Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تعیین کننده رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ در مبارزه با کرونا و هدایت افکار عمومی گفت: رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر با تولید چندین هزار فرآورده خبری و آثار هنری در بیش از یک ماه گذشته، نقش آگاهی بخشی خود را نسبت به تهدید کرونا به خوبی ایفا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمد پور روز دوشنبه، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ‌رسانه‌ها اعم از خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و رسانه‌های مکتوب  و هنرمندان و فرهیختگان استان با وقوع بحران شیوع کرونا و در جهت آگاهی بخشی، آموزش و جلب مشارکت مردم در مراقبت‌های فردی و اجتماعی، چندین هزار فرآورده خبری و هنری شامل خبر، ‌مصاحبه، ‌گزارش، ‌عکس و موشن گرافی، کلیپ، شعر و قطعات ادبی، آثار نمایشی و تجسمی تولید کرده‌اند که در سطح وسیعی انتشار یافته است.

وی افزود: اصحاب هنر و رسانه همواره در خط مقدم اطلاع رسانی قرار داشته و نقش خود را نسبت به مقابله با بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع این بیماری و صیانت از سلامت مردم به خوبی ایفا کرده اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمدپور ‌با تاکید بر اینکه مهم‌ترین و موثرترین راه مقابله با کرونا ماندن در خانه است، گفت: رسانه‌های آذربایجان‌شرقی در اجرای پویش "در خانه بمانیم" و تبیین "طرح فاصله اجتماعی" رسالت خود را به خوبی انجام دادند و بنا به اعلام کارشناسان و مسئولان مربوطه، توصیه‌های بهداشتی و پزشکی توسط اکثر مردم اجرا می‌شود که در واقع به نوعی دستاورد رسانه‌ای به حساب می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، گفت: اصحاب فرهنگ، هنر، سینما و رسانه کارکرد و رسالت حرفه‌ای و آموزشی خود را نیز فراموش نکرده و در کنار وظیفه آگاهی بخشی به زبان هنر و رسانه در قالب‌های خبری، فیلم، عکس، موشن گرافی ‌و کلیپ آثار فاخری را خلق کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه آثار مجازی ‌هنری و جشنواره در خانه بمانیم توسط این اداره کل، یادآور شد: ‌ مردم برای در خانه ماندن باید بتوانند اوقات فراغت خود را هم پر کنند که اصحاب فرهنگ و رسانه مسئولانه عمل کرده و از تولید آثار قابل ارائه و سرگرم کننده نیز غافل نشدند تا این خواسته مردم نیز در خصوص سرگرمی و بهرهطمندی مناسب از اوقات فراغت و در خانه ماندن، تحقق یابد.

وی، گفت: کرونا شرایط خاصی را در کشور پدید آورده است، اما هنوز برخی آن را جدی نمی‌گیرند و با رعایت نکردن طرح فاصله اجتماعی، مردم را قربانی امیال شخصی خود مثل حضور در خیابان‌ها و اجتماعات، خرید و سفرهای تفریحی خود می‌کنند.

محمدپور، بیان کرد: بسیاری از اصحاب فرهنگ و هنر و واحدها و صنوف فرهنگی در جریان شیوع کرونا همگام با سایر بخش‌های جامعه با رعایت تمهیدات دولت و ستاد ملی مبارزه با کرونا، فعالیت‌های خود را تعطیل کرده‌اند که خسارت‌های زیادی را به این قشر وارد کرده است که البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با انعکاس این خسارت‌ها و در راستای تلاش‌های کلان جبرانی دولت، تلاش می‌کند در جهت حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر، بخشی از این ضرر و زیان وارده را جبران کند.

وی اضافه کرد: این اداره کل و فعالان رسانه‌ای و هنرمندان عزیز استان در راستای اقدامات گستره ستاد ملی و استانی پیشگیری و کنترل شیوع کرونا، تلاش می‌کنند تا تعداد بیشتری از جامعه تحت تأثیر پیام‌های رسانه‌ای قرار گیرند و خطر کرونا را قبول کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در هم بشکند.

‌وی تاکید کرد: مطابق نظر کارشناسان و پزشکان و وزارت بهداشت و درمان، همه باید بدانند اگر زنجیره انتقال کرونا به زودی شکسته نشود، ممکن است شاهد شرایط سخت‌تری باشیم.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به در پیش بودن روز طبیعت و سیزده بدر، گفت: روز انس با طبیعت جزو ایامی است که از سالیان گذشته جزو آداب و رسوم ایرانیان به حساب آمده و مردم با حضور در طبیعت، ضمن شادی و نشاط، پیام انس و همدلی و شکرگزاری را مبادله می‌کنند، اما امسال به خاطر بیماری کرونا شرایط به کلی با گذشته متفاوت بوده و باید مردم به خاطر حفظ سلامت خود و عزیزانشان و سایر هموطنان، از حضور در طبیعت، اجتماعات، پارک ها، جنگل ها و سایر مکان های عمومی و غیر عمومی اجتناب کنند.

وی ‌با قدردانی مجدد از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه، از آنان خواست همچنان با قدرت و قوت و گستردگی، مسیر همراهی در مبارزه با کرونا تا شکست کامل آن را ادامه دهند تا شاهد عبور موفق و با کم‌ترین خسارات جانی و مالی از این بحران و بازگشت به شرایط عادی در کم‌ترین زمان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کروناویروس ویروس کرونای جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اهالی رسانه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اصحاب فرهنگ و هنر مبارزه با کرونا اداره کل رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان

در این جلسه که با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی از مربیان و هنرجویان انجمن برگزار شد، ابراهیم شیشه گر مدیر انجمن سینمای جوانان استان فارس ضمن ارائه گزارش کلی از عملکرد و فعالیت‌های این دفتر و افتخارات فیلمسازان و عکاسان در سال‌های اخیر، به نیازمندی‌های این انجمن اشاره کرد. 

او با اشاره به ضرورت توجه به تولید فیلم و اشتغالزایی هنری افزود: دکتر ایمانیه اولین استانداری هستند به در دفتر انجمن سینمای جوان حضور پیدا می‌کنند که نشان از توجه ایشان به مقوله هنر، خصوصا سینماست.

شیشه گر با بیان اینکه از نظر حقیقی وارد مرحله حرفه‌ای شده‌ایم ولی از لحاظ زیرساخت و سخت افزاری مشکل داریم افزود: هنرمندان استان همواره با کمترین‌ها و حداقل امکانات بهترین‌ها را خلق کرده و باعث برافراشته شدن پرچم کشور عزیزمان در جوامع جهانی مختلف شده انداما تاکنون هیچ وقت از هنرمندانی که در سطح بین‌المللی درخشیده اند، به اندازه ورزشکاران استقبال و تجلیل نشده و همیشه در حق آنها از طرف مسئولان کوتاهی شده است.

او، تامین مکانی مناسب و در خور هنرمندان این دفتر و ردیف بودجه مشخص برای انجمن سینمای جوانان را خواستار شد.

در ادامه قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ضمن تقدیر از تحولات انجمن طی دو سال گذشته گفت: با توجه به علاقمندی استاندار محترم به مقوله فرهنگ و هنر و تاکید ایشان دراین رابطه بنده در خدمت هنرمندان عزیز هستم و باید ارتباطمان باهم بیشتر باشد تا بتوانیم بیشتر از نقطه نظرات هم استفاده کنیم.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس بر لزوم حمایت از انجمن سینمای جوان تاکید کرد و گفت: نسبت به وظایف مدیران فرهنگی طرح و راهکار ارائه دهید تا ما بدانیم به چه نحو باید حمایت کنیم.

او در خصوص پیشنهاد مدیر انجمن سینمای جوان در رابطه با ایجاد فرهنگسرای سینما توسط شهرداری شیراز از مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس خواست در شورای هنر استانداری پیگیری‌های لازم انجام شود.

استاندر افارس ضمن اعلام کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان دفتر شیراز و حمایت از تولید فیلم توسط کارگردانان فیلم اولی سینمای استان، با اشاره به ضرورت ورود صنایع استان برای حمایت از فیلمسازان از ردیف مسئولیت اجتماعی گفت: نیاز اکنون جامع ما ورود هنرمندان در تمام زمینه‌ها در راستای امیدآفرینی در جامعه است.

در پایان این دیدار، استاندار فارس پای صحبت‌های برخی از فیلم‌سازان و عکاسان نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان نهم استان‌ تهران به رشته‌های مهارتی روی‌آوردند
  • نهادینه سازی فرهنگ ایثار از رسالت‌های اصحاب رسانه دارد
  • افزایش آمار شهدای خبرنگار در غزه
  • کمک ۴۰۰ میلیون تومانی استانداری جهت بهسازی ساختمان انجمن سینمای جوان
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • اعلام حمایت خانه مطبوعات و اصحاب رسانه همدان از عملیات وعده صادق
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • هنر و رسانه مهمترین ابزار دشمن در جنگ شناختی است
  • وظیفه اصحاب رسانه هدایت جامعه به سوی نیکی ها و فضیلت هاست
  • درهای سازمان بسیج هنرمندان به روی همه باز است