Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، گفت: بیش از ۶۱ میلیون نفر در سامانه وزارت بهداشت، غربالگری بیماری کرونا شده اند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزازی دانشجو، بابک فرخی، در گفتگوی ویژه خبری که شب گذشته روی آنتن شبکه دو سیما رفت، با عنوان این مطلب که بیش از ۶۱ میلیون نفر در سامانه‌ای که وزارت بهداشت آن را ایجاد کرده است غربالگری بیماری کرونا شده اند، افزود: از این تعداد بیش از ۵۰ میلیون نفر در ۳۹ هزار واحد ارائه دهنده خدمت به وسیله ۱۶۱ هزار کاربر طرح غربالگری را انجام داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بیش از ۱۰ میلیون نفر نیز در خودارزیابی با مراجعه به این سامانه به سوالات پاسخ داده اند.

فرخی افزود: سوالات در این سامانه به صورت الگوریتمی بوده و سوال نخست درباره علائم بیماری است. دیگر سوال‌ها درباره تماس با افراد مشکوک، نقص سیستم ایمنی و بیماری‌های زمینه‌ای است.

وی گفت: پس از مشخص شدن افراد واجد پیگیری درباره آن‌ها پیگیری عادی یا فوری انجام می‌شود که در پیگیری فوری نیرو‌های درمانی کمتر از ۲۴ ساعت سراغ فرد مبتلا می‌روند.

معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، گفت: اکنون بر اساس طرح غربالگری بیش از دو میلیون نفر واجد پیگیری هستند که با آن‌ها تماس گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: مردم به شماره تلفن ۴۰۳۰ برای پاسخ دادن به سوالات درباره بیماری کرونا پاسخ دهند.

فرخی افزود: ۷۰ درصد کسانی که در سامانه غربالگری ثبت نام کرده و به مراکز درمانی ارجاع شده اند، مشکلی نداشته اند.

معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، گفت: از این تعداد، ۲۴.۵ درصد به مراقبت در منزل نیاز داشتند و مشکوک هستند که اگر علامت‌های جدیدی داشتند دوباره به آن‌ها مراجعه می‌شود.

فرخی ادامه داد: سامانه پرقدرتی در حوزه بهداشت همه اطلاعات خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت، پایگاه‌های سلامت و…، را رصد و ثبت می‌کند.

وی افزود: در حوزه روستا‌ها پوشش ما صد درصد است، اما در حوزه شهر‌ها بیش از ۸۵ درصد پوشش وجود دارد.

فرخی گفت: در شهر تهران از ۱۵ میلیون جمعیت ساکن آن ۱۰ میلیون نفر پرونده بهداشتی دارند و ۵ میلیون نفر به ویژه در مناطق شمال شهر بدون پرونده هستند. در عین حال، در جنوب تهران پوشش ما بسیار خوب است.

وی افزود: ۱۸ هزار خانه بهداشتی و دو هزار و ۷۵۳ مرکز خدمات جامع سلامت داریم و به ازای هر ۴ هزار نفر یک پزشک که در مجموع ۶ هزار و ۸۵۲ پزشک خانواده را شامل می‌شود که در این مراکز حضور دارند.

معاون مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، گفت: دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در گروه‌های مراقبتی، سالم سازی محیط، ادارات و سازمان‌ها و کمپین ورودی و خروجی شهر‌ها تعریف شده است.

فرخی افزود: ۴۳ هزار گروه بسیجی داوطلب در بخش مراقبت و سلامت فعال هستند و سالم سازی محیط را نیز بسیج به عهده گرفته است.

وی ادامه داد: با آغاز کار ادارات از طریق بسیج ادارات در ورودی سازمان‌ها، هم مراجعین و هم کارمندان غربالگری می‌شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا وزارت بهداشت میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حسین خلج دانش آموخته دانشگاه استنفورد آمریکا و مجری طرح گفت: در سال‌های اخیر و با توجه به افزایش حجم اطلاعات در شبکه‌های مخابراتی به‌کارگیری بهینه و هوشمند ساختارهای نوین بیش از پیش مورد نیاز است. بر همین اساس عملاً هیچ شبکه مخابراتی را نمی‌توان یافت که بتواند بدون به‌کارگیری از این ساختارها به‌صورت کارا سرویس ارائه کند.

وی افزود: در این طرح، یک کانال چند کاربره در نظر گرفته می‌شود که در آن قابلیت همکاری میان گره‌های شبکه وجود دارد. این شبکه از طریق یک شبکه وسیع‌تر به ساختار مرکزی شبکه متصل می‌شود. همچنین در این شبکه‌ها مشخصات بده بستان میان نرخ ارسال در کانال و بار ارتباطی در شبکه پشتیبان ارائه می‌شود.

خلج ادامه داد: بل روش‌های متمرکز برای انجام همکاری، تمامی اطلاعات در یک گره تجمیع شده و گره مذکور به پردازش کل داده‌ها می‌پردازد. علاوه بر موارد گفته شده، کنترل از طریق این شبکه‌ها هم از اهمیت خاصی به‌خصوص در شبکه‌های نسل پنجم برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این طرح به بررسی ساختارهای نوین به‌کارگیری شبکه‌های این حوزه پرداختیم. کاربردهای این حوزه به‌صورت زیربنایی، هم ساختارهای ابری موبایل و هم ساختارهای سلولی را که در نسل‌های ۵ و مابعد آن مطرح می‌شوند، شامل می‌شود.

مجری طرح خاطر نشان کرد: با گذر شبکه‌های مخابراتی از ساختارهای سنتی به ساختارهای نوین که بر اساس قابلیت‌های انعطاف‌پذیری طراحی می‌شوند، نیاز به شناخت عمیق‌تر این شبکه‌ها اهمیت ویژه‌ای یافته است و به‌ عنوان دو نمونه اصلی این نیاز حیاتی می‌توان به شبکه‌های موبایل نسل پنجم و شبکه‌های زیرساخت اشاره کرد.

طرح پژوهشی «مدیریت و کنترل توزیع شده بر روی شبکه‌های مخابراتی» با هدف بهینه‌سازی انرژی و بهبود کارکرد دستگاه‌های الکترونیکی و مخابراتی با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شد.

کد خبر 6087532 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مرکز متخلف خدمات زیبایی در خرمشهر مهروموم شد
  • معاون رییسی: دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • دیدگاه دولت به تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نزدیک‌تر است یا شنبه ها؟ | پاسخ معاون رئیسی
  • مهر و موم مرکز غیرمجاز ارائه خدمات زیبایی در خرمشهر
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • پلمب مطب یک دندانپزشک قلابی در بروجرد
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان