Web Analytics Made Easy - Statcounter

در کشفی جدید محققان برای درک بهتر مغز، از شباهت‌های بین فعالیت مغز زنبور‌های عسل و مغز انسان استفاده کردند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، در مطالعات صورت گرفته، محققان نشان دادند که نوسانات آلفا در زنبور‌ها (فعالیت‌های موج مانند الکتریکی که مغز ایجاد تولید می‌کند) دارای ویژگی‌های مشابهی در مغز انسان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پائول سوزیکا، مدرس جانورشناسی در دانشگاه اتاگو می‌گوید: «از آنجا که نوسانات آلفا با عملکرد‌های مغزی مانند توجه، حافظه و آگاهی همراه است، ممکن است مغز زنبور عسل راه‌های جدیدی را برای درک نحوه عملکرد مغز ما پیش رو بگذارد.»
او افزود: «از نظر منطقی آزمایش بر روی انسان‌ها گران، دشوار و وقت‌گیر است. علاوه بر این ضبط عملکرد هر نورون در مغز انسان امکان‌پذیر نیست. با مطالعه مغز زنبور‌ها می‌توانیم بر این محدودیت‌ها غلبه کنیم و در نهایت ممکن است مغز انسان را حتی درمان کنیم.»
سوزیکا، که با دکتر Tzvetan Popov از دانشگاه هایدلبرگ آلمان همکاری کرده است، قصد دارد تا بررسی این تحقیق اساسی را در دانشگاه اوتاگو گسترش دهد. این مطالعه شامل زنبور‌های عسل معمولی از کندو‌های فضای باز بود. در آزمایشگاه، آن‌ها با رایحه‌ها تحریک شدند و فعالیت مغزیشان با الکترود‌های میکروسکوپی ثبت شد.
سوزیکا ادامه داد: دیدن اینکه چگونه زنبور‌ها می‌توانند بو‌ها را با غذاها، همانند مغز انسان مرتبط کنند، جالب است. کاری که اکنون می‌خواهیم انجام دهیم بررسی این است که چگونه این نوسانات آلفا در موقعیت‌های مختلف تغییر می‌کند. به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب، علاقه مندم بدانم که چگونه نوسانات آلفای زنبور‌ها در طول رفتار‌های طبیعی تغییر می‌کند، به عنوان مثال وقتی زنبور عسل تغذیه می‌کند یا می‌خوابد. "  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مغز انسان زنبور مغز انسان زنبور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ در رقابت‌های دو‌ومیدانی جوانان قهرمانی آسیا و در دور مقدماتی ماده ۸۰۰متر محمد حسام مظفری نماینده کشورمان موفق شد با ثبت زمان ۱:۵۲.۷۲ دقیقه ضمن کسب عنوان سوم در گروه خود راهی مرحله نهایی این مسابقات شود.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس راهی اراک شد
  • مظفری راهی مرحله نهایی مسابقات شد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • کشف تعداد ۶۱ کندوی زنبورعسل در راز و جرگلان
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • راه اندازی مرکز نوآوری فرآورده های زنبور عسل درآذربایجان غربی
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • ۱۸۰۰ تن عسل در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد