Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@17:12:53 GMT

قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در 17 سال گذشته رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۴۲۶

قیمت نفت به پایین‌ترین سطح خود در 17 سال گذشته رسید

به گزارش خبرگزاری جماران، قیمت نفت غرب تکزاس در ایالات متحده ۵.۳ درصد کاهش یافت تا هر بشکه این نفت به ۲۰ دلار برسد در حالی که هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۶.۵ درصد کاهش به ۲۳ دلار برای اولین بار از سال ۲۰۰۳میلادی تاکنون رسیده است.

این سقوط در حالی اتفاق می افتد که شمار مبتلایان و کشته های ناشی از ویروس همه گیر کرونا(کووید۱۹) در جهان به ویژه آمریکا، اسپانیا و ایتالیا رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آمریکا تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار تن به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۲۴۰۰ تن جان باخته اند.

افزایش تلفات و مبتلایان به کرونا، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا را مجبور کرد تا نسبت به بازگشت به فعالیت های اقتصادی در آمریکا کمتر خوش بین باشد، اگرچه او تاکید می کرد که این امر تا اواسط آوریل امکان پذیر است.

در همین حال «آنتونی فوچی» مشاور پزشکی ترامپ سناریویی ترسناک در مورد گسترش بحران ترسیم و پیش بینی کرد که ویروس کرونا می تواند به مرگ «یک صد هزار تا دویست هزار نفر» در آمریکا منجر شود.

فروپاشی بازارهای نفتی از هفته های قبل وهمزمان با اقدام دولت های سراسر جهان در ایجاد محدودیت های مسافرتی و فراخوان مردم به قرنطینه برای مهار ویروس کرونا شروع شده است.

تولیدکنندگان عمده نفت مانند عربستان سعودی و روسیه نیز در حال جنگ با قیمت هستند که منجر به افزایش ذخایر و به تبع آن افت قیمت ها شده است.

هفته گذشته، بورس اوراق بهادار دوباره رشد کرد و قیمت نفت هم افزایش یافت، زیرا دولت ها در سراسر جهان اقدامات گسترده حمایتی از اقتصاد جهانی را اعلام کردند.

با این حال «استفان اینیس» متخصص خدمات مالی موسسه «اکسی کور» (Axi Core) معتقد است که قیمت نفت با کاهش ظرفیت ذخیره کامل و تأخیر کشورها در یافتن راه حل ها تهدید می شود.

وی تاکید کرد که «هرچه پاسخ به تاخیر بیفتد، خطر افت جدید قیمت ها بیشتر می شود».

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا قیمت نفت کاهش قیمت نفت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی قیمت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد

مدیرکل منابع طبیعی استان کرمان، گفت: ۲۰۷ میلیون مترمکعب از سیلاب‌ها مدیریت شد و خسارتی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری شمال کرمان نداشتیم. - اخبار استانها -

علیرضا ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به وجود 10.6 میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز در شمال استان کرمان، اظهار داشت: از این میزان 2.7 میلیون هکتار آن دارای مطالعات تفصیلی و اجرایی است و در حوزه‌هایی که مطالعه تفصیلی داشته باشیم امکان اجرای طرح‌های آبخیزداری وجود دارد.

وی بیان کرد: در سنوات گذشته 8 هزار سازه آبخیز در نزدیک به 1.8 میلیون هکتار حوزه آبخیز شمال استان کرمان که دارای مطالعات تفصیلی بودند، احداث شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان با اشاره به اینکه در بارندگی‌های هفته گذشته در استان نزدیک به 207 میلیون مترمکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها مدیریت شده است، ادامه داد: با کاهش سرعت سیلاب‌ها این امکان داده شده که آب ذخیره شده و سفره‌های آب زیرزمینی ما تغذیه شود.

وی با بیان اینکه در کنار مدیریت سیلاب‌ها، نزدیک به 90 میلیون تن کنترل فرسایش خاک را داشتیم، گفت: با این اقدامات مانع از دسترس خارج شدن خاک و خسارت به مناطق پایین دست شدیم و بارندگی‌های اخیر در شمال استان کرمان خسارت و مشکلی در پایین‌دست سازه‌های آبخیزداری مشاهده نکردیم.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه در سازه‌های آبخیزداری که در سنوات گذشته احداث شده موظف به لوله‌گذاری آنها بودیم، افزود: در مناطقی که سدهایی توسط شرکت آب منطقه‌ای احداث شده توافقنامه داریم که سازه‌های آبخیز را لوله‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه در جاهایی که لوله‌گذاری انجام شده عملاً آب به پایین دست و سدها رسیده است، ادامه داد: آب منطقه‌ای موظف است نسبت به لوله‌گذاری سازه‌هایی که در مسیر سیلاب‌هایی که پشت سدها قرار می‌گیرند همکاری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان، بیان کرد: در خیلی از سازه‌های که در سال‌های گذشته کار کردیم با توجه به اینکه نقش کنترل رسوب را داشتند، عملاً آبی پشت آنها ذخیره نشده است.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • سخنگوی دولت: دهک های پایین را صاحب مسکن می کنیم
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • قیمت جهانی نفت چقدر افزایش یافت؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳