Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از پیشنهادات نمایندگان برای حمایت از اقشار ضعیف در شرایط شیوع بیماری کرونا خبر داد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه بسیاری از مشاغل و تولیدکنندگان به دلیل شیوع کرونا متحمل ضرر شده و دهک‌های پایین جامعه نیز با تعطیلی کار خود تحت فشار هستند، گفت: ضروریست تا دولت، مجلس و سایر نهادها هر یک در حیطه فعالیت خود و با همکاری یکدیگر اقداماتی انجام دهند تا ضرر کسب و کارهای آسیب‌دیده جبران و اقشار ضعیف جامعه در شرایط فعلی فشار کمتری را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به جلسه مجازی اخیر قوه‌مقننه، اظهار داشت: در این جلسه برخی از نمایندگان برای کمک به دهک‌های ضعیف جامعه از جمله تحت پوششین کمیته امداد و بهزیستی که به دلیل شیوع کرونا در شرایط مطلوبی نیستند، پیشنهاداتی مطرح کردند که در این جلسه درباره آنها بحث و تبادل نظر شد.

هشدار کمیته انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا به مسافران نوروزیدرخواست از رئیس شورای سلامت صداوسیما/ تأکید بر ضرورت پخش برنامه‌های آموزشی برای مقابله با کروناجزئیات سومین جلسه مجازی مجلس؛ از پیشنهاد برای حمایت از کادر درمانی تا وام 5میلیارددلاری برای مقابله با کرونا

عضو هیئت‌رئیسه مجلس در توضیح پیشنهادات نمایندگان، گفت: یکی از پیشنهادات، پیش‌پرداخت چند ماهه یارانه به مردم به ویژه تحت پوششین کمیته امداد و بهزیستی بود، یعنی دولت یارانه چند ماه آینده را در اختیار اقشار یارانه‌بگیر قرار دهد تا این اقشار که در شرایط فعلی نیاز به همراهی بیشتر دارند، از این مبلغ استفاده کنند.

رنجبرزاده ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادات نمایندگان این بود که کمک‌های خیریهای که از طرف نهادهای مردمی صرف امور مختلف می‌شود، در شرایط فعلی که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مشاغل اقشار ضعیف مانند کارگران روز‌مزد تحت فشار هستند، سازوکاری فراهم شود تا این مبالغ ساماندهی شود و به دست آنها برسد.

وی با تأکید بر اینکه پیشنهادات مذکور برای اجرایی شدن نیاز به بررسی و ارزیابی کارشناسی دارد، تصریح کرد: در جلسه بعدی مجلس که قرار است در روز(سه‌شنبه 19 فروردین) به صورت غیرمجازی برگزار شود، پیشنهادات مطروحه با حضور میهمان جلسه (رئیس  سازمان برنامه و بودجه) چکش‌کاری و درباره امکان اجرایی شدن آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اکبر رنجبرزاده نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اکبر رنجبرزاده نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس ویروس کرونا هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اکبر رنجبرزاده نمایندگان مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس هیئت رئیسه مجلس اقشار ضعیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی

سمیه رفیعی گفت: وضعیت شاخص عملکرد محیط زیست کشور نشان دهنده افت ۶۶ رتبه‌ای از رتبه ۶۷ به ۱۳۳ از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ است. بررسی مقایسه‌ای شاخص‌های کشور نشان می‌دهد که ایران در بسیاری از شاخص‌های جدید تعریف شده همچون شاخص قرارگرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن، قرارگرفتن در معرض دی اکسید گوگرد، قرارگرفتن در معرض مونو اکسید کربن و شاخص انتشار گازهای گلخانه‌ای پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۵۰ رتبه و نمره بسیار ضعیفی کسب کرده است.

رفیعی بیان کرد:بر اساس گزارش بانک جهانی میزان کل تولید پسماند عادی در جهان در سال ۲۰۱۶ برابر با ۰۲/۲ میلیارد تن بوده که پیش بینی می شود تا ۲۰۵۰ به ۴۰/۳ میلیارد تن برسد. از این میزان پسماند عادی، نزدیک به ۲۱ میلیون تن هر سال در ایران تولید می شود.هر پسماندی که تولید شود دیگر از بین نمی رود؛ فقط بسته به نوع مدیریت می‌تواند به صورت تبدیل به مواد دیگر، انرژی و یا در بدترین حالت در زمین دفن شود. بر اساس گزارش بانک جهانی در سطح دنیا ۶/۶۹ درصد پسماندها دفن و بقیه به مواد دیگر و یا انرژی تبدیل می‌شوند.

او تصریح کرد:گزارش‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور نشان می‌دهد که نرخ تفکیک پسماندها در مبدأ در کشور نزدیک به ۱۰ درصد است، این بدان معناست که در صورت عدم بهره‌مندی از مشارکت مردمی عملاً امکان استقرار اقتصاد چرخشی در کشور و دستیابی به مزایای آن غیرممکن خواهد بود. براساس یک برآورد صورت گرفته توسط اتحادیه صنایع بازیافت ایران، ارزش هشت قلم پسماند بازیافتی شهری در ایران ۳.۵ میلیارد دلار برآورد شده است. علاوه بر این ارزش‌افزوده از تکمیل زنجیره بازیافت پسماندهای صنعتی و کشاورزی در ایران ۱۰ میلیارد دلار برآورد شده است که به معنای اشتغال پایدار ۱.۲۶۰.۰۰۰ نفری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • پس لرزه برگزاری جلسه مجلس و دولت در دفتر قالیباف نه صحن مجلس
  • رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد؛ نمره ضعیف کشور در برخی شاخص های محیط زیستی
  • منابع و مصارف هدفمندی در بودجه ۱۴۰۳/ پیشنهاد پرداخت یارانه تشویقی کالابرگ الکترونیکی
  • کالابرگ اردیبهشت ماه کی واریز می‌شود؟
  • بررسی کمبود و گرانی دارو در مجلس/اسامی متاخران جلسه