Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریده شجاعی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال مهمترین مسئله خود و دیگر همکارانش در این بخش از فدراسیون بسکتبال را آماده نگه داشتن تیم سه نفره بانوان کشورمان دانست. ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ ورزشی ورزش زنان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ سال 1398 برای بسکتبال بانوان و نایب رئیس بانوان این فدراسیون سالی خوب و موفقیت‌آمیز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریده شجاعی معتقد است که در بخش مسابقات داخلی و خارجی عملکرد خوبی داشته و مهمترین هدفش در سال 99 آماده کردن تیم ملی بسکتبال سه نفره برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو و المپیک جوانان است. وی درباره عملکرد بسکتبال بانوان در سال 98 با خبرگزاری تسنیم گفت‌وگو کرد که در زیر می‌آید:

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال ابتدا از کسب مقام گروه بهمن در مسابقات غرب آسیا شروع کرد و گفت: از ابتدای سال اولین قدمی که برداشتیم اعزام تیم گروه بهمن به غرب آسیا بود و برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال کشور مقام نایب قهرمانی را کسب کرد. سمینار نواب رئیس بانوان را نیز اردیبهشت ماه در استان قم برگزار کردیم که به عملکرد سال 97 و برنامه‌ها تقویم سال 98 پرداختیم و مشکلات را بررسی کردیم.

وی عملکرد بانوان را به دو بخش شش ماهه اول و دوم سال تقسیم کرد و افزود: مسابقات داخلی را به دو بخش تقسیم کردیم. در نیمه اول سال مسابقات قهرمانی کشور را در رده‌های مختلف برگزار کردیم و تمرینات و اعزام‌های تیم ملی سه نفره را انجام دادیم. اعزام تیم سه نفره به مسابقات جام جهانی چین و اعزام کاپ آسیا و جام جهانی بزرگسالان به آمستردام کسب عنوان سومی شادی عبدالوند در مهارت‌های فردی از جمله فعالیت‌های بانوان در این رقابت‌ها بود.

گلایه طائرپور از اقدام تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان

شجاعی همچنین درباره تصویب حجاب اسلامی بانوان در تابستان 98 و تشکیل تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات غرب آسیا اظهار داشت: تابستان 98 و بعد از اینکه حجاب بانوان تصویب شد کادر فنی تیم بسکتبال پنج نفره را تشکیل دادیم و شایسته متشرعی را از آمریکا برای سرمربیگری تیم ملی به ایران آوردیم و بازیکنان تمرینات مرتب و منظمی را پشت سرگذاشتند. آنها سپس به مسابقات غرب آسیا اعزام شدند که با کسب عنوان سومی به پایان رسید.

وی به تلاش تیم ملی بسکتبال سه نفره برای کسب سهمیه المپیک توکیو اشاره کرد و افزود: در طول شش ماهه اول سال مسابقات مختلفی را برای بسکتبال سه نفره برگزار کردیم که حاصل آن افزایش رنکینگ جهانی بزرگسالان و زیر 23 سال بود از طرفی تلاش کردیم سهمیه بازی‌های المپیک را در این بخش به دست آوریم که یکی دو نمره در رنکینگ جهانی کمتر بودیم و نتوانستیم سهمیه را کسب کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال از فرصت تیم ملی برای راه یافتن به المپیک خبر داد و اظهار داشت: تیم ملی بعد از اینکه نتوانست سهمیه بازی‌های المپیک را از طریق رنکینگ جهانی به دست آورد هنوز فرصت دارد و قرار شد در مسابقات کسب سهمیه المپیک در هند شرکت کنند که این رقابت‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد.

وی درباره مسابقات لیگ باشگاهی نیز گفت: در نیمه دوم سال مسابقات لیگ باشگاهی را برگزار کردیم که دیدار رده‌بندی برگزار شد، اما رقابت فینال به دلیل ویروس کرونا لغو شد و در سال جدید برگزار خواهیم کرد.

شجاعی درباره موفقیت صنم نظامی و لیلا علیمرادی در مسابقات آسیایی خاطرنشان کرد: کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری و نظارت را هم در سال 98 برگزار کردیم. بانوان در تمام کلاس‌ها و کلینیک‌هایی که برگزار شد، شرکت کردند. صنم نظامی هم به‌عنوان ناظر بین‌المللی در مسابقات آسیایی حضور داشت و لیلا علیمردای به‌عنوان داور به مسابقات آسیایی اعزام شد در بخش داوری و مربیگری فعال بودیم.

وی استعدادیابی را یکی از اهداف مهم بسکتبال بانوان در سال 98 عنوان کرد و گفت: طرح استعدادیابی که یکی از اهداف مهم ما در سال 98 بود به خوبی انجام شد و ما در سطح کشور استعدایابی و حتی تیم بلندقامتان را شناسایی کردیم. هدف‌مان المپیک جوانان 2022 است که برنامه‌ریزی و روی تیم نوجوانان تمرین می‌کنیم و به کمپ تمرینی آکادمی کمیته ملی المپیک برای استعدادهای برتر فرستادیم. این نشان می‌دهد استعدادیابی‌ها خیلی خوب و موفقیت‌آمیز بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.

نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال برگزاری مسابقات مهارت‌های فردی را از دیگر فعالیت‌های این تیم برشمرد و اظهار داشت: مسابقات مهارت‌های فردی و جشنواره‌های زیادی را برگزار کردیم و علاوه بر اردوهای ملی تمرینات اصلاح تکنیک و شوت را برای بازیکنان ملی برگزار کردیم که تمرینات خوبی برای ملی‌پوشان بود.

ژاپن، نخستین حریف تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در مسیر کسب سهمیه المپیک

 

وی درباره تعویق مسابقات کسب سهمیه المپیک و آمادگی تیم ملی بسکتبال سه نفره برای حضور در این رقابت‌ها گفت: مسئله مهم ما این است که تیم ملی بسکتبال سه نفره را باید آماده نگه داریم تا با اعلام زمان برگزاری مسابقات انتخابی المپیک در این رقابت‌ها شرکت کنند.

شجاعی ادامه داد: ما تقویم سال 99 را نوشته و برنامه‌ریزی کرده‌ایم. امیدوارم مشکلات و بحران ویروس کرونا از بین رفته و به اهداف سال آینده برسیم. در سال 99 مسابقات داخلی برای ما خیلی مهم است و اینکه رقابت‌های قهرمانی کشور و لیگ‌ها را برگزار کنیم.

وی از برگزاری احتمالی مسابقات جهانی جوانان و نوجوانان خبر داد و اظهار داشت: فدراسیون جهانی ممکن است مسابقات جوانان و نوجوانان را در بخش بسکتبال پنج نفره برگزار کند. ما تیم ملی را انتخاب کرده و آماده‌ایم تا تمرینات‌شان را برای شرکت در آن مسابقات آغاز کنیم.

انتهای پیام/

 

R1015159/P/S33,3,32,31/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بسکتبال بانوان ایران بسکتبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس نایب رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال تیم ملی بسکتبال سه نفره کسب سهمیه المپیک برگزار کردیم بسکتبال بانوان رقابت ها تیم بسکتبال غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد

فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد در سرفصل‌های مختلف مبنای علمی و منطقی ندارد و در این زمینه گلایه داریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شهرام مهدوی‌مطلق ظهر امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد با انتقاد از نگاه صرفاً شهرستانی بدون توجه به پایه‌های دقیق آماری در نظام برنامه‌ریزی اغلب ادارات کل کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در شهرستان بویراحمد به دلیل مرکزیت آن بخش قابل توجهی از جمعیت جوان استان و موضوعات مبتلابه جوانان در این شهرستان بوده ولی در تقسیم و تخصیص بودجه و اعتبارات بدون توجه به آمار واقعی صرفا در حد یک شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها نگاه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی دلایلی که حجم آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان چشمگیر بوده که این مهم ناشی از این نوع نگاه در تصمیم گیرهای استانی است، عنوان کرد: عملکرد معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان قابل تقدیر بوده و از بدو حضور نسبت به سمن‌های شهرستان توجه بهتری دارند، اما از سایر مجموعه اداره کل و معاونت‌های مختلف توقع بوده به موضوع جمعیت در شهرستان بویراحمد تمرکز شود تا در حق این شهرستان و مرکز استان اجحاف نشود.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بویراحمد ابراز کرد: آمار مهمترین شاخص توسعه هر کشور بوده و عمدتا همه مدل‌های توسعه بر اساس آمار جمعیتی می‌باشد و ما خواهش داریم در بحث تعداد آمار جوانان شهرستان بویراحمد تمرکز شود و خدماتی که ارائه می شود بر این اساس باشد. مسئله جوانان یک مسئله پایه‌ای و ساختاری است که نگاه به این شاخص می‌تواند ارتقاء‌دهنده سایر شاخص‌ها در ابعاد مختلف باشد.

مهدوی‌مطلق با انتقاد از عملکرد برخی از بانک‌ها در موضوع وام ازدواج خاطرنشان کرد: مخرج مشترک نظام مسائل جوانان ازدواج است و هر چه در بحث ازدواج در مسئله جوانان خوب کار شود ضمن آنکه به راهبرد کلان کشور در بحث جوانی جمعیت و جمعیت‌سازی کمک می‌کند و در عین حال نسبت به خود مسئله جوانان کمک بیشتری می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه همکاری برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بسیار کم است، یادآور شد:  تعدادی از بانک‌ها که می خواهند تسهیلات ازدواج پرداخت کنند نیز سخت گیری‌هایی دارند و خودم چندین نفر را می‌شناسم که به خاطر سخت‌گیری بانک قید وام ازدواج را زده و همین مسئله می‌تواند در ازدواج وی تأثیر منفی داشته باشد که البته می‌توان با تمهیدات دیگری موانع را از سر راه جوانان برداشت.

مهدوی‌مطلق در ادامه یادآور شدند: دستگاه‌های دولتی ظرفیت خود را در اختیار ازدواج جوانان قرار دهند و تمامی دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و دستگاهای اجرایی که دارای امکانات رفاهی، فرهنگسرا و تالار، باشگاه و اردوگاه‌ها و هسته‌های مشاوره هستند، موظف بوده  با هماهنگی کمیته ساماندهی ازدواج، این فضاها را برای برگزاری جشن و مراسم ازدواج در اختیار زوج‌های واجد‌الشرایط قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛ جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کری‌خوانی فوتبالی عجیب پدر و پسر کشتی‌گیر؛جنگ قرمز و آبی در خانه قهرمان
  • کل‌کل سرخابی بین پدر و پسر قهرمان کشتی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • راه‌یابی به المپیک هدف ماست/می‌دانم در ایران والیبال اهمیت دارد
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • محموداباد، میزبان مسابقات فوتبال مناطق امید‌های کشور
  • هشتمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی هاکی بانوان برگزار می شود
  • بازتاب موفقیت شاگردان رنگرز در UWW؛ ایران اولین تیمِ کامل