Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:57:48 GMT

بارندگی در بوکان ۳۹ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۲۴۲۹۴

بارندگی در بوکان ۳۹ درصد کاهش یافت

اسماعیل کامیاب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی سال زراعی جاری ۲۳۹ میلی‌متر بارندگی در بوکان ثبت شده در حالی که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته که بیش از ۳۹۰ میلی‌متر بود، ۱۵۱ میلی‌متر کمتر است.

وی افزود: متوسطه دوره آماری ۱۶ سال گذشته در این شهرستان میزان بارش‌ها به صورت میانگین ۲۶۵ میلی‌متر ثبت شده که بارش‌های امسال نسبت به دوره بلندمدت (۱۶ سال)، ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سامانه‌ای که از روز چهارشنبه گذشته در منطقه فعال شده تاکنون ۱۹ میلیمتر بارش به همراه داشته است، اضافه کرد: این سامانه به‌طور پراکنده تا اواخر امروز فعال خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی بوکان، دمای فعلی این شهرستان را ۱۰ درجه بالای صفر عنوان کرد و افزود: دمای شهرستان در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب بین هفت و ۱۳ درجه بالای صفر در نوسان بود.

در بوکان یک ایستگاه هواشناسی به عنوان ایستگاه سینوپتیک (اصلی) اقدام به اندازه گیری بارش ها می‌کند و علاوه بر آن ۶ ایستگاه باران سنجی نیز در روستاهای یکشوه، جوانمرد، شهریکند، خُرخُره ،سیمینه و زلفیله وجود دارد.

بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۸۲ کیلومتری مرکز استان واقع شده‌است و ۷۰ درصد اشتغال شهرستان مربوط به بخش کشاورزی است.

برچسب‌ها بارش باران بوکان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران بوکان سازمان هواشناسی بارش باران بوکان سازمان هواشناسی میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ میلی‌متر بارش در سردشت

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگاران گفت: تمامی نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته شاهد بارش برف و باران بوده و بیشترین میزان بارندگی‌ها از سردشت با ۴۳ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

مهدی صابری افزود: بارش برف نیز از نقاط مرتفع استان از جمله مهاباد، اشنویه و چالدران گزارش شده است و این بارش‌ها تا سه‌شنبه ادامه دارد.

وی اظهار کرد: میزان بارش‌ها در ارومیه مرکز استان نیز ۱۵ میلی‌متر ثبت شده است که این روند به صورت متناوب تا روز سه شنبه ادامه می‌یابد.

صابری با بیان اینکه روند افزایشی دما از روز پنج شنبه در آذربایجان غربی آغاز می‌شود اضافه کرد: در ارومیه کاهش دمایی ثبت نشده است ولی در شهرستان‌های جنوبی تا پنج درجه سانتی گراد نیز کاهش دما گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی افزود: شهرستان نقده با دمای مثبت ۱۸ درجه سانتی گراد گرم‌ترین و شهرستان چالدران با دمای منفی یک درجه سانتی گراد سردترین شهر در ۲۴ ساعت اخیر ثبت شده است.

وی اظهار کرد: تمامی هشدار‌های صادر شده در زمینه احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها همچنان باید مورد توجه مسوولان و شهروندان و مسافران باشد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: لازم است شهروندان، رانندگان و مسافران که قصد تردد در محور‌های مواصلاتی استان را دارند زنجیر چرخ و وسایل گرمایش زمستانی به همراه داشته باشند.

وی به کشاورزان و دامداران نیز توصیه کرد تا از توصیه‌های کارشناسان در این ایام برای کاهش خسارت‌ها بهره مندباشند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کاهش بارندگی در تمام شهرستان‌های خراسان جنوبی
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • قزوین با هشت درصد کاهش بارندگی روبروست
  • کاهش ۲۹ درصدی میانگین بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • ۲۵۲ میلی‌متر بارندگی در نیمه اول سال آبی در آذربایجان‌غربی
  • چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند
  • ثبت ۴۳ میلی‌متر بارش طی شبانه‌روز گذشته در سردشت
  • ۴۳ میلی‌متر بارش در سردشت
  • بارش باران در شهرستان گلپایگان
  • سپیدان صدرنشین بارندگی در استان فارس