Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی با انتقاد از انتشار برخی تجویزهای پزشکی و توصیه‌های غذایی بی‌ضابطه در فضای مجازی برای مقابله با کرونا گفت: باید به این نکته توجه شود که تجویز یک دارو و یا توصیه‌های پزشکی همیشه بعد از تشخیص است.

پوران اسعدی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به لزوم توجه آحاد ملت به کلیدواژه «در خانه می مانیم» برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: واقعیت این است که برخی با وجود شنیدن و تاکید بسیار متخصصان و مسئولان برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری از طریق در خانه ماندن باز هم به آن توجه نمی‌کنند، لذا پیشنهاد می‌شود مسئولان از طریق سلب برخی امتیازها و یا قرار دادن جریمه‌های خاصی زمینه عدم خروج آنها را فراهم کنند که خوشبختانه با طرح فاصله گذاری اجتماعی این موضوع اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعدی توصیه کرد: بی‌شک با توجه به شیوع کرونا در کشور بهترین راه در عید امسال این است که تمام دید و بازدیدهای نوروزی به صورت تلفنی انجام شود که مزایای خاص خودش را نیز دارد.

وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما گفت:  صدا و سیما می‌تواند مباحث مختلف آموزشی را در رشته‌های مختلف برای گروه‌های هدف آموزش دهد. از سوی دیگر پخش طنز و موسیقی محلی از جمله بهترین برنامه‌هایی است که به حفظ روحیه کمک می‌کند و موجب سرگرمی خانواده‌ها  در محیط خانه می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با پیشنهاد اینکه داشتن پلیس محله می‌تواند کمک خوبی به اجرای پویش در خانه ماندن باشد، عنوان کرد: برای مهار کرونا باید همه با هم همبستگی داشته و کنار هم باشیم تا با وحدت و یکپارچگی بتوانیم نسبت به تبادل نظر اقدام و ویروس کرونا را مهار کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر که توصیه به خانه ماندن است می‌توان انس خود را با  قرآن کریم افزایش داد، لذا توصیه می‌کنم هر روز یک صفحه از قرآن کریم را قرائت و از درس‌های آن پند بگیریم و در زندگی خود به کار بگیریم.

اسعدی با انتقاد از انتشار برخی تجویزها و توصیه‌های غذایی بی‌ضابطه برخی در فضای مجازی برای مقابله با کرونا بیان کرد: باید به این نکته توجه شود که تجویز یک دارو و یا توصیه‌های پزشکی همیشه بعد از تشخیص است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان خاطرنشان کرد: ما یک تجویز عمومی نداریم چرا که ما مرحله تشخیص را باید فرد به فرد انجام دهیم زیرا تجویزها از فردی به فرد دیگر تغییر می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تغذيه در خانه بمانیم متخصص تغذیه و رژیم درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند

خیام‌نکویی  معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در نشست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی در کشور تولید می‌شد که این مقدار در سال گذشته به ۱۳۳ میلیون تن رسید.

وی بیان کرد: با وجود افزایش جمعیت کشور از ۳۶ میلیون در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ میلیون، ۸۰ درصد مواد غذایی مورد نیاز کشور حاصل تلاش کشاورزان ایرانی است و بقیه مواد غذایی مورد نیاز با خروج ۱۴ تا ۱۶ میلیون دلار ارز و خرید از کشورهای دیگر تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بخش کشاورزی باید به جایگاهی برسیم که همه مواد غذایی مورد نیاز داخل را تولید کنیم و علاوه بر آن، گوشه چشمی هم به صادرات داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت اعلام کرد: درج برچسب کالری در منوی رستوران‌ها از هزاران مرگ ناشی از سرطان پیشگیری می‌کند
  • احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» / جزئیات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
  • جزییات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
  • ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان باید به‌موقع مورد بررسی قرار بگیرد
  • احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» / جزییات یارانه حمایتی کودکان دچار سوء تغذیه
  • انتقاد جهاد اسلامی از سکوت عربی در برابر جنایات اسرائیل
  • حذف قند از رژیم غذایی چه عوارضی دارد؟
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • ویژگی رژیم غذایی سالم چیست؟