Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@10:32:21 GMT

سردار عراقی‌زاده: هیچ سربازی مبتلا به کرونا نداریم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۴۲۲۶

سردار عراقی‌زاده: هیچ سربازی مبتلا به کرونا نداریم

دبیر قرارگاه بهداشت، درمان و پیشگیری امام رضا (ع) تاکید کرد: هیچ سربازی تا امروز در هیچ یک از پادگان‌های کشور مبتلا به کرونا نداشتیم و پرسنل و سربازان با سلامتی کامل مشغول انجام خدمت هستند.

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسن عراقی زاده درباره وضعیت پادگان‌ها اظهار داشت: پادگان‌های ما یکی از پاک‌ترین محل‌ها در خصوص ویروس کرونا نسبت به بقیه مراکز تجمعی کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ورودی پادگان‌ها مقررات سختی داریم و معاینات دقیقی هم برای پرسنل کادر و هم برای پرسنل وظیفه انجام می‌شود.

سردارعراقی زاده یادآور شد: خود بنده که مسوول بهداشت و درمان ستاد کل هستم و همه پرسنلی که وارد این مراکز می‌شوند هر روز در بدو ورود مورد تب سنجی و معاینه قرار می‌گیریم و مرتب در داخل پادگان‌ها ضدعفونی و سم پاشی می شود و آموزش‌های لازم هم داده شده است.

دبیر قرارگاه بهداشت، درمان و پیشگیری امام رضا (ع) با بیان این که برنامه‌های تجمعی تعطیل شده است، یادآورشد: حتی نماز جماعت، صبحگاه‌های مشترک و مراسمی که پرسنل چه در فضای باز و سربسته به صورت تجمع دور هم هستند همه تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: سعی شده است که تراکم سرباز در آسایشگاه‌ها به حداقل ممکن برسد و فاصله تخت‌ها بیشتر شود و آموزش‌های لازم داده شود. نتیجه این اقدامات این بوده است که تا امروز هیچ گونه مورد همه گیری و یا مورد نگران کننده ای که بیش از همه جا معمول است در هیچ کدام از پادگان‌ها نداشتیم. هیچ سربازی تا امروز در هیچ یک از پادگان‌ها مبتلا به کرونا نداشتیم اکثر پرسنل و سربازان ما از سلامتی کامل برخوردار هستند و مشغول انجام خدمت هستند.

سردار عراقی زاده در ادامه گفت: ۷۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد. در حال حاضر ۴۲۰۰ تخت برای پذیرش بیماران آماده داریم که همه این ظرفیت الان پر نیست.

دبیر قرارگاه بهداشت، درمان و پیشگیری امام رضا (ع) افزود: در کنار آن تعهد کردیم که ده هزار تخت نقاهتگاهی یا استراحتگاه برای بیمارانی که از بیمارستان ترخیص می‌شوند آماده کنیم که با توجه به ظرفیت تخت‌های نقاهتگاهی آماده، با اضافه شدن ۲ هزار و ۲۰۰ تخت توسط ارتش در تهران، به بیش از ۱۱ هزار تخت رسیده است.

وی یادآورشد: در این بخش هم خیلی تقاضا بالا نبوده است و شاید حدود ۱۰ درصد تخت‌ها توسط بیماران اشغال است و بقیه ظرفیت سازی شده است که اگر در آینده نیاز شد بتوانیم از آن استفاده کنیم.

سردار عراقی زاده ادامه داد: حدود ۷ بیمارستان صحرایی توسط سپاه و ارتش در شهرهای مختلفی که نیاز بوده است به صورت موقت برپا شده است و تا زمانی که نیاز باشد برپا خواهد بود. مجموعا ۲۰ بیمارستان صحرایی نیروهای مسلح آماده است که به صورت موقت در جاهایی که پیک مراجعه کننده و تراکم بیمار باشد مستقر شوند و مجدد جمع آوری و جاهای دیگر برپا شوند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: سربازان کرونا سردار عراقی زاده عراقی زاده پادگان ها تخت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند

آفتاب‌‌نیوز :

رضا شرفخانی دبیر کل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق در مصاحبه خبرنگار با آفتاب نیوز گفت: عدم تطابق رشد بی رویه تعداد شاغلین بنیاد با وظایف و اموری که باید انجام پذیرد، یکی از عوامل اصلی عدم رسیدگی شایسته به امور ارباب رجوع است.

وی افزود: اکثر پرسنل پرشمار بنیاد به دلیل عدم آشنایی و قرابت با روحیات و مشکلات جانبازان و آزادگان و نداشتن تخصص لازم، ناکارامد بوده و فقط از بودجه بنیاد ارتزاق می‌کنند. در صورتی که این بودجه می‌تواند صرف حل معضلات این جامعه شریف باشد. این به نحوی است که شاغلین پرشمار غیر متخصص با مراجعه ایثارگران به بنیاد، تنها نقش یک اپراتور را ایفا و توان حل مشکلات جامعه هدف را ندارند.

وی اذعان کرد: به دلایل مطرح شده معلولین، مجروحین و آزادگان جنگ تحمیلی خواستار منفک شدن کامل از بنیاد شهید و امور ایثارگران و تجمیع در قالب انجمن یا سازمان مستقل کهنه سربازان وطن، ذیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و با حضور موثر نمایندگان انجمن کهنه سربازان وطن، قرار گیریم. چون ما مدافع وطن، ناموس و مرز‌های مقدس و تمامیت ارضی کشور در زمان جنگ تحت فرمان و زیرمجموعه وزارت دفاع بوده ایم.

شرفخانی گفت: بار دیگر بر این حق مشهود، قانونی، غیر قابل کتمان و پیشرانه اقتصاد کل کشور (غرامات جنگ) به فضل خداوند منان و اراده و خواست قاطبه بزرگ آسیب دیدگان جنگ تحمیلی (کهنه سربازان وطن) تاکید نموده و تا رسیدن به هدف غائی خویش از پای نخواهیم نشست. وقت آن رسیده تا همه آنان که در صدد ایجاد موانع و کاشتنن بذر ناامیدی در دل‌ها و اراده‌های آهنین جامعه بزرگ ایثارگران و جانبازان بودند نا امید شوند.

دیگر خبرها

  • تجلیل دانش آموزان از عملیات سپاه پاسداران
  • امدادرسانی آتش نشانان در حادثه تصادف در منظریه
  • ببینید | راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر
  • راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر فاش شد + فیلم
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: مقر تیپ گولانی را در پادگان «شراگا» هدف قرار دادیم
  • راز لبخند سردار حاجی‌زاده در نماز عید فطر + فیلم
  • اکثر پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند
  • اکثریت پرسنل بنیاد شهید به دلیل عدم آشنایی با مشکلات ایثارگران، جانبازان و آزادگان، ناکارآمدند