Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@23:35:09 GMT

آغاز فعالیت سامانه بارشی در 10 شهرستان سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۴۰۵۷

آغاز فعالیت سامانه بارشی در 10 شهرستان سیستان و بلوچستان

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی جدید در شهرستان های خاش، ایرانشهر، مهرستان، سوران، زاهدان، هامون، هیرمند، زابل، دلگان و نیکشهر آغاز شده است.

محمود دیانتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: همانطور که انتظار می رفت فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر دیروز در 10 شهرستان آغاز شد و تا کنون حداقل از 25 نقطه استان گزارش بارندگی دریافت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تا صبح امروز بیشترین بارش دریافتی به ترتیب از ایستگاه های بارانسنجی اسلام آباد زاهدان با 10، تمندان خاش 9.5، سنیب خاش 9، ترشاب خاش 7.8، کوشه 6.5 و حاجی آباد شورو زاهدان و کهنوک خاش 5 میلی متر بوده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی اوج فعالیت این سامانه بارشی امروز است و انتظار می رود بیشینه بارش ها در بخش هایی از استان به بیش از 50 میلی متر برسد.

دیانتی گفت: هم اکنون بارش باران در شهرستان های زابل، زاهدان، خاش و نصرت آباد در حال باریدن است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هواشناسی سامانه بارشی زاهدان سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با آغاز فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته، بارش‌هایی را در نقاط مختلف استان داشته ایم که این بارش‌ها در مناطق جنوبی استان بیشتر بود به گونه‌ای که تا ظهر امروز شهرستان‌های جم و دیر بین ۲۵ تا ۳۰ میلی متر بارش داشته اند.

بهادری افزود: هم اکنون این هسته سامانه بارشی در بخش هایی، چون عسلویه و دیر فعال است و انتظار می‌رود هرچه به اواخر امروز نزدیک می‌شویم فعالیت سامانه در مناطق جنوبی مشهودتر می‌شود و میزان بارش افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در سایر قسمت‌های استان هم بارش‌هایی گزارش شده، اما به نسبت مناطق جنوبی کمتر بوده که انتظار داریم فعالیت سامانه بارشی امروز هم ادامه داشته باشد، اما از فردا به تدریج با خروج سامانه بارشی وضعیت جوی و دریایی نسبتا آرامی را در استان خواهیم داشت.

بهادری بیان کرد: امروز با توجه به وزش باد شدید دریا هم مواج خواهد بود و از فردا چهارشنبه با فروکش کردن جهت جریانات جوی انتظار داریم شرایط دریایی تا حدودی آرام‌تر شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی تا پیش از ظهر امروز در استان
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • غیرحضوری شدن فعالیت آموزشی مدارس شیفت عصر سراوان و زاهدان
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • جم و دیر؛ رکورد دار بارش‌های جوی
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | شدت بارش در این استانها