در تشریح جزئیات مناقصه‌های برگزار شده گفت: در مناقصه شماره ۱۸ که در سال ۹۸ برگزار شد به دنبال تامین ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز، در مناقصه شماره ۱۹ که در سال جاری برگزار شد به دنبال نوسازی تعداد ۶۰ دستگاه اتوبوس برقی و در مناقصه شماره ۲۰ که آن هم در سال ۹۸ برگزار شد به دنبال خرید ۱۰ دستگاه خودرو ون مخصوص جانبازان بودیم که هیچ شرکت خودرو سازی نیز در آن‌ها شرکت نکرد.

بیشتر بخوانید: آمادگی شهرداری برای تعطیل کردن خدمت رسانی ناوگان حمل و نقل عمومی 

او تصریح کرد: در این شرایط اگر ما بخواهیم اتوبوس‌های مورد نیاز را از خارج  وارد کنیم ما متهم به رانت واردات می‌شویم و موضوع رنگ و بوی سیاسی می‌گیرد، اما باید اعلام کنم که به طور حتم زمانی که شرکت‌های خودرو ساز داخلی نمی‌توانند اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی را تامین کنند چاره جز خرید از دیگر کشور‌ها نیست.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت خرید اتوبوس‌های دست دوم برداشته می‌شود یا خیر گفت: در بازه‌ای از زمان مکاتباتی انجام گرفت تا ممنوعیت خرید و واردات اتوبوس‌های دست دوم برداشته شود که هنوز امکان آن میسر نشده است.

ترفع ادامه داد: مناقصه‌های به دو شکل پرداخت غیر نقدی و غیر نقدی برگزار شد که برخی از مناقصه‌ها مانند مناقصه خرید ۱۳ دستگاه اتوبوس تک کابین شهری که با املاک شهرداری تهران بود که در هر دو مرحله برگزار شده هیچ شرکت کننده‌ای نداشت و مقرر شد بعد از تعطیلات نوروز مناقصه سوم آن برگزار شود.

او تصریح کرد: در بخش خرید ۲۰۰ دستگاه اتوبوس گاز سوز، ۶۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۱۰ دستگاه ون ویژه جانبازان و معلولان قرار شد وجه آن به شکل صد در صد نقدی به شرکت خودرو ساز پرداخت شود که باز هم بدون شرکت کننده باقی ماند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این سوال که علت خالی ماندن میدان مناقصه از سوی شرکت‌های خودرو ساز داخلی چیست، گفت:عده‌ای از شرکت‌های خودرو ساز اعلام کردند که به دلیل نزدیکی به روز‌های پایان سال پول برای شرکت در مناققصه ندارند و شرکت‌های دیگری نیز اعلام کردند به علت بدهکاری مالی شرکت در مناقصه برای ما امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی دستگاه اتوبوس برگزار شده مناقصه ها برگزار شد خودرو ساز شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی.آر.تی به وضع گذشته برمی‌گردد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی علیزاده؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اظهار کرد: به دلیل حضور گسترده موتورسیکلت‌ها و ماشین‌های شخصی در خطوط ویژه اتوبوس، ترمزهای ناگهانی راننده اتوبوس برای جلوگیری از برخورد با عابر یا این وسایل گاهاً اجتناب‌ناپذیر است و به دلیل وجود بخش خانم‌ها در جلوی خطوط بی.آر.تی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

وی گفت: در صدها خط متعلق به بخش خصوصی که مانند قدیم آقایان در جلو و خانم‌ها در بخش انتهایی اتوبوس حضور دارند کمتر شاهد آسیب‌دیدگی آقایان بوده‌ایم و این بر اساس رصد آماری 2 ساله است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران اضافه کرد: جایگاه مردان در اتوبوس‌های بی.آر.تی به وضع گذشته برمی‌گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی در پایتخت
  • راه‌اندازی تعمیرگاه مخصوص خودرو‌های برقی درپایتخت
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • جایگاه خانم‌ها و آقایان در بی آرتی تغییر کرد
  • محل سوار شدن خانم‌ها و آقایان در خطوط بی آرتی تغییر کرد
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • واگذاری پرسپولیس به بانک ها؛ پایان بی پولی یا دردسر جدید؟!
  • آغاز رسمی بهره‌برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی ایران‌ خودرو دیزل در شهر کرج
  • هر چیزی که باید درباره مزایده خودرو بدانید
  • ببینید | آئین بهره برداری از ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی در کلانشهر کرج با حضور وزیر کشور