Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: نشریه جویش نیوز سیندیکیت به نقل از دو منبع آگاه ادعا کرده که دولت آمریکا احتمالا معافیت شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.
به گزارش خرداد به نقل از فارس، دو منبع آگاه به نشریه «جویش نیوز سیندیکیت» گفته‌اند که دولت ترامپ احتمالا معافیت شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران را تمدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معافیت قبلی که در ماه ژانویه و برای ۶۰ روز صادر شده بود، روز دوشنبه منقضی می‌شود.
این معافیت‌های تحریمی ذیل برجام تمدید می‌شوند. مدت زمان دوره تمدید معافیت‌های مزبور هنوز مشخص نیست. دولت آمریکا به‌صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران با 1+5 خارج شده است.
به نوشته جویش نیوز سیندیکیت، در حالی که هنوز تصمیم قطعی در خصوص ادامه این معافیت‌ها گرفته نشده است، بین وزارت خزانه‌داری آمریکا و وزارت خارجه این کشور بر سر تمدید این معافیت درگیری وجود دارد. وزارت خزانه‌داری از تمدید معافیت مزبور حمایت می‌کند اما وزارت خارجه آمریکا تحت هدایت «مایک پامپئو» با آن مخالف است.
یک مقام آمریکایی آشنا با مساله در این خصوص گفته است که اگرچه تنش بین منوشین، وزیر خزانه‌داری آمریکا و پامپئو بر سر سیاست این کشور در خصوص ایران امر جدیدی نیست اما این اولین بار است که منوشین موضعی شبیه به «جان کری» وزیر خارجه اسبق آمریکا اتخاذ کرده است و می‌گوید نیاز است که با ایرانی‌ها کار کنیم.
این مقام آمریکایی مدعی است: «این اولین بار است که [منوشین] دستور کار ترامپ را کنار گذاشته و در مسیر جان کری حرکت کرده که باید این معافیت‌ها را برای ایرانی‌ها صادر کنیم.»
جویش نیوز سیندیکیت نوشته در این خصوص از وزارت خارجه و وزارت خزانه‌داری آمریکا نظر خواسته اما آنها حاضر به پاسخ نشده‌اند.
برخی سناتورهای جمهوری‌خواه نظیر «لیندسی گراهام» و «تد کروز» پیش‌تر با تمدید این معافیت‌ها مخالفت کرده بودند.
منبع: فارس برچسب ها: صنعت هسته‌ای ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: صنعت هسته ای ایران صنعت هسته ای ایران معافیت ها خزانه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم