Web Analytics Made Easy - Statcounter

حیدر نعمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۳۰ مرکز خرید گندم با ۱۵۰ نفر نیرو، کار خرید گندم از کشاورزان استان را انجام می دهند که

علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی سیلوها و مراکز خرید گندم و کلزا باید عوامل خرید نیز از ماسک و دستکش استفاده کنند.

نعمتی همچنین با تاکید بر کاهش تراکم و پرهیز از تجمع کشاورزان و رانندگان در محل مراکز خرید گندم، افزود : باید به گونه ای  برنامه ریزی شود که تجمع در این مراکز ایجاد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: تعداد عوامل خرید گندم نیز باید کاهش یافته و فاصله اجتماعی را رعایت کنند همچنین کامیون های حمل گندم باید ضدعفونی و رانندگان بهداشت لازم در راستای پبشگیری از انتقال بیماری کرونا را رعایت کنند.

کمیته خرید گندم شهرستان ها فعال شود

وی خواستار فعال شدن کمیته برداشت گندم در همه شهرستان های استان با اولویت شهرستان های گرمسیری شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: امسال سطح زیر کشت گندم و کلزا در راستای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی افزایش یافته است و با توجه به زحمات کشاورزان، انتظار می رود کمیته برداشت شهرستان ها هرچه سریعتر فعال و پیگیر خرید گندم و کلزا از کشاورزان استان باشد.
وی افزود: کار برداشت کلزا به طور معمول از ۲۵ فروردین ماه و برداشت گندم در شهرستان های گرمسیری از اردیبهشت ماه آغاز می شود.

۴۵۰ کمباین در فصل برداشت گندم نیاز است

نعمتی با بیان اینکه تامین کمباین در استان برای  برداشت به موقع گندم ضروری است، یادآور شد: بر اساس آمار ۱۵۰ کمباین در استان وجود دارد اما در فصل برداشت به ۴۵۰ دستگاه کمباین نیاز است.

وی اظهار داشت: با هماهنگی لازم و رعایت همه مسایل بهداشتی کمباین مورد نیاز همچون سال های قبل از استان های شیراز و همدان تامین می شود.

وی بر هماهنگی با پلیس راه و راهور برای جابجایی بار کامیون ها و انتقال کمباین ها تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: بر اساس مصوبه دولت قیمت خرید هر کیلو گرم گندم معمولی ۲۵ هزار ریال و گندم دروم ۲۶ هزار ریال تعیین شده است که توسط بانک عامل پس از خرید به حساب کشاورزان استان واریز می شود.

بر اساس ارزیابی های صورت گرفته کشاورزان استان ایلام سال زراعی گذشته جایگاه دوم را از نظر تولید محصول گندم با کیفیت در کشور کسب کردند.

در فصل برداشت سال زراعی گذشته ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام به نرخ تضمینی و مصوب خریداری شد که از این مقدار خرید تضمینی انجام شده نزدیک به ۲۶۴ تن گندم خوراکی و دروم و ۳۴ هزار تن نیز گندم بذری است.

 ۸۶ هزار هکتار از اراضی دیم و ۵۵ هزار هکتار از اراضی آبی استان ایلام به کشت گندم اختصاص دارد.

سالانه به طور متوسط ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تن گندم و ۲۵ هزار تن کلزا از اراضی کشاورزی برداشت و توسط مراکز خرید دولتی خریداری می شود.

برچسب‌ها استانداری ایلام گندم استان ایلام اراضی کشاورزی کلزا خرید تضمینی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری ایلام گندم استان ایلام اراضی کشاورزی کلزا خرید تضمینی استانداری ایلام گندم استان ایلام اراضی کشاورزی کلزا خرید تضمینی کشاورزان استان استان ایلام شهرستان ها مراکز خرید خرید گندم هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند

نوبخت اژدری امروز در جلسه هماهنگی خرید تضمینی گندم استان اردبیل گفت: تمامی کشاورزان گندم‌کار باید قبل از شروع فصل خرید نسبت به ثبت‌نام در سامانه پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به مراکز خرید بدون معطلی بتوانند محصول خود را به مراکز تعیین شده تحویل دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به ایام برداشت غلات استان بیان کرد: از کشاورزان تقاضا داریم که از برداشت زودهنگام گندم و جو تولیدی خود به خاطر داشتن رطوبت احتمالی خودداری و در زمان اعلام شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به برداشت محصولات اقدام کنند.

او اظهار کرد: تمهیدات لازم برای خرید گندم از کشاورزان انجام شده و هیچ گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به ۵۵۶ هزار تن رسید
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • پرداخت هزینه حمل و نقل به گندم‌کاران کشت قراردادی در ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع استان ایلام
  • آغاز برداشت گندم از مزارع شادگان
  • خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود
  • آغاز خرید تضمینی گندم از ۲۰ اردیبهشت
  • برداشت ۱۹ هزار تن کلزا در دهلران