Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@16:56:37 GMT

ارجاع بیش از ۲۲ هزار پرونده به کمیسیون‌های پزشکی قانونی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۴۶۷

ارجاع بیش از ۲۲ هزار پرونده به کمیسیون‌های پزشکی قانونی

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به آمار پرونده‌های قصور پزشکی، گفت: در 9 ماهه سال ۹۸ تعداد ۲۲ هزار و ۵۹۸ پرونده به کمیسیون‌های پزشکی قانونی ارجاع شده است.

به گزارش گروه قضایی فارس، مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در تشریح پرونده‌های قصور پزشکی عنوان کرد: از کل پرونده‌های ارجاعی به کمیسیون‌ها در نه ماهه سال ۹۸، هفت هزار و ۳۴۹ پرونده مربوط به قصور پزشکی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این تعداد سه هزار و ۴۷۳ پرونده به محکومیت و سه هزار و ۸۷۶ پرونده به تبرئه کادر درمان انجامید که رشد هشت درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین از افزایش تعداد پرونده‌های بررسی نوبت اول در کمیسیون‌ها خبر داد و گفت: در پرونده‌های نوبت اول نیز در این بازه زمانی، شاهد رشد ۱۱.۸ درصدی بودیم.

مسجدی آرانی تعداد این پرونده‌ها در نه ماهه سال ۹۸ را پنج هزار و ۸۵۴ مورد عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی درمان رشد آمار پزشکی قانونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۷ همت به طرح دارویار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خانه ملت سلمان اسحاقی در تشریح نشست مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تامین دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از موضوعات مهمی است که در اولویت کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد و برای تحقق این مهم باید هماهنگی هایی میان متولیان یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محوریت سازمان غذا و دارو، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه انجام شود و این مساله مهم دراین نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اسحاقی افزود: بحث معیشت کادر درمان، تبدیل وضعیت نیروهای طرحی و استفاده از ظرفیت این نیروها و تعرفه گذاری پرستاری از جمله مسائل و موضوعات مطرح شده توسط اعضای کمیسیون بود .همچنین استفاده از ظرفیت برنامه هفتم و بودجه 1403 در پیشبرد اهداف نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفت .

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: توجه به مشکلات حوزه سلامت توسط کمیسیون بهداشت به گونه‌ای است که در پی نشست کمیسیون بهداشت با مسئولان وزارت بهداشت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، ۷ همت بابت پرداخت مطالبات ذی نفعان اصلی یعنی داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش اختصاص یافت که اتفاق مثبتی در زمینه تامین دارو ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • ‌سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • آمار سازمان پزشکی قانونی؛ نوروز امسال هزار و ۶۵ نفر در تصادفات جان باختند
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • ۴ پرونده روی میز بازپرس جنایی | از جزییات مرگ مرموز مجرمی با پابند الکترونیکی تا سقوط یک کوهنورد جوان
  • هشدار تعزیرات حکومتی استان به مشاوران املاک اردبیل