Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@08:16:11 GMT

ضرورت توجه به سلامت روان در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۴۱۰۵

ضرورت توجه به سلامت روان در روزهای کرونایی

ایسنا/زنجان رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر بر ضرورت توجه به موضوع سلامت روان در روزهای کرونایی تاکید کرد.

کوروش شعبانی صبح امروز (۱۱ فروردین) در جلسه مدیریت کرونا ویروس شهر هیدج، تاکید کرد: ما به خاطر سلامتی و حفظ جان هم‌وطنان، کرونا را کاملا جدی گرفته‌ایم.

وی با تاکید بر این‌که بیش از دو ماه است که کادر بهداشت و درمان تعطیلات ندارند و با همه توان و ظرفیت در سخت‌ترین شرایط ممکن خدمت می‌کنند، ادامه داد: متاسفانه این بیماری واکسن و دارویی برای درمان ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این‌ مسئول با بیان این مطلب که این بیماری پیر و جوان نمی‌شناسد، بیان کرد: اگر چه مرگ و میر جوان‌ها به واسطه این بیماری کم است اما می‌توانند ناقل بیماری به بزرگ‌ترها باشند.

وی با اشاره به سیاست‌های اتخاذ شده در این زمینه، ادامه داد: سیاست دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اقدامات پیشگیرانه، غربال‌گری و شناسایی افراد بیمار و کاهش ابتلا و مدیریت مهار سریع بیماری است تا درمان صرف بیماران.

شعبانی با اشاره به همکاری پویش‌های مردمی طی ماه‌های اخیر برای مبارزه با این ویروس منحوس، یادآور شد: به خاطر وسعت بیماری و کمبود منابع به شدت نیازمند حمایت و مشارکت‌های مردمی و پویش‌های داوطلبانه با محوریت و هدایت علمی نظام سلامت هستیم تا این بیماری را مهار کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با اشاره به همکاری مردم هیدج در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان کرد: هیدج شهری متفاوت از نظر علمی، فرهنگی و اجتماعی در سطح شهرستان و استان است و مردم آن همکاری خوبی در حوزه مهار بیماری کرونا دارند.

وی با اشاره به این‌که باید با شفاف‌سازی و تولید محتوای آموزشی و فرهنگی و اطلاع رسانی پیامدهای مخرب شبکه‌های انتقال ویروس کنترل شود، ادامه داد: آن‌چه در دوران کرونایی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، حفظ سلامت معنوی و بهداشت روان است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت، همراهی و همکاری مردم به زودی کرونا را شکست داده و جشن عید را باشکوه‌تر و پرشور برگزار کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهداشت روانی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون

فرزام بیدارپور در گفتگو با خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب در مورد اقدامات انجام شده حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در طول سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: مهمترین اقدامات انجام شده در سال گذشته، برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بود که با توجه به قرارداد و همکاری  که با بیمه سلامت و بخش خصوصی داشتیم خوشبختانه مورد توجه وزارت بهداشت و بیمه سلامت کشور قرار گرفت و به عنوان یک الگو در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

وی در ادامه به اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون اشاره کرد و گفت: حدود ۷۵۰ هزار نفر از مردم استان کردستان در این پویش مشارکت کردند و غربالگری شدند و همچنین پویش برنامه اچ آی وی در استان کردستان نیز اجرا شد که از مهمترین برنامه ها در سال ۱۴۰۲ بود.

بیدارپور افزود: همچنین سال ۱۴۰۲ در دو نوبت با اپیدمی بیماری وبا ناشی از ورود بیماران مبتلا در استان‌های مرزی مقابله صورت گرفت که خوشبختانه با هماهنگی و همکاری بخش‌های مختلف و تلاش های شبانه روزی همکاران ما در مرز و شبکه های بهداشت و درمان این بیماری کنترل شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: از اقدامات دیگر حوزه بهداشت در سال ۱۴۰۲ نیز راه اندازی آزمایشگاه مرجع بخش بهداشت بود که این آزمایشگاه مرجع توانایی زیادی دارد که بتواند آزمایشاتی که مهم هستند در بخش بهداشت را انجام دهد و از ارسال نمونه ها به آزمایشگاه مرکزی جلوگیری می شود و همچنین سرعت عمل در آزمایش‌ها و مداخلات نیز بهتر خواهد شد.

دکتر بیدارپور افزود: همچنین کلاسهای آموزشی در سال ۱۴۰۲ بر اساس برنامه های عملیاتی خوبی انجام شده و در بحث جوانی جمعیت قرارگاه ما بر اساس برنامه زمان بندی شده انجام گرفت و از اقدامات انجام شده پایش و ارزشیابی در طول سال گذشته با توجه به برنامه از قبل تعیین شده از  مراکز بهداشتی و درمانی مختلف بازدید صورت گرفت و گزارشات آن ها نیز ارسال شد.

وی در ادامه افزود: همچنین در طول سال ۱۴۰۲ در شهرستان کامیاران نیز مرکز سراج راه اندازی شد این مرکز با توجه به افرادی که در آنجا وجود دارند بحث مداخلاتی در زمینه عوامل اجتماعی و بیماری های روانی که سلامت افراد را به خطر می اندازد خدمات ارائه می کنند و این مرکز در همین راستا راه اندازی شده تا یکسری از شاخص های سلامت روان را در شهرستان کامیاران ارتقا دهیم و امیدوارم در سال جاری با همکاری عزیزان بتوانیم این روند را ادامه دهیم و برای همه همکاران در تمام سطوح مختلف آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون دارم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • ضرورت همکاری و یکپارچگی پتروشیمی‌ها در اجرای راهبرد «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • ضرورت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • اهمیت ساخت همراه‌سرا در نزدیکی بیمارستان‌های پایتخت
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • شما هم در تعطیلات خواب بی‌نظمی دارید؟ | خواب زیاد این بلاها را سر ما می‌آورد
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • سازمان بهداشت جهانی خواستار حمایت از بیماران روانی در افغانستان شد.
  • وقوع ۳۸۳ مورد حیوان‌گزیدگی در تعطیلات نوروز در خوزستان