Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@06:39:19 GMT

بارش باران و تگرگ در انتظار نیمه شرقی کشور

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۳۶۸۰

بارش باران و تگرگ در انتظار نیمه شرقی کشور

امروز برای نیمه شرقی کشور،بارش باران، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

به گزارش پول نیوز، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز دوشنبه برای نیمه شرقی کشور،بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نواحی مستعد تگرگ پیش بینی می شود. همچنین از بعداز ظهر امروز در نواحی از شمال غرب کشور، بخش هایی از دامنه زاگرس مرکزی و البرز، ابرناکی بارش باران و در ارتفاعات بارش برف انتظار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شدت بارش امروز برای بخش هایی از استان های خراسان رضوی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، نیمه جنوبی کرمان و شرق هرمزگان پیش بینی می شود.

روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی به نواحی شمال شرق و شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر محدود می شود و در بخش هایی از دامنه های البرز مرکزی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می رود.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: نقشه های هواشناسی بارش باران وزش باد شدید ویروس کرونا بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه امشب چهارشنبه در استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، جنوب خراسان رضوی، برخی مناطق فارس، نیمه جنوبی و شرق اصفهان و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده است، گفت: بیشترین بارش‌های امشب برای استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد است.

وی  با بیان اینکه  فردا پنجشنبه در برخی مناطق شرق، جنوب شرق و جنوب، جمعه در مناطقی از شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس شمالی و مرکزی و البرز مرکزی بارش پیش بینی شده است، گفت: روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال غرب، غرب سواحل دریای خزر، بخش‌هایی از مرکز، جنوب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، زاگرس شمالی و مرکزی بارش روی می‌دهد.

وی همچنین از هشدار فعالیت سامانه بارشی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان، ارتفاعات تهران و مازندران پیش بینی شده است. 

ضیائیان با بیان اینکه احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر وجود دارد، گفت: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی، امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

وی با اشاره به اینکه هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر شده است، گفت: این سامانه امشب فعال خواهد شد و در این مدت شاهد بارش شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، گردوخاک و تگرگ در   نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بارش باران و تگرگ در ایران از جمعه
  • هوای کرمان بارانی به همراه بارش تگرگ
  • رگبار باران و بارش تگرگ اردبیل میهمان عصرگاهی اردبیلی ها
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • احتمال وقوع سیل بر اثر تشدید بارش‌ها در سه استان کشور 
  • بارش باران و تگرگ در ۸ استان | شدت بارش‌ها در این مناطق | این دریا طوفانی است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین / بارش باران در بعضی محورهای مواصلاتی
  • هشدار قرمز سیلاب؛ بارش سنگین باران در ۴ استان کشور