Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت بیش از ۴۰ روز از شیوع ویروس کرونا و با اجرای طرح نشانه‌گذاری اجتماعی، ورودی مسافران نوروزی به مازندران بالغ بر ۸۵ درصد کاهش یافت. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، استان گردشگرپذیر مازندران همه ساله در این ایام میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری بوده است ولی متاسفانه نخستین بار برای سالهای اخیر، مسئولان استان جلوی ورود مسافران و گردشگران را به این استان گرفتند و از آنان خواستند تا در زمان دیگری به مازندران سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته دامنه این درخواست‌های مردمی و مدیریتی معطوف به مازندران نشده و به مراتب تمامی استانهای کشور را فرا گرفت و دلیل عمده آن را باید در شیوع پدیده و میهمان ناخوانده ای به نام ویروس کرونا جستجو کرد. ویروسی که تاکنون جان هزاران ایرانی و غیرایرانی را در جهان گرفته و بسیاری را مبتلا کرده است. بهترین روش برای قطع زنجیره ویروس کرونا در خانه ماندن است که باید آن را از بین ببریم.

در عین حال به رغم تعطیلی مدارس و دانشگاهها، ادارات و صنوف نیز به چرخه تعطیلی مقطعی قرار گرفته و این روزها نیز بانک‌های استان نیز به صورت شیفتی فعالیت تا قطع زنجیره کرونا به سرعت از بین برود.

کاهش ورودی مسافران به استان

به گفته احمد حسین زادگان، استاندار مازندران، برای حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره ویروس کرونا شرایط خوبی دراستان فراهم شد و خوشبختانه در این چند روز  میزان ورودی مسافران به استان  بالغ بر 85 درصد کاهش داشت. دربحث فاصله گذاری اجتماعی  با اقبال خوب مردم روبرو شدیم  و تردد بین شهری روز گذشته 35درصد کاهش داشت.

وی افزود: همچنین مصرف بنزین و سوخت نیز نسبت سال گذشته 71 درصد و نسبت به روز گذشته 34 درصد کاهش داشتیم .

حسین زادگان با بیان اینکه  برای حفظ سلامتی مردم از تاکید و ابزار اجبار استفاده میشود اما اولویت ما اقناع سازی مردم است و در این زمینه اطلاع رسانی کامل است و طوری برنامه ریزی شد تا اخبار و اطلاعات به درستی در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: در زمینه تامین مایحتاج و مواد غدایی در استان هیچ مشکلی وجود ندارد. امیدواریم مردم روز 13 فروردین نیز با مسئولان همکاری کنند و طرح فاصلهگذاری اجتماعی را رعایت کنند.

آماده باش نهادهای کشاورزی استان برای مقابله با کرونا ویروس

همزمان با معرفی اعضای کارگروه پیگیری، هماهنگی و پشتیبانی ستاد مبارزه با کرونا در جهاد کشاورزی مازندران، 64 مرکز جهاد کشاورزی استان برنامه آموزشی، ترویجی بهداشتی و عملیاتی مقابله با کرونا را بین بهره‌برداران بخش‌های مختلف کشاورزی به ویژه شالیکاران آغاز کرده است.

این کارگروه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن پیگیری ستادی، 74 مرکز جهاد کشاورزی در بخش های مختلف روستایی استان با هماهنگی دهیاران و شورای اسلامی روستاها به صورت مستقیم عملیات آموزشی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا را دنبال میکند.

آخرین وضعیت نوزاد مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان گناباد+فیلمهشدار پلیس فتا به منتشرکنندگان شایعات درباره کرونا ؛ قاطعانه طبق قانون برخورد می‌کنیمنماینده ولی فقیه در استان قزوین: قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، بلای کرونا را از جامعه دور می‌کند

کشاورزان از بکارگیری کارگران غیربومی خودداری کنند، فعالیت کارگران در باغها و مزارع حتی الامکان به صورت جداگانه و با فاصله دو متری و با استفاده از ماسک، عینک و دستکش انجام شود، پرداخت دستمزدها الکترونیک باشد و در صورت استفاده مشترک از ادوات کشاورزی بعد از انجام کار تمامی سطوح تماس بر روی ادوات ضد عفونی شود از جمله نکات آموزشی است که از طریق پیام های انبوه و نصب بنر به بهره برداران کشاورزی استان اطلاع رسانی شده است.

برپایی مانور بزرگ ضدعفونی معابر شهری مازندران 

مصطفی نیک نقش، معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز از  شهروندان ساروی خواست تا عصر امروز دوشنبه، حتی المقدور از منازل خود خارج نشده و خودروهای خود را در پارکینگ منازل پارک کنند

وی برگزاری این مانور بزرگ را استمرار مسیر خدمت به مردم دانست و افزود:از ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا در مازندران، شهرداری ساری با تأکیدات اعضا شورای اسلامی شهر و شهردار مرکز استان همواره در صف اول خدمت به مردم و تأمین شرایط ضدعفونی معابر عمومی و شهری بوده است.

نیک نقش گفت: سی و چهارمین مرحله ممانور با دستور عباس رجبی شهردار ساری، در قالب مانور بزرگ ضدعفونی معابر شهری با هدف استمرار خدمت به مردم در مسیر مقابله با ویروس کرونا آغاز خواهد شد که در واقع این مانور موج سوم مجموعه اقدامات شهرداری ساری در مواجهه و مقابله با ویروس کرونا خواهد بود.

نیک نقش به اهمیت ضدعفونی معابر در راستای مقابله با شیوع این بیماری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین خدماتی که شهرداری ساری در این ایام ارائه کرده، انجام ضدعفونی اصولی معابر شهری و محیطهای عمومی با پمپاژ محلولهای ضدعفونی استاندارد، بوده است.

وی افزود: این اقدامات با هدف مقابله با شیوع و انتشارویروس کرونا انجام شده است و از مجموعه همکاران شهرداری ساری و سازمانهای تابعه تشکر و قدردانی دارم که پس از پزشکان، پرستاران و کادر درمان در صف اول مقابله با کرونا در ساری بوده اند.

رسانه هاى مازندران پیشرو در اطلاع رسانى اخبار ویروس کرونا

عباس زارع، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: عملکرد رسانهها و کنشگران فضاى مجازى مازندران در اطلاع رسانى مناسب در خصوص ویروس کرونا قابل تقدیر است.

عباس زارع افزود:  اطلاع رسانی درست در راه مبارزه و قطع شیوع ویروس کرونا، امری  است که رسانه‌های استان به خوبی توانسته‌اند در این راستا انجام دهند.

وی با سپاس از  اهالی رسانه‌های استان مازندران، افزود: همراه با جامعه رسانه، هنرمندان و فرهیختگان و کنشگران فضاى مجازى استان نیز  با راه‌اندازی پویش‌های مردمی توانسته‌اند گام‌های مثبتی را برای مبارزه با این ویروس بردارند که از همه این عزیزان سپاسگزاریم. زارع از رسانه‌های خواست همچنان با آگاهی رسانی درست و بهنگام در مورد طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، تا پایان این طرح تلاش کنند.

توزیع 5000 ماسک و محلول ضدعفونی در ناوگان حمل و نقل درون شهری ساری

سازمان حمل و نقل بار و مسافر با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری اقدام به توزیع پنج هزار ماسک و محلول ضدعفونی در ناوگان حمل و نقل درون شهری کرد.

سید سعید حسینی افزود: پنج هزار محلول و ماسک بهداشتی به تمامی ناوگان حمل و نقل درون شهری در شهر ساری با همکاری سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری توزیع شد. برنامه انجام عملیات ضدعفونی و توزیع اقلام بهداشتی برای تمامی سه هزار و شش دستگاه تاکسی‌ و 60 دستگاه اتوبوس و مینی بوس نیز انجام شده که همه آن‌ها موظف به رعایت اصول بهداشتی به صورت مداوم هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ناوگان حمل و نقل شهری، وظیفه جابجایی مسافران را به صورت مداوم برعهده دارد، در تلاشیم تا با انجام اقدام‌های لازم از شیوع بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم.

اختصاص 700 هزار ماسک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان مازندران

در راستای ایفای مسئولیتهای اجتماعی، تعداد 700 هزار ماسک از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مازندران اختصاص یافته است.

حسینقلی قوانلو افزود: پس از شیوع ویروس کرونا و با توجه به کمبود برخی اقلام بهداشتی نظیر ماسک در کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت مبادرت به واردات برخی از این اقلام به کشور کرده است.

وی واردات ماسک به کشور را تاکنون حدود 11 میلیون عدد اعلام کرد و افزود: با توجه به رایزنیها و هماهنگیهایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت  مازندران با وزارتخانه داشته موفق به اختصاص سهمیه 550 هزار ماسک سه لایه و 150 هزار عدد ماسک N95 برای استان شده ایم.

وی گفت: این تعداد سهمیه مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل بوده که 400 هزار ماسک سه لایه و 88750 عدد ماسک N95  سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بصورت کامل جذب و مقرر شد تا یکی دو روز آینده سهمیه باقیمانده دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز وارد استان شود.

قوانلو یادآور شد: این سهمیه که اهدایی وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدافعان سلامت استان بوده جهت استفاده کادر پزشکی و درمانی، درمانگاهها و بیمارستانهای استان است تا  بتوانیم قدردان گوشه ای از زحمات ایثارگران حوزه سلامت و بهداشت و درمان استان باشیم .

تامین آب شرب بهداشتی سالم برای مردم استان

مدیرعامل آب و فاضلاب استان مازندران نیز با اشاره به راه اندازی پویش بی وقفه در کنار  شما ، گفت: مجموعه کارکنان آب و فاضلاب استان بی وقفه در کنار هموطنان و هم استانیها قرار دارند تا بتوانند ضمن تامین آب شرب بهداشتی و تعامل و همکاری با یکدیگر ویروس کرونا را شکست دهند.

مجید عبدالهی با بیان اینکه یکی از الزامات غلبه بر ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی و شستن مستمر دستها است، افزود: همکاران ما همچون سالهای گذشته بی وقفه و شبانه روز درحال خدمت رسانی به مردم هستند و امسال با توجه به شرایط بحرانی و فراگیری کرونا ویروس، این تلاشها چندین برابر شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای این شرکت تلاش میکنند آب کافی و بهداشتی در اختیار مشترکان قرار گیرد تا از نظر بهداشتی دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل آبفای مازندران، با اشاره به آماده باش نیروهای عملیاتی و فنی در این شرایط بحرانی برای تامین به موقع آب شرب ادامه داد: از مشترکین عزیر انتظار می رود برای قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا در خانه های خود بمانند و از مراجعه حضوری به امورات و ستاد خودداری نمایند.

استمرار ضد عفونی معابر و خیابان‌های شهر ساری

علی دومیرکلائی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری نیز از ضدعفونی مستمر معابر و اماکن عمومی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: به دستور عباس رجبی شهردار ساری پنجمین مرحله از ضدعفونی سطح شهر در سال جدید اجرایی  شد.

وی افزود: به منظور پیشگیری و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان آتش نشانی ساری با از تمام ظرفیتها و نیروی انسانی در سم پاشی و ضدعفونی شهر استفاده میکند.

دومیرکلایی با اشاره به اینکه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی سطح شهر تا ریشهکنی کامل ویروس کرونا ادامه خواهد داشت، افزود: شهروندان با رعایت نکات و توصیه‌های بهداشتی و نیز عدم خروج غیر ضرور از منازل جهت پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا همکاری کنند.

دومیرکلائی تصریح کرد :سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری در سال گذشته بیش از بیست و پنج مرحله و در سال جدید نیز در 5 مرحله اقدام به ضدعفونی و سم پاشی سطح شهر ساری کرده است.

انتهای پیام/ 681/ ع

R41358/P1494/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا ناوگان حمل و نقل مقابله با کرونا ویروس کرونا ضدعفونی معابر شهرداری ساری معدن و تجارت وزارت صنعت قطع زنجیره هزار ماسک درصد کاهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  

به گزارش خبرنگار مهر، بهادر اسدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آمار اعلامی سازمان ثبت احوال استان، در سال ۱۴۰۲ طلاق با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه بوده و از ۵ هزار و ۳۱۰ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۵ هزار و ۲۰۵ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: افزایش طلاق در جامعه آسیب‌های دیگری از جمله فقر، بیکاری، اعتیاد و گسستگی خانواده و آسیب‌های ناشی از فرزندان طلاق را به همراه دارد.

وی گفت: با افتتاح ۱۷ مرکز مشاوره خانواده دادگستری استان در سال گذشته و توسعه کمی و کیفی این مراکز در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های در معرض طلاق، شاهد کاهش ۲ درصدی طلاق در استان کردستان بوده‌ایم.

اسدی افزود: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی همچنین از بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد کلیه مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضائی این استان خبر داد و گفت: با ارجاع متقاضیان دعاوی خانواده به مراکز مشاوره برای دریافت خدمات مشاوره و مددکاری و تلاش در جهت افزایش حداکثری صلح و سازش در بین زوجین، این مراکز در جلوگیری از فروپاشی خانواده و تحکیم بنیان آن می‌توانند مهمترین نقش را داشته باشند.

اسدی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهادهای متولی بتوانیم شاهد ادامه این روند کاهشی طلاق در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 6087473

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • آغاز فصل نوغانداری در مازندران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • آغاز توزیع تخم نوغان در مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳/ فعالیت ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس در سراسر کشور در ایام نوروز