Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان از فراهم کردن بسترهای آموزشی برای دانش‌آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند در ایام شیوع کرونا خبر داد.

محمد زمانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا، شورای آموزشی با حضور معاونان آموزشی، راهبران آموزشی و تربیتی و مسئولان مرتبط اداره کل فعال شده و تصمیمات لازم اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: قبل از ایام عید ویژه نامه‌ای با عنوان پیام سلامتی تدوین کردیم و برای مدارس روستایی و عشایری که از فضای مجازی بی‌بهره هستند، از طریق راهبران آموزشی ارسال کرده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: برای پس از تعطیلات نوروزی نیز محتوایی برای تمام پایه‌های تحصیلی تحت عنوان درسنامه یا خودآموز در حال آماده سازی است که ۱۶ فروردین رونمایی خواهد شد و ۲۰ فروردین‌ماه برای دانش‌آموزان مدارس روستایی و عشایری که امکان بهره‌مندی از اینترنت را ندارند، ارسال می‌شود.

زمانی با بیان اینکه در روستاها از ظرفیت‌های محلی استفاده کردیم، تصریح کرد: سعی شده از ظرفیت و توان مربیان پیش دبستانی، آموزشیاران نهضت، اولیای باسواد و معلمان بومی ساکن در روستاها با همکاری دهیاران و شورای اسلامی روستا بهره ببریم.

وی با بیان اینکه راهبران آموزشی به صورت تلفنی با این افراد در ارتباط هستند تا قسمتی از عقب‌ماندگی دروس جبران شود، افزود: در واقع موتور محرکه و بازوی آموزشی، گروه‌های آموزشی و سرگروه‌های آموزشی هستند که در این مدت فعال بودند و یک منبع را به تمام مناطق آموزشی معرفی کرده‌ایم.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد: سایت گروه‌های آموزش ابتدایی کاملا نظام مند و منسجم بوده و هر اطلاعاتی که معلمان و دانش‌آموزان نیاز دارند، در سایت گنجانده شده است.

زمانی ادامه داد: همچنین در این مدت گروه‌های مجازی در پیام‌رسان‌های داخلی فعالیت دارند و در برخی از مدارس که از زیرساخت بهتری برخوردارند، معلمان محتوای آموزشی را تهیه می‌کنند و در اختیار قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه امکان اینکه تمام دانش‌آموزان در ساعت مشخصی در کلاس مجازی حضور داشته باشند نیز فراهم است، اظهار کرد: تمام این موارد تحت عنوان شبکه اجتماعی دانش‌آموزی به نام شاد در حال تنظیم است و همه مواردی در این بستر دنبال خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس آموزش و پرورش آموزش ابتدایی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیر آموزش و پرورش خوانسار در نشست شورای آموزش این شهرستان گفت: در پویش سپاس از معلم دانش آموزان و اولیاء دانش آموزان در مدارس خوانسار به برگزاری برنامه‌های فرهنگی پرداختند.
مرتضی گرجی افزود: ۴۸ واحد آموزشی درشهرستان فعال است که فرسوده بودن برخی از مدارس و کمبود کادر آموزشی از عمده مشکلات سال آموزشی جدید در خوانسار بوده است.
وی گفت: آسفالت محوطه مدرسه شهیدان سقایی و رفعتی خوانسار و استحکام بخشی دبیرستان مفتح شهر ویست از جمله مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش در راستای حل مشکلات این دو واحد آموزشی است.

دیگر خبرها

  • آموزش فرهنگ ترافیک به دانش آموزان روستایی در مراغه
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • آغاز اجرای آزمایشی برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه ملی سواد سلامت دانش آموزان عشایری در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت آموزی ورزشی ۱۸ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در قم