Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا از پاسخ دادن به سوال مجری یک شبکه آمریکایی درباره لغو تحریم‌های ایران در شرایط شیوع کرونا، طفره رفت.
به گزارش آریا، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و یکی از نامزدهای حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 این کشور، می‌گوید
بایدن در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر رئیس‌جمهور بود، در شرایط کنونی همه‌گیری ویروس «کووید19» تحریم‌های ایران را لغو می‌کرد یا نه، توضیح داد: «من اطلاعات کافی درباره وضعیت کنونی ایران ندارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. تیم سیاست خارجی من حدس‌وگمان‌های زیادی دارد که آنها واقعا در اوضاع دشواری هستند و دروغ می‌گویند».
وی اما تاکید کرد که «برای تصمیم گرفتن» درباره لغو تحریم‌های ایران، «به اطلاعات بیشتری» نیاز دارد.
این سیاستمدار آمریکایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور توصیه کرد که به‌جای بلند فکر کردن، در خصوص نحوه پاسخ به شیوع بیماری کرونا در آمریکا عمیق فکر کند.
بایدن در این باره تصریح کرد: «کرونا تقصیر رئیس‌جمهور نیست اما پاسخ کند به آن، ناکامی در طی مسیر صحیح و ناتوانی در انجام آنچه باید به سرعت انجام شود چیزهایی است که نمی‌توانند ادامه پیدا کنند».

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحریم های ایران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران

به گزارش تابناک، لایحه جدیدی که به جو بایدن اختیار تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران را می‌دهد، در آستانه تبدیل شدن به قانون است. با این حال، به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا تمایلی به اعمال فوری این تحریم‌ها در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و در شرایط حساس بازار انرژی جهانی نداشته باشد.

تحریم‌های جدید در واکنش به تنش‌ها

این تحریم‌ها که اواخر هفته گذشته توسط مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید، در پاسخ به حمله موشکی ایران به اسرائیل اعمال شده است. طبق این مصوبه، دامنه تحریم‌ها علیه صادرات نفت خام ایران گسترش یافته و بنادر، نفتکش‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که در تجارت نفت ایران دخیل هستند نیز هدف قرار خواهند گرفت.

اما آیا بایدن ماشه تحریم‌ها را می‌چکاند؟

با وجود لحن قاطعانه قانون جدید، تحلیلگران بازار نفت معتقدند که بایدن تمایلی به اقدامی که منجر به افزایش قیمت نفت خام یا بنزین شود، ندارد. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که او با اعطای معافیت‌هایی، اجرای کامل تحریم‌ها را به تعویق خواهد انداخت.

این رویکرد مشابه سیاستی است که دولت بایدن در قبال روسیه و تهاجم این کشور به اوکراین در پیش گرفته است. کاخ سفید با اعمال تحریم‌هایی علیه روسیه، سعی در محدود کردن درآمدهای این کشور دارد، اما در عین حال برای جلوگیری از اختلال در عرضه جهانی نفت و تشدید تورم، اجازه داده است صادرات نفت روسیه ادامه یابد. این ملاحظات، به‌ویژه در سال انتخابات ریاست‌جمهوری، از اهمیت بالایی برخوردار است.

علاوه بر این، آمریکا حتی با وجود تمدید تحریم‌ها، به ونزوئلا نیز اجازه داده است به صادرات نفت خود ادامه دهد. این اقدامات نشان می‌دهد که بسیاری از بازیگران بازار نفت، تحریم‌های جدید علیه ایران را چندان جدی نمی‌گیرند، چرا که انتظار دارند مشابه تحریم‌های روسیه، معافیت‌هایی برای ادامه صادرات نفت ایران نیز در نظر گرفته شود.

تأثیر نامشخص بر بازار

شورای امنیت ملی کاخ سفید هنوز در مورد جزئیات اجرای این تحریم‌ها اظهارنظری نکرده است. دولت در حال بررسی قانون جدید است، اما انتظار نمی‌رود تا پیش از پاییز، تأثیر قابل‌توجهی بر بازار نفت داشته باشد.

با این حال، بازار نفت در حال حاضر به شدت به هرگونه کاهش عرضه حساس است. قیمت نفت خام برنت در اوایل آوریل به بالاترین سطح 6 ماه گذشته یعنی بیش از 92 دلار در هر بشکه رسید. این افزایش قیمت در شرایط تقاضای جهانی بالا و تداوم طرح کاهش تولید اوپک و متحدانش رخ داده است.

دیگر خبرها

  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • تصاویر تلاش مجدد بایدن برای دست دادن با موجود خیالی + ویدئو
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید