Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه تهران از تغییر مهلت قانونی دفاع پایان‌نامه برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با شش نیم سال تحصیلی و مشمول سنوات خبر داد.

حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، از تغییر مهلت قانونی دفاع پایان‌نامه برای برخی دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: اخیرا شورای آموزشی دانشگاه مصوبه‌ای درباره تغییر مهلت قانونی دفاع پایان‌نامه فقط برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با شش نیم سال تحصیلی و مشمول سنوات داشته است.

حسینی گفت: تعداد این دانشجویان زیاد نیست و طول تحصیل حداکثر ۲۵ درصد دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در این دانشگاه به ۶ نیم‌سال می‌کشد.

*فرصت دانشجویان ارشد مشمول سنوات برای دفاع کوتاه‌تر شد

معاون آموزشی دانشگاه تهران درباره مصوبه توضیح داد: تا پیش از این دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با شش نیم سال تحصیلی برای دفاع پایان‌نامه تا پایان شهریور فرصت داشتند.

وی ادامه داد: اما تجربه نشان داده که تقاضا برای دفاع پایان‌نامه در شهریور بسیار زیاد است و با مصوبه شورای آموزشی دانشگاه مقرر شد دانشجویان دوره کارشناسی ارشد با شش نیم سال تحصیلی و مشمول سنوات تا پایان تیر ۹۹ پایان‌نامه‌های خود را دفاع کنند و تقریبا ۲ ماه زمان آنان برای دفاع کمتر شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون آموزشی دانشگاه تهران دفاع حسین حسینی دفاع پایان نامه آموزشی دانشگاه مشمول سنوات برای دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان

اگر شما نیز به‌دنبال بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان هستید، در این مقاله، چند تا از بهترین کشورها را به شما معرفی خواهیم کرد. ---------------- رپرتاژ آگهی -----------------

در سال 2020، 66 هزار دانشجو برای تحصیل در کشورهایی دیگر، مهاجرت تحصیلی داشته‌اندو این آمار شوکه کننده، محبوبیت مهاجرت تحصیلی بین ایرانیان را مشخص می‌کند. اما انتخاب مقصد مناسب، مهم‌ترین کلید در مهاجرت است. شناخت بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رایگان، انتخاب بهترین کشور برای تحصیل و کار و زندگی یا حتی شرایط دانشگاهی کشور مقصد، همه در انتخاب کشور و دانشگاه تاثیر دارد. اگر شما نیز به‌دنبال بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان هستید، در این مقاله، چند تا از بهترین کشورها را به شما معرفی خواهیم کرد.
  کانادا؛ بهترین کشور برای زندگی و تحصیل
مهاجرت تحصیلی به کانادا، گزینه‌ای جذاب برای دانشجویان بین‌المللی است که به دنبال کیفیت آموزشی بالا، فرصت‌های شغلی پس از تحصیل، و تجربه فرهنگی غنی هستند. دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در کانادا از استانداردهای بین‌المللی برخوردار بوده و به دانشجویان خدمات حمایتی گسترده‌ای ارائه می‌دهند. کانادا همچنین برای دانشجویان بین‌المللی امکاناتی نظیر کار در حین تحصیل و فرصت‌های کاری پس از فارغ‌التحصیلی را فراهم آورده است.
برای درخواست ویزای تحصیلی، دانشجویان باید از سلامت جسمی برخوردار باشند، سابقه کیفری نداشته و توانایی مالی خود برای پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی را اثبات کنند. همچنین، باید نشان دهند که قصد دارند پس از پایان تحصیلات، کانادا را ترک کنند. دانشجویان برای مهاجرت به کانادا با ویزای تحصیلی در سال 2024 باید نشان دهند که حداقل 20,635 دلار به‌عنوان هزینه زندگی علاوه‌بر هزینه اولین سال تحصیلی و هزینه‌های سفر در اختیار دارند.
    مهاجرت تحصیلی به استرالیا؛ فرصت تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان
مهاجرت تحصیلی به استرالیا فرصتی برای تجربه یک سیستم آموزشی با کیفیت بالا، فرهنگی مهمان‌نواز، و زندگی دانشجویی پرجنب‌وجوش است. استرالیا دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی حرفه‌ای و مدارس زبان انگلیسی بسیار خوبی دارد که به دانشجویان بین‌المللی خدمات آموزشی متنوعی ارائه می‌دهند.
برای تحصیل در استرالیا، دانشجویان بین‌المللی باید ویزای دانشجویی (subclass 500) دریافت کنند که امکان تحصیل در مقاطع مختلف آموزشی را فراهم می‌آورد. این ویزا اجازه می‌دهد دانشجویان در دوره‌های آموزش عالی، آموزش حرفه‌ای و فنی (VET)، دوره‌های آمادگی و کلاس‌های زبان انگلیسی (ELICOS) شرکت کنند. دانشجویان با درخواست مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌توانند اعضای خانواده خود را در این درخواست شامل کنند و در طول دوره تحصیلی خود در استرالیا اقامت داشته باشند.
دانشجویان بین‌المللی در استرالیا اجازه کار کردن تا 40 ساعت هر دو هفته در طول ترم تحصیلی را دارند و برای دانشجویانی که مقاطع تحصیلات تکمیلی تحقیقاتی یا دکتری را شروع کرده‌اند، محدودیت ساعت کاری وجود ندارد. این امکان به دانشجویان کمک می‌کند تا تجربیات کاری ارزشمندی کسب کنند و شبکه‌های حرفه‌ای خود را گسترش دهند.
  تحصیل در انگلیس؛ فرصت ورود به برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان
برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان، دانشجویان باید دعوت‌نامه‌ای از یک دانشگاه معتبر و رسمی دریافت کنند. علاوه‌بر این، تضمین ثبات مالی برای پوشش هزینه‌های دوره آموزشی و هزینه‌های زندگی و مهارت زبان انگلیسی لازم است. برای افراد زیر 18 سال، رضایت والدین نیز بین مدارک مورد نیاز وجود دارد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند حداکثر تا 20 ساعت در هفته، در طول ترم کار کنند، که راهی عالی برای کسب تجربه کاری و پرداخت هزینه‌های زندگی است.
در انگلیس به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی، برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. برای مثال، دانشگاه کمبریج که در سال 2023 با نمره 99.2 در رتبه بندی سایت QS، در جایگاه دوم قرار دارد. از دیگر دانشگاه‌های مطرح این کشور نیز می‌توان به دانشگاه آکسفورد و کالج امپریال اشاره کرد.
    آلمان؛ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی رایگان
برای تحصیل در آلمان به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، باید یک مدرک تحصیلی معتبر، مدارک تحصیلی قبلی (برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی)، اثبات تسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی، کپی پاسپورت، نامه انگیزه و توصیه‌نامه‌ها، رزومه و در برخی موارد، نمرات آزمون‌های استاندارد مانند TestAS یا GMAT/GRE را ارائه دهید. علاوه‌بر این، دانشجویان از کشورهای خاصی ممکن است به گواهی APS نیاز داشته باشند.
دانشجویان بین‌المللی ملزم به ارائه اثبات وجود منابع مالی کافی برای پوشش هزینه‌های زندگی خود در آلمان هستند که برای سال 2023، مبلغ مورد نیاز 11,208 یورو در سال تعیین شده است. البته در آلمان برنامه آموزشی تحت عنوان Ausbildung وجود دارد. با شرکت در این برنامه آموزشی، شما به‌عنوان بخشی از دوره تحصیلی خود با نام کارآموز درشرکت‌ها و موسسات آموزشی مشغول به کار می‌شوید. یکی از جذابیت‌های این برنامه آموزشی، دریافت حقوق است.
تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان رایگان است یا هزینه بسیار ناچیزی دارد. به‌طورکلی آلمان با برنامه‌های آموزشی با کیفیت بالا و هزینه‌های تحصیلی پایین یا رایگان در دانشگاه‌های دولتی، فرصت‌های بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. همچنین، دانشجویان اجازه کار پاره‌وقت تا 20 ساعت در هفته را دارند که این امکان به آن‌ها کمک می‌کند تا تجربیات کاری کسب کرده و بخشی از هزینه‌های زندگی را پرداخت کنند.
  انتخاب مقصد درست؛ کلید دریافت ویزا دانشجویی
اگر قصد مهاجرت تحصیلی را دارید، باید نگاهی به لیست بهترین کشور برای زندگی و تحصیل بیندازید. ما در این مقاله، 4 مورد از بهترین‌ها را برای شما نام بردیم. نکته‌ مهمی که هنگام انتخاب کشور یا دانشگاه باید مد نظر داشته باشید، تطابق شرایط شما با شرایط و مدارک مورد نیاز دانشگاه مقصد است. برای انتخاب بهترین دانشگاه، مشورت با وکلای مهاجرتی یا دریافت مشاوره از موسسه‌های مهاجرت بسیار مفید خواهد بود. مجموعه آکادمی اپلای به‌طور تخصصی برای مهاجرت تحصیلی مشاوره می‌دهد. برای دریافت مشاوره رایگان با شماره‌های ثبت شده در سایت مجموعه به آدرس (academyapply.com) تماس بگیرید.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۸درصدی پذیرفته شدگان کارشناسی تکمیل ظرفیت ۱۴۰۲ پیام نور
  • راهیابی دومین تیم دانشگاه آزاد اشکذر به مرحله کشوری کرسی‌های آزاداندیشی 
  • دانشگاه پیام نور استان همدان ۹۵۰۰ دانشجو دارد
  • پایان مهلت ۱۰۰ بیمارستان دارای اخطار ایمنی
  • معرفی بهترین کشور برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان
  • پایان مهلت ۱۰۰ بیمارستان‌ دارای اخطار ایمنی
  • معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد؛ پایان مهلت ۱۰۰ بیمارستان‌ دارای اخطار ایمنی
  • پایان مهلت ۱۰۰ بیمارستان‌ دارای اخطار ایمنی/ ارزیابی مجدد بیمارستان‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پذیرش دانشجویان در پیام نور آذربایجان‌غربی ۱۸ درصد افزایش یافت
  • وجود دانشجویان بین‌الملل فرصت ارتقای زیرساخت‌های بین المللی دانشگاه لرستان است