Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@09:50:35 GMT

واکنش سازمان محیط زیست به شکارغیرمجاز یک راس گراز

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۳۱۱

واکنش سازمان محیط زیست به شکارغیرمجاز یک راس گراز

 سرهنگ جمشید محبت خانی اظهار کرد: فیلمی به‌تازگی در اختیار یگان حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته است که در آن چند نفر شکارچی متخلف با استفاده از سگ‌های گله و نیزه اقدام به شکار یک راس گراز به شیوه بسیار ناجوانمردانه کرده‌اند و تصاویر این عمل شقاوت آمیز در فضای مجازی منتشر شده و باعث جریحه دار شدن افکار عمومی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تصاویر آزار و اذیت حیات وحش از طریق دوستداران طبیعت در اختیار این یگان قرار گرفته و با هماهنگی‌هایی که با پلیس فتای ناجا انجام دادیم و با توجه به اینکه تصویر متهمان کاملا واضح است، اقدامات لازم برای دستگیری این متخلفان در دستور کار یگان حفاظت سازمان محیط زیست قرار گرفته است و به زودی این هنجارشکنان دستگیر خواهند شد.

فرمانده یگان سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: ارتکاب جرم و سلب حیات جانوران، فی‌نفسه زمینه‌ساز ارتکاب جرائم دیگر و بستر ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است.

محبت خانی افزود: جمعه گذشته هم تصاویری از کشتار بی‌رحمانه یک قلاده توله خرس قهوه‌ای در استان آذربایجان غربی به دست ما رسید که بلافاصله یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با همکاری بسیار خوب دستگاه قضایی، پلیس فتا و فرماندهی یگان مرزبانی توانستند در کمتر از ۲۴ ساعت شکارچیان متخلف را دستگیر کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: با هماهنگی‌های خوبی که با نیروی انتظامی و پلیس فتا انجام داده‌ایم، هرگونه حیوان آزاری یا شکار جانوران وحشی که تصاویر آن‌ها در فضای مجازی منتشر شود را رصد کرده و متخلفان سریعا دستگیر و به مقامات قضایی تحویل خواهند شد و هیچگونه اغماضی در برخورد با شکارچیان متخلف وجود ندارد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر شکار غیرمجاز گراز فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: پارسال بیش از ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست به ثبت رسیده است .

محبت خانی در جمع مدیران محیط زیست کشور در شیراز از برخورد با متخلفان محیط زیست در استان فارس خبر داد و افزود: پس از استان فارس ، خراسان رضوی و مازندران در رتبه‌های بعدی کشفیات صید و شکار در کشور قرار دارند.

وی افزود:  کشفیات محیط زیست در فارس ۹ درصد افزایش یافته است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست، از مدیران محیط زیست استان‌ها خواست از قاچاق حیات وحش از جمله گونه های در معرض خطر انقراض ، جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور
  • دستگیری ۲ شکارچی متخلف در شهرستان خلخال
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات یگان حفاظت محیط زیست کشور
  • ثبت ۳۴ هزار مورد کشفیات مربوط به محیط زیست طی سال گذشته
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در ۴ شهر مازندران