Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیر کل شیلات مازندران از رها سازی بیش از ۱۲ هزار قطعه ماهیان مولد سفید در استخرهای تکثیر طبیعی در جایگاه‌های صید تعاونی‌های پره استان خبر داد.

ولی‌اله محمدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در پیک صید تعاونی‌های پره در استان مازندران اظهار کرد: تلاش صیادان و نیز میزان صید ماهیان استخوانی استان موثر بوده است اما با این وجود با توجه به رعایت اصول و مقررات بهداشتی تاثیری در کاهش فعالیت‌های بازسازی و تکثیر طبیعی آبزیان استان نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با فرهنگ سازی صورت گرفته و با نظارت عالی شیلات و همت و تلاش تشکل‌های صیادی استان بیش از ۱۲ هزار قطعه ماهیان مولد سفید (نر و ماده) به منظور تکثیر طبیعی در ۴۲ استخر احداث شده در جایگاه‌های صید تعاونی‌های پره و نیز ۱۹ رشته رودخانه شیلاتی رهاسازی شدند.

مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به اجرای طرح حفاظت از تکثیر طبیعی و مهاجرت ماهیان در ۴ رشته شیلاتی استان خاطرنشانکرد: امیدواریم پس از سپری شدن زمان لازم برای رسیدن بچه ماهیان تکثیری به وزن مناسب و مطلوب رهاسازی ( ۳- ۱ گرم) ، در یک دوره زمانی سه الی چهار ماهه با رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌های مهم شیلاتی منتهی به دریای خزر،  ذخایر آبزیان دریایی استان ترمیم و صید ماهیان درسبد صیادان رونق یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تکثیر طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور بعدازظهر یکشنبه در ستاد تنظیم بازار استان افزود: این اقدام اولین گام بلند کشاورزی مازندران در راستای تحقق برنامه‌های جهش تولید مدنظر مقام معظم رهبری در بخش کشاورزی است.

خیریانپور خاطرنشان کرد: رکورد بی سابقه جوجه ریزی ماهانه استان مازندران با ثبت ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار قطعه در فروردین ماه در کشور و استان شکسته شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران، افزود: تعداد جوجه ریزی استان در فروردین ماه امسال با رکورد بی سابقه در بازه زمانی مشابه با ۱۷ میلیون و ۴۳۷ هزار قطعه در واحدهای مرغ گوشتی بود که معادل ۱۲.۸ درصد جوجه ریزی کشور است.

خیریانپور، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۳۳ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ از این تعداد جوجه ریزی استحصال شود.

وی گفت: در این مدت سه شهرستان ساری با ۲ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۳۵ قطعه رتبه اول، آمل با بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه رتبه دوم و بهشهر با یک میلیون و ۵۴۸ هزار و ۳۲۰ قطعه رتبه سوم را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 6084565

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • پاک‌سازی جاده روستای کوه سفید به همت جمعی از دانش آموزان قمی
  • اولین گوساله‌های گوزن زرد ایرانی در پارک ملی کرخه خوزستان متولد شدند
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ تصاویر
  • ۲ توله سمور سنگی تیمار و در طبیعت خوانسار رهاسازی شدند+ عکس
  • ۷ هزار و ۱۷۹ قطعه‌زمین در روستا‌های مهاباد آماده تحویل به متقاضیان مسکن است
  • شکسته شدن رکورد جوجه ریزی در مازندران
  • میزان جوجه ریزی در مازندران از ۱۷ میلیون قطعه گذشت