Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@00:59:02 GMT

مرال های سیاهکل در معرض خطر انقراض

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۲۷۰

مرال های سیاهکل در معرض خطر انقراض

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل گفت: شکار بی رویه از جمله دلایلی است که  مرال های این شهرستان را در معرض خطر انقراض قرار داده است.

لطیف جواهر دشتی گفت: مرال بزرگترین علف خوار جنگل های شمال ایران است که به دلیل تخریب زیستگاه و شکار بی رویه در سال های گذشته در معرض خطر انقراض قرار گرفته است و به همین دلیل از جمعیت این گونه ارزشمند به جد حفاظت می شود و با شکارچیان متخلفی که اقدام به شکار مرال های این شهرستان کنند،برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل، شکارچی مرال در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک، شناسایی و دستگیر شد.

جواهر دشتی خاطرنشان کرد: محیط بانان پاسگاه آغوزی، شکارچی متخلف را پس از تعقیب و گریز در ارتفاعات راشستان منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: پوست و مقداری از لاشه مرال شکار شده نیز به همراه سلاح شکاری از متخلف کشف و ضبط شد.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیاهکل با بیان اینکه جریمه شکار یک رأس مرال طبق قانون 525 میلیون ریال است، افزود: پرونده این تخلف تشکیل و طی مراحل قانونی به دادگستری شهرستان سیاهکل ارسال شده است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مرال دستگیری شکارچیان متخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی گشت و کنترل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر، به یک گروه متخلف زیست محیطی برخورد نموده که پس از شناسایی و تعقیب و گریز چند ساعته و با همکاری پرسنل نیروی انتظامی پلدختر موفق به دستگیری متخلفین شدند. 
علی آب سری نژاد افزود: پس از دستگیری متخلفین و طی بازرسی اولیه یک قبضه اسلحه به همراه ١٠ عدد فشنگ و لاشه شکار شده یک قطعه کبک وحشی و سه قطعه تیهو و نیز سایر ادوات شکار از آنها کشف و ضبط گردید. 
آب سری نژاد افزود: پس از تنظیم صورتجلسه اولیه پرونده قضایی تشکیل و متخلفین جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع گردیدند که با دستور مقام قضایی متخلفین روانه بازداشتگاه شدند. 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پلدختر ضمن قدر دانی و تشکر از همکاری مقام قضایی در برخورد با متخلفین و همچنین پرسنل نیروی انتظامی شهرستان پلدختر، از دوستداران محیط زیست درخواست نمودند در صورت مشاهده هر گونه تخلفات زیست محیطی با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

دیگر خبرها

  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • پاکسازی محوطه پل تاریخی لنگرود از زباله
  • پاکسازی محیط زیست از زباله در سربیشه
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد