Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز یکشنبه بارش در نیمه شرقی کشور تداوم دارد و از ظهر دوشنبه در مناطق شمال غرب و غرب استان‌های واقع در زاگرس و البرز بارش باران رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه بارش در مناطق شمال شرق و شرق کشور تداوم دارد، افزود: روز سه شنبه در استان‌های لرستان، شمال غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال شرق خوزستان، شمال مرکزی و بخشی از نقاط فارس، کرمان، هرمزگان، بوشهر، شرق اصفهان، شمال یزد و جنوب خراسان رضوی بارش از شدت بیشتری برخوردار است که با این وجود احتمال سیلاب و آب گرفتگی معابر و در مناطق سردسیر بارش برف وجود دارد.

حقیقت با اشاره به اینکه روز سه شنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، بیان کرد: اواخر وقت چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی از شمال غرب در اکثر مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت.

مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به احتمال کوچ نشینی عشایر توصیه می‌شود که به هیچ عنوان به رودخانه‌های فصلی نزدیک نشوند و از رفتن به ارتفاعات و چرای دام به دلیل برخورد صاعقه خودداری کنند.

وی نسبت به شیوع زنگ گندم هشدار داد و گفت: با توجه به رطوبت نسبی هوا در بسیاری از مناطق مزارع جنوبی گندم احتمال شیوع زنگ زرد وجود دارد، به همین خاطر به کشاورزان توصیه می‌شود که مزارع گندم و جو خود را پایش کنند و در صورت مشاهده زنگ زرد برای مبارزه با کارشناسان پهنه مشورت کنند.

این مقام مسئول در توصیه‌ای به گلخانه داران گفت: با توجه به احتمال تگرگ در مناطق جنوبی به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای باشند و در صورت سوراخ بودن پوشش نایلونی نسبت به ترمیم آن اقدام کنند تا آسیبی به گیاهان داخل وارد نشود.
حقیقت با تاکید بر اجتناب از محلول پاشی و سم پاشی مزارع و باغات بیان کرد: با توجه به شرایط جوی در طول این هفته به کشاورزان توصیه می‌شود که به سبب هدر رفت و کاهش اثر سم، محلول پاشی را به روز‌های دیگر منتقل کنند.

مجموع بارش کشور به بیش از ۲۰۷ میلی متر رسید

مدیرکل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی درباره آخرین وضعیت بارش کشور گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی تا نهم فروردین مجموع بارش کشور ۲۰۷.۳ میلی متر بوده، در حالیکه این میزان مدت مشابه سال ۲۳۹.۳ میلی متر است که این امر بیانگر رشد ۱۸ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت و کاهش ۳۲ میلی متری بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی در پایان تصریح کرد: علی رغم شرایط مساعد اقلیمی در ۹ استان کشور همچون یزد، اردبیل، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، خراسان شمالی، یزد، کردستان و آذربایجان شرقی کمتر از نرمال بارش داشتند که پیش بینی می‌شود تا پایان هفته بارش در این استان‌ها به محدوده نرمال برسد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی کشاورزی بارش باران توصیه می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۲۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار زرد و نارنجی برای این استان ها | تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور + فیلم

دریافت 4 MB

به گزارش همشهری آنلاین، کارشناس هواشناسی گفت: امروز دامنه بارش‌ها مناطقی در غرب، مرکز و شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. فردا بارش‌ها در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد، اما در سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان ادامه خواهد داشت.

کد خبر 846557 برچسب‌ها سيل خبر مهم آب و هوا - ایران باران

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار بارش شدید باران در ۲۱ استان
  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • هشدار سیل صادر شد؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار سیل صادر شد ؛ وضعیت بارش این ۲۱ استان تا پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • هشدار زرد و نارنجی برای این استان ها | تداوم بارش‌ها در غرب و شرق کشور + فیلم
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور