Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دستور نماینده ولی فقیه در استان مازندران، قرارگاه موسی بن جعفر (ع) به منظور دفن اموات کرونایی تشکیل شد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مازندران، با توجه به اهمیت دفن بیماران کرونایی در مازندران، قرارگاهی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان مازندران تحت عنوان قرارگاه موسی بن جعفر (ع) در سپاه کربلای مازندران تشکیل شد تا با موازین شرعی و همانند سایر متوفیان، دفن متوفیان کرونایی در استان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله محمد باقر محمدی لائینی،  در نشست این قرارگاه با اشاره به اینکه  وظیفه اصلی تدفین شرعی اموات کرونایی برعهده امامان جمعه است، اظهار داشت: قرارگاه موسی بن جعفر(ع) با ریاست حجت الاسلام انتظاری و معاونت حجت الاسلام ترابی نسب و فلاح در امر عملیاتی و سازماندهی تشکیل شد و سپاه پاسداران هم تمام قد برای تامین تجهیزات مورد نیاز پای کار آمده است.

گزارش ویدئویی تسنیم| تلاش جهادی قرارگاه پدافند زیستی سپاه برای شکست کرونا / ‌راه اندازی ‌خط تولید ‌محلول ضدعفونیرزمایش دفاع بیولوژیک شهدای مدافع سلامت سپاه در فرودگاه گرگان+تصاویرعیادت فرمانده سپاه اصفهان از بیماران کرونایی در بیمارستان آیت‌الله صدوقی سپاه + فیلمتقدیر استاندار مرکزی از عملکرد سپاه روح‌الله در مقابله با شیوع بیماری کرونا

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با اشاره به اینکه ما سر سفره مجاهدت‌ها و تلاش‌های نیروهای مسلح بویژه سپاه هستیم، افزود: وقتی جامعه دچار مشکل و بحران می‌شود باید دنبال این باشیم که این مشکل از کجا نشأت گرفته و کلید اصلی حل مشکلات کجا است.

امام جمعه ساری با اشاره به تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر(ع) جهت تدفین اموات کرونایی بیان کرد:‌ باید در شرایط بحرانی احکام و دستورات را اجرا کنیم که این خواسته متعال است.

لائینی، احکام و دستورات اسلام درشرایط بحرانی را در دوبخش برشمرد و گفت:‌ بخش اول مربوط به افراد زنده است که مرتبط با ستاد ملی مبارزه با کرونا در سطح ملی، استانی وشهرستانی بوده که تا امروز فعالیت‌های خوبی داشتند و زحمات زیادی کشیدند و بخش دوم مربوط به متوفیان است.

خطیب جمعه ساری با اشاره به احکامی که مربوط به اموات می‌شود افزود:‌ این بخش مربوط به ائمه جمعه و حوزوی‌ها می‌شود که باید در بخش تدفین اموات همه احکام را از جمله غسل،کفن،هنوط و نماز اجرا کنند.

وی از ائمه جمعه در سراسر استان مازندران و طلاب و علمای دینی خواست تا برای اجرای حکم خدا در تدفین اموات مومنین کار جهادی کنند تا در این امر کوتاهی صورت نگیرد و مورد مواخذه در روز قیامت نباشند.

شهدای عرصه سلامت سند گویای خدمت به مردم 

امام جمعه رامسر نیز در همین زمینه با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با کرونا هستند، گفت: شهدای عرصه سلامت سند گویای خدمت به مردم در شرایط بحرانی هستند.

حجت الاسلام حسین تقی‌پور در رزمایش زیستی، بهداشتی و درمانی قرارگاه سازندگی شهید حاج قاسم سلیمانی رامسر گفت: پزشکان و پرستاران در خط مقدم مقابله با کرونا بوده و شهدای عرصه سلامت سند گویای خدمت به مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه در بزنگاه‌های دشوار تاریخی عیار انسانها شناخته می‌شود، افزود: عده‌ای درون دنیاپرستی و دنیاخواهی غرق شده‌اند و عده‌ای دیگر جوهره جوانمردی و مروتشان عیان شد.

امام جمعه رامسر با تصریح بر اینکه کرونا ویروس پیامدهای منفی داشت، ادامه داد: کسب و کار ملت را در ایام عید و شادمانی مردم بویژه عزیزانی که در وضعیت مناسب نبود و کار و شغل روزمره داشتند تحت تاثیر شدید قرار داد که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

تقی پور با ابزار تاسف از اینکه  در این ایام سخت، برخی جوهره دنیاخواهی شان را نشان دادند و اقلام حیاتی مورد نیاز مردم را احتکار و یا به قیمت گزاف فروختند؛ اضافه کرد:‌ مردم ولایت مدار و شهید پرور شهرستان رامسر با همراهی خیران، بسیجیان، طلاب و دانشجویان، روحانیون و مسئولان انصافا خوب عمل کردند و ما منکر نواقص احتمالی نیستیم اما تلاش شبانه روزی مسئولان شهرستان برایمان مشهود است.

تجربه دوران بحران کرونا فرصتی برای ساختن آینده‌ای بهتر 

فرماندار رامسر  نیز در این رزمایش گفت: تجربه دوران بحران کرونا فرصتی برای ساختن آینده‌ای بهتر است چون می‌توانیم خودمان را تقویت کنیم و کمبودها را جبران کنیم.

محمد آزاد افزود: با کمک مردم، خیران، تشکل‌های مردم نهاد و مذهبی، بسیج و مسولان توانستیم این تهدید را به هنر نوعدوستی و خدمت تبدیل کنیم.

آزاد با اشاره به اینکه جهان دوران سختی را متحمل شده است، افزود:‌ یقینا با همراهی‌های مردمی و طرح خوب فاصله‌گذاری اجتماعی که تیر خلاصی در قطع زنجیره انسانی انتقال ویروس منحوس کرونا بوده، عبور خواهیم کرد و از این تجربه بزرگ به عنوان یک فرصت پیش رو برای ساختن آینده‌ای بهتر استفاده می‌کنیم.

فرماندار رامسر با بیان اینکه  یقینا مردم ما در کنار دغدغه‌های سلامت و درمان، نگرانی‌های اقتصادی دارند، ادامه داد: با حمایت حاکمیت، دولت و همه نهادها براساس دستورالعمل‌های ملی و استانی، یاری رسان مردم هستیم.

تولید 80 هزار ماسک و هزار لباس بیمارستانی توسط سپاه رامسر

حمیدرضا مبشری، رئیس شبکه بهداشت و درمان رامسر  نیز از کارگاه مرکزی تولید ماسک و لباس بیمارستانی که از سوی گروه‌های جهادی ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در یک ماه گذشته توانسته هزاران ماسک و البسه را تولید کند بازدید و از این اقدام جهادی و اثرگذار تقدیر کرد.

سرهنگ محمدرضا خمسیه، فرمانده سپاه شهرستان  رامسر نیز از تولید 80 هزار ماسک، هزار لباس بیمارستانی و گان،  هزار کلاه و 500 آستین برای کادر بهداشتی درمانی و 300 روبالشتی برای تخت‌های بیمارستان رامسر تاکنون توسط بسیج جامعه زنان و گروه‌های جهادی داوطلب خواهران و برادران و همچنین تداوم این تولیدات خبر داد.

انتهای پیام/ 681/ی

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان مازندران اموات کرونایی تشکیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است و این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

ابوطالب شفقت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، افزود: این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس جمهور قرار گرفت و طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ و خم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه و بودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تامین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

شفقت افزود: برای تامین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده که می‌تواند به ‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تاکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تامین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود