Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@19:44:36 GMT

سهمیه ۲۱ نانوایی متخلف در قم قطع شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۴۰۳۷

سهمیه ۲۱ نانوایی متخلف در قم قطع شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، نرگس جعفری روز دوشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم در راستای گندزدایی از نقاط مختلف استان قم اظهار کرد: با مشارکت خیرین ۵۰ تن هیپو کلریت سدیم،  هزار و ۷۰۰ لیتر پروکسان،۳۰۰ کیلو ویرکن اس، ۵۰۰ لیتر الکل و هشت تن دی اکسید کلر برای گندزدایی تهیه‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: پنج دستگاه ترمال فاگر میکرونی، پنج هزار ماسک، ۵۱ هزار جفت دستکش و پنج هزار لباس حفاظتی نیز با مشارکت خیرین و نیکوکاران تهیه شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۹۳ هزار مترمربع گندزدایی اماکن عمومی مانند مساجد و اماکن متبرک و ۶۷ میلیون مترمربع گندزدایی خیابان‌ها، کلیه معابر، پارک‌ها و فضای سبز انجام‌شده است.

وی با اشاره به این‌که ۴۰۰ فضای سبز و پارک شهری گندزدایی شده است، تصریح کرد: در این عملیات ۶۰ دستگاه ماشین‌آلات موتوری و ۱۰۰ پمپ سم‌پاش به کار گرفته شد.

جعفری از گندزدایی ۱۸۸ هزار مترمربع در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌ها یاد کرد و گفت: ۴ هزار مترمربع بازارچه‌ها و مراکز خرید و ۷۰ جایگاه سوخت روزی دو بار گندزدایی شده است که این روند به دلیل میزان بالای آلودگی جایگاه‌های سوخت به‌صورت مستمر در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ۵۳ هزار مترمربع در بیمارستان‌ها، ۳۵۰ هزار مترمربع از منازل متوفیان و بیماران کرونا، ۱۹ هزار مترمربع از ادارات و سازمان‌ها، کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و ۳۱۵ دستگاه آمبولانس‌ گندزدایی شده است.

شناسایی و توقف فعالیت یک هزار و ۳۵۳ شاغل مشکوک به کرونا در قم

مدیر گروه بهداشت محیط و سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین از انجام چهار هزار و ۴۵۳ مورد بازرسی برای پیشگیری از کرونا در میان شاغلین یاد کرد و گفت: تاکنون به ۵۸ هزار و ۵۲۲ مورد شاغل آموزش‌های مورد نیاز برای پیشگیری از کرونا ارائه‌شده است.

وی بابیان این‌که تاکنون ۶۷۶ مورد بازرسی از بیمارستان‌ها مراکز بهداشتی درمانی انجام‌شده است، اظهار کرد: ۸۸۰ نفر از افراد شاغل که با ریسک بالای ابتلا به کووید ۱۹ روبرو بوده شناسایی و فعالیت آن‌ها محدودشده است.

جعفری گفت: یک هزار و ۳۵۳ نفر شاغل دارای علائم نیز در واحدهای کاری شناسایی و از ادامه کار آن‌ها جلوگیری و به مراکز بهداشتی درمانی ارجاع شده‌اند.

وی با اشاره به شناسایی ۳۲ مورد از شاغلان مبتلابه بیماری کووید ۱۹ در محیط‌های کاری عنوان کرد: آموزش‌های موردنیاز به اطرافیان این افراد ارائه و نمونه‌گیری از همکاران آن‌ها گرفته‌شده است.

۲۰ هزار بازرسی بهداشتی از مشاغل مختلف در قم

جعفری، نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشت محیط مرکز بهداشت قم را مورداشاره قرار داد و گفت: هشت هزار و ۹۳۱ مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی فعال و همچنین ۱۰ هزار و ۹۲۴ مورد نظارت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی غیرفعال به دلیل کرونا انجام‌شده است.

وی از صدور ۱۰ اخطاریه برای صنوف متخلف خبر داد و گفت: ۱۹۰ نفر از داوطلبان بسیجی برای آموزش عموم اصناف، ۱۰۰ نفر از بسیجیان محلات و مساجد و ۵۰ نفر از داوطلبان متقاضی برقراری موکب سلامت آموزش‌های بهداشتی و درمانی را سپری کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، بنابر اعلام وزارت بهداشت از ظهر دیروز تا امروز ۱۰ فروردین۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی‌شده براثر این بیماری به ۳۸۳۰۹ مورد رسید.

بر اساس این گزارش متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ تن رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم هزار مترمربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقانی سانیج پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، نامگذاری یکی از روزهای کشور به نام روز ملی گندم و نان در تقویم ملی را ضرورت تشکیل این جلسه دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف این نامگذاری باید دریابیم که چگونه این مؤسسه می‌تواند اثربخش باشد.

وی مطرح کرد: توسعه سطح زیر کشت و توسعه گندم یکی از نگاه‌های موجود است اما مسائل فنی و مهندسی که به بهره وری چرخه تولید نان تا سر سفره مردم کمک می‌کند، موضوع مهم دیگری به شمار می‌رود که نیازمند توجه بیشتر کشور است. با توجه به مسائل تولید غذا در کشور، برداشت این است که گندم و نان از نظر اهمیت رقیبی برای نفت محسوب می‌شوند و به همان میزان حائز اهمیت هستند.

دهقانی با بیان اینکه برخی کشورهای پیشرو در تولید گندم، این محصول را یک قدرت سبز می‌دانند و می‌توانند با تولید گندم و نان برخی مسائل تحریمی را در مقیاس دنیا مدیریت کنند، بر اهمیت خوداتکایی و خودکفایی در تولید گندم تاکید و اظهار کرد: در کشورهایی مانند ایران که نان قوت اصلی است، برای تحقق خودکفایی و بهره وری باید به زنجیره تولید تا مصرف نگاه علمی داشته باشیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با تاکید بر اینکه منابع ما برای تولید نان در کشور محدود است، بنابراین باید حداکثر بهره وری را از منابع موجود برای تولید داشته باشیم، بیان کرد: این مؤسسه از پنج بخش پژوهشی تشکیل شده که تقریباً چهار بخش می‌توانند در زمینه تولید گندم و نان مؤثر باشند که بخش‌های تحقیقات آبیاری زهکشی و تحقیقات ماشین‌های کشاورزی از این جمله هستند.

افزایش ۵۰ درصدی ماندگاری نان با استفاده از آرد کامل

وی تحقیقات هوشمند سازی کشاورزی و صنایع غذایی و فناوری‌های پس از برداشت را دیگر بخش‌های مؤثر در این زمینه دانست و مطرح کرد: امروز برخی یافته‌ها وارد عرصه شده‌اند اما نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و تمرکز بیشتر بر این موضوع به منظور تحقق هدف بهره وری هستیم. از رسانه‌ها درخواست می‌شود برای معرفی این یافته‌ها به کشور و فعالیت دستگاه‌های اجرایی با تمرکز بر دانش و تفکر کمک کنند.

دهقانی با بیان اینکه نه فقط در عرصه تولید بلکه در حوزه سیلوداری و به ویژه نانوایی‌ها باید تمرکز بیشتری بر مساله دانش، پژوهش و آموزش انجام شود، عنوان کرد: این مؤسسه امسال طرحی را تحت عنوان استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح به عنوان یک طرح ملی در کشور آغاز کرده که امیدواریم با توسعه آن شاهد ارتقای کیفیت نان در سفره مردم و کاهش استفاده از مکمل‌ها باشیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با اشاره به اینکه آرد کامل موجب می‌شود به طور متوسط ماندگاری نان ۵۰ درصد افزایش یابد، مطرح کرد: در بخش کشاورزی به این جمع بندی رسیده‌ایم و معتقدیم که زمانی همه فعالیت‌های ما پایدار و اثربخش هستند که با مشارکت مردم انجام شوند، بنابراین مردم را مبنای اقدامات مؤثر در حوزه تولید نان قرار داده‌ایم تا از این طریق افزایش کیفیت آرد و نان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح انتظار داریم همه نانوایی‌ها شبیه هم شوند. درست است که دستیابی به آرد کامل زمانبر است اما با آرد فعلی نیز آنچنان که باید و شاید به تولید نان پرداخته نمی‌شود. به نظر می‌رسد نانوایی‌ها باید آموزش‌های لازم در این زمینه را فراگیرند و دستگاه‌های تولید نان آنها به استانداردهای خاصی مجهز شود تا نان باکیفیت تولید کنند.

ورود به رتبه بندی نانوایی‌ها

دهقانی سانیج با اشاره به اینکه تمرکز این طرح بر نان‌های بربری و لواش است، بیان کرد: برنامه ریزی های لازم در حال انجام است تا این ادبیات در ۱۵ استان کشور جاری و طرح آغاز شود که تاکنون هشت استان بدین منظور اعلام آمادگی کرده‌اند. برخی استانداردهای مربوطه در کشور وجود دارند که سطح آنها باید ارتقا یابد. امید است با همکاری یکدیگر و مشارکت مردم و نانوایی‌ها بتوانیم این استانداردسازی را محقق کنیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی باز مهندسی فرآیندهای زنجیره تولید نان، انتقال دانش و ورود به سیلوها تا نانوایی‌ها را از جمله اهداف مدنظر عنوان و مطرح کرد: برای فعالیت‌های توسعه پایدار پنج شاخص وجود دارد که یکی از آنها این است که دانش پایه و مبنا قرار گیرد تا در عرصه تولید شاهد یکنواختی باشیم. همچنین قصد داریم به رتبه بندی نانوایی‌ها نیز ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه تدوین و تولید محتواهای آموزشی برای رده‌های مختلف نیز در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: مراقب باشیم همه نیروها و توان ما برای داشتن آرد کامل متوقف نشود، باید بتوانیم کیفیت آرد فعلی را نیز در سطح نانوایی‌ها ارتقا دهیم. در این مسیر قصد استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه آرد و نان را نیز داریم تا بتوانیم این فرآیند را همه گیر کنیم و بحث کیفیت آرد و نان طی یکی دو سال در کشور جاری شود.

کد خبر 6080938

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • برخی از نانوایی های گلستان به تولید نان با آرد کامل مجهز می شوند
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • نظارت بر نانوایی‌های شفت تشدید شود
  • بازگشایی یک نانوایی در غزه / 6 ماه پس از جنگ (فیلم)
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • (ویدئو) زنده شدن یک نانوایی در غزه